41

Re: Jean-Paul Contat

Klopt, in de nasleep van de terroristische aanslag op de Olympische Spelen te Munchen. GSG-9 (Grenz Schutz Guppe 9) trainde en bewapende de Belgische kandidaten. Later ging men over tot eigen training en methoden. Er bestond wel een uitwisselsysteem voor info en techniek met zowel GSG-9 als de GIGN (Groupe d' Intervention de la Gendarmerie Nationale).

42

Re: Jean-Paul Contat

Scaramouche wrote:

Ik heb me terug van datum vergist: ik was in Fougax-et-Barrineuf op 20 juni 2019. Op 13:26 is het gesprek begonnen. Ik heb alle huizen en personen zelf moeten zoeken zie je. Een groot gedeelte van de dag heb ik er opzoekingen gedaan. Ik was met mijn vrouw. Jean-Paul Contat heb ik 11 minuten en 53 seconden kunnen spreken. Ik wist dat Guy Bouten van hem geen foto’s mocht trekken, dus heb ik evenmin aangedrongen. Ik had wel in alle vlugte een dictafoon-applicatie geïnstalleerd op mijn smartphone zodanig dat ik het ganse gesprek onopvallend heb opgenomen.

Ik heb er dus lange tijd moeten aanbellen aan zijn huis, na lange tijd kwam Contat en een niet onknappe vrouw opendoen. Zijn vrouw was veel vriendelijker dan hem (tussen haakjes). Op de chantier van zijn huis stond een oude witte Renault Traffic camionnette met Spaanse nummerplaat. Op de bijna 12 minuten dat ik met Contat heb gesproken heeft hij me tien keren gezegd (ik heb het opgeteld): “Je ne veux plus parler de cette affaire”. Heeft hij schrik? Wat weet hij nog?

Wat hij bijzonder “malsain” vond was het feit dat er na de dood van Bouhouche nog zovele Belgen naar dit dorp en de hut van Bouhouche komen kijken. Dat stoort hem heel erg blijkbaar. Over Guy Bouten was hij niet al te mals. Guy Bouten heeft zich aan hem niet als journalist voorgesteld. Raar hé ... De dag van het ongeluk van Bouhouche is Contat niet naar de plaats van het ongeval gaan kijken. Hij heeft het lijk van Bouhouche dus niet gezien. Ik vroeg hem of hij wist waarvan Bouhouche leefde in Fougax-et-Barrineuf en hij zei dit niet te weten. Hier in de streek wordt er niet gevraagd naar zulke dingen zei Contat.

Op de middelste foto staat op de borst van de man “Foreign Legion” of iets in die aard te lezen. Dus niet: “Gendarmerie Nationale”. Sprak Bouten soms niet over een ex-rijkswachter? Dat klopt dus niet. Het zou een ex-légionnaire geweest zijn. De meesten weten dat de hoofdzetel van de “Légion étrangère” Aubagne is (stad van Marcel Pagnol). Zouden die iets lossen hierover? Waarschijnlijk niet zeker ...

Van wanneer zou die foto dateren. Contat en zijn vrouw schatten wij in juni 2019 als heel jonge zestigers. Geen al te lelijke mensen dus.
Ikzelf herken de middelste man op de foto niet als Contat. En zeker niet als robotfoto 19. Voor mijn vouw zou die middelste slanke man wel Jean-Paul Contat kunnen zijn. Nu staan we niet veel verder.

Toen ik in Fougax-et-Barrineuf vertoefde was het regenachtig en ik heb de hut van Bouhouche dus met een heel zware telelens getrokken. De weg naar zijn hut was zelfs té slecht om te voet te betreden. Men moet zeker een ware 4x4 hebben om er te geraken.

Ik heb met nog andere mensen gesproken in het dorp over Monsieur Bureau: het was een vriendelijke man die aan ieder dorpsfeest actief deelnam en meehielp. Misschien een slimme zet ... Als u nog dingen hoeft te weten: ik woon in geen berghut, ik ben heel gemakkelijk bereikbaar.

En nu jongens? Als iemand me soms wil helpen om mijn vele foto’s van Fougax-et-Barrineuf te publiceren? Of moet ik ze elders posten? Ik bezit dus geen enkele foto van Contat maar heb dus wel zijn stem.

Nog iets vergeten: de vele Belgen die het dorp na de dood van Bouhouhe komen bezoeken zijn geen politiemensen of magistraten. Ramptoeristen zoals ik dus waarschijnlijk?

Nog iets vergten: ik heb aan Jean-Paul Contat gevraagd: "Vous avez été ancien légionnaire?" Zijn antwoord was "Oui". Dus geen ex-rijkswachter.


Zou dit hem kunnen zijn?

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=1 … ;source=42



Zijn eigen Facebook account is inmiddels niet meer actief.