Re: Slachtofferonderzoek

Columbo wrote:

Over de slachtoffers doen een aantal wilde verhalen de ronde. Maar wat is er precies van waar? De dochter van Jan Palsterman zegt dat haar vader heel toevallig op dat uur in de Delhaize was en de dochter van Leon Finné ook. Ik hecht méér belang aan wat die mensen zeggen dan wat journalisten, politici, zelfs de CWB vertellen.

Of verplicht het zo te zeggen.

12

Re: Slachtofferonderzoek

Columbo wrote:

De dochter van Jan Palsterman zegt dat haar vader heel toevallig op dat uur in de Delhaize was en de dochter van Leon Finné ook.

Hoe jong waren die dochters toen het gebeurde? Dat waren kinderen, niet? Indien ja, wat weet een kind van de gang en wandel van ouders?

Re: Slachtofferonderzoek

Er zijn 3 mogelijkheden:

  1. Het was een geïsoleerd groepje 'marginalen' uit het schroothandel/zigeunermilieu. Als je de al dan niet ware of opgeblazen connecties tussen de slachtoffers even vergeet kom je meteen tot die conclusie.

  2. Het was een ongelooflijk goed georganiseerd commando met valse sporen die in Hollywood nog niet uitgevonden zijn en waarbij mensen in verdachte tijden naar Delhaizes gelokt werden om hun moord er als een 'ongeval' laten uit te zien. Om welke duistere reden dan ook.

  3. Een combinatie van 1 en 2.

3. Lijkt me het minst waarschijnlijk. Zigeuners en schroothandelaren die gaan meewerken om de Staat omver te helpen werpen en gechronometreerd mensen naar parkings lokken? De opdrachtgevers zouden dat risico nooit nemen. Om maar iets te zeggen.

2. Als er niet zo geklungeld werd, o.a. met wapens en vooral de manier waarop ze daar aan kwamen, zou je dat voor mogelijk kunnen houden.

1. Aangezien 3 en 2 heel erg onrealistisch zijn, kom ik terug bij 1. Dat is gewoon het meest waarschijnlijke. Deprêtre, de Franse en de Canadese profilers zijn het alvast met me eens.

Eén en ander is de fout van de media. De media profiteerden weer van de zaak. Complottheorieën verkopen goed. Door die druk begonnen de speurders nog meer fouten te maken dan dat ze anders al deden. De 'verdachte' slachtoffers zijn allemaal 'rechts'. Vreemd genoeg wijst men de daders ook telkens in 'rechtse' middens aan. Er werden politieke spelletjes gespeeld. De misdaden van de Bende van Nijvel werd in de 'rechtsen' hun schoenen geschoven, o.a. door Humo.

En de waarheid dan? Ik ben boos op iedereen die om allerlei redenen profijt uit deze zaak heeft trachten te halen. Ik zou graag de waarheid willen achterhalen, zelfs en liefst als die heel banaal is. Het is al erg genoeg als het door incompetentie en tegenwerking komt.

Re: Slachtofferonderzoek

Kevlar, de kinderen van Palsterman hebben de hele namiddag gezelschapsspelletjes met hem zitten spelen. Door hun gezeur was hij later in de Delhaize dan voorzien.

Re: Slachtofferonderzoek

Columbo wrote:

De 'verdachte' slachtoffers zijn allemaal 'rechts'. Vreemd genoeg wijst men de daders ook telkens in 'rechtse' middens aan. Er werden politieke spelletjes gespeeld. De misdaden van de Bende van Nijvel werd in de 'rechtsen' hun schoenen geschoven. O.a. door Humo.

Ja, het "boekske" Humo is zo rood als bloed en nog linkser dan mijn linkse voet, en erg anti-rechts dus.

Columbo wrote:

Kevlar, de kinderen van Palsterman hebben de hele namiddag gezelschapsspelletjes met hem zitten spelen. Door hun gezeur was hij later in de Delhaize dan voorzien.

De bende kan er aan het wachten geweest zijn tot een verkenner hem zag vertrekken thuis.

16

Re: Slachtofferonderzoek

Columbo wrote:

Het was een geïsoleerd groepje 'marginalen' uit het schroothandel/zigeunermilieu. Als je de al dan niet ware of opgeblazen connecties tussen de slachtoffers even vergeet kom je meteen tot die conclusie.

Hoezo? Ik kom niet meteen tot die conclusie. Ik zie amateuristische schroothandelaars hier niet toe in staat, noch technisch noch mentaal. Jij spreekt over geklungel. Dat zou ik toch zo maar niet willen stellen. Er werden fouten gemaakt maar al bij al was de organisatie toch behoorlijk impressionant. En waarom zouden ze ook zo veel riskeren? Met minder bloedvergieten was er wellicht evenveel (of meer) te rapen. Bovendien zijn er te veel zaken die naar bepaalde kringen wijzen (en dan heb ik het niet eens over de slachtoffers).

Columbo wrote:

3. Lijkt me het minst waarschijnlijk. Zigeuners en schroothandelaren die gaan meewerken om de Staat omver te helpen werpen en gechronometreerd mensen naar parkings lokken? De opdrachtgevers zouden dat risico nooit nemen.

En waarom? Het lijkt me juist aangewezen dat men een aantal bliksemafleiders op slinkse wijze bij de feiten betrok. Om nadien de schuld op af te wentelen. Genre Borains. Genre De Staerke.

Columbo wrote:

Deprêtre, de Franse en de Canadese profilers zijn het alvast met me eens.

Tja. Dat is nu niet bepaald gezelschap waarmee ik wil vereenzelvigd worden.

Columbo wrote:

Complottheorieën verkopen goed.

En P2 in Italië? Perfect voer voor complottheorieën. En bovendien: echt! Er is bovendien niets vreemds aan daders uit 'rechtse middens'. Er loopt daar nogal wat wapengek gespuis rond, maar al te graag bereid om orders op te volgen. Welja, zie opnieuw P2. Het geheel afdoen als een strategie van linkse media om extreem-rechts in diskrediet te brengen. Kom nou. De Bonvoisin zou het graag horen, dat wel.

Re: Slachtofferonderzoek

En de dochter van Finné, Patricia is actief op het Franstalige forum. Het lijkt me echt wel iemand die weet waarover ze praat. Met halve waarheden is ze niet content. Zo is er vanaf dit forum een foto van een kapotgezaagde Golf op hun site gesukkeld. Die foto lijkt niks met de Bende van Nijvel te maken te hebben. De auto op de foto was uitgebrand, maar het gras er om heen was groen. De bomen er boven ook. Ze waren niet zwartgeblakerd en er hingen bladeren aan. Het is gewoon een foute foto.

Ze hadden haar vader zijn honden doodgeschoten en zijn 2 vergunde wapens uit zijn appartement gehaald. En dit binnen een paar uur na de aanslag. Dat is vreemd. Ze hebben daar ook nooit een goede uitleg over gegeven. Misschien waren ze gewoon bang van de honden en aangezien de eigenaar toch alleen leefde en dood was hebben ze die dan maar doodgeschoten. Dat was niet 'proper', maar wie ging er wat van zeggen?

Dat soort dingen voedt complottheorieën. Als er wat te vinden viel in dat appartement zouden ze dat wel discreter aangepakt hebben. De grote vraag is : zijn ze bij ALLE slachtoffers die nacht thuis gaan kijken? Het antwoord is NEE. Vooral het natrekken van de gedode kinderen vonden ze niet nodig. Zelfs al was dat niet prioritair, ze konden het even gaan nakijken zijn.

'Kuros' zou naar eigen zeggen de opdrachtgevers kennen, doch de politie heeft hem afgescheept omdat ze daarmee de daders nog niet zouden kennen. Dat is alvast heel goed gezien van de flikken. Je moet met de daden van de daders beginnen. Iedereen kan een 'opdrachtgever' zijn. De 'opdrachtgevers' of zij die 'opdrachtgevers' aanduiden zullen het antwoord niet brengen.

Re: Slachtofferonderzoek

Ik ben niet met links noch met rechts tevreden. Je dacht dat Palsterman uitgeloerd werd? Of dat - uitgerekend De Bonvoisin- er tussen zat? Over De Staerke vraag ik me vooral af of ie wel vaker in Aalst kwam? Ik dacht dat zijn vrouw en kinderen er bij waren. En is het wel echt waar dat ie daar geweest is?

Het dossier mag dan wel een km dik zijn, er staan er daar maar een paar meter echt belangrijke dingen in waarvan je dan wel zeker moet zijn. En meeste dingen zijn te achterhalen. Je zou naar de gemeentepolitie van Aalst kunnen stappen en gewoon aan Eddy Nevens vragen hoe het nou zat met die schietpartij? Je moet wel zien waar je parkeert, Eddy Nevens doet nog steeds zijn plicht.

Of je zou naar de weduwe van Jos Broeders in Temse kunnen stappen. Die vrouw haar leven was op enkele seconden om zeep. Het zou kunnen dat Jos Broeders zelf ergens gezegd heeft, in zijn boksersmilieu, dat ze 'kogelvrije vesten' hadden liggen. Per ongeluk. De nachtwakers wisten ook over die vesten. Er waren er al een pak van verkocht, ook in het buitenland. De Rijkswacht is daar in de fout gegaan door machinegeweren te leveren. Wittock had die nodig om te testen. Dat was illegaal. Dus stopten ze meteen ALLES in de doofpot.

Na de Bende van Nijvel bezemde Wittock-Van Landeghem meteen op naar Oost-Europa. Dat is eigenlijk onverdacht. Ze doen dat allemaal. Mr. Wittock was geen slachtoffer. Na de Bende begon z'n zaak beter te draaien dan ooit. Ergens in het Oosten. Ik ben er bijna zeker van dat dat toeval is.

19 (edited by dim 17-02-2012 17:58)

Re: Slachtofferonderzoek

Is er van de beschrijving van Palsterman als vriend en zakenpartner van Finné ook maar iets juist of hard te maken?

20

Re: Slachtofferonderzoek

dim wrote:

Is er van de beschrijving van Palsterman als vriend en zakenpartner van Finné ook maar iets juist of hard te maken?

Nee, we laten de kinderen het even vertellen:

Diederik: "In Ter Zake is ooit gezegd dat bankier Leon Finné, een slachtoffer van de Bende in Overijse, en vader elkaar gekend zouden hebben."

Kristoff: "Dat hoor je dan, en dan denk je dat er hopelijk niets van waar is."

Advocaat Patrick Jacobs: "Ze hebben de agenda's van Finné uitgepluisd, maar geen enkele verwijzing naar Jan Palsterman gevonden."

Nahtalie: "Maar als die mogelijkheid bestond, waarom zijn de speurders ons dan nooit foto's van Finné komen tonen en ons nooit vragen komen stellen?"

Kristoff: "Dat soort beweringen doet ons ook pijn. We zitten met zoveel vragen. Wie was onze va in die drie jaar dat hij in Afrika verbleef?"

Meer » Aalst

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube