31

Re: Slachtofferonderzoek

Geen idee waarom hier weer geprobeerd wordt om te zeggen dat ik quotes uit haar context ruk.
Voor alle duidelijkheid, hier het letterlijke citaat:

Eddy Vos: "Ja, ik denk dat ze op voorhand allerlei dwaalsporen hebben gelegd met gewone criminaliteit: overvallen, afrekeningen en liquidaties. En klaarblijkelijk is dat ook gelukt. Want kun jij een link leggen tussen de martelmoord op José Vanden Eynde in het kasteel van Beersel en de Colruyt van Nijvel? Ik niet, maar die link is er wel, door de wapens en de voertuigen. Die liquidaties uit de eerste reeks hadden en passant ook wel een andere reden, hoor. Ik denk niet dat het toevallige slachtoffers waren. Ze werden uitgekozen, misschien om wie ze waren, of wat ze gezien hadden. Of omdat ze op het verkeerde moment op de verkeerde plaats waren."

Lezen is duidelijk erg moeilijk. Vos spreekt over 'l-i-q-u-i-d-a-t-i-e-s'. Vos spreekt niet op "feiten die op liquidaties lijken", zoals jij ervan maakt.

Spectator Of Life wrote:

Feiten die dus sowieso op een één op één liquidatie lijken.

Vos spreekt dus letterlijk over liquidaties, niet hetgeen jij ervan maakt.

Spectator Of Life wrote:

meer bepaald over de feiten die zich hebben afgespeeld nog voor Nijvel.

Neen, fout. Inclusief de aanslag op de Colruyt Nijvel.

Eddy Vos: (...) "het kasteel van Beersel en de Colruyt van Nijvel (...)

Spectator Of Life wrote:

bovenstaande quote uit haar context is gerukt.

hear, hear....

32

Re: Slachtofferonderzoek

Spectator had gelijk. Zolang het zinnetje " Die liquidaties uit de eerste reeks" er niet bij stond was het wél uit de context gerukt. En dat was precies wat Spectator bedoelde.

Re: Slachtofferonderzoek

Prima, ik laat het over aan de mensen die daadwerkelijk het Humo artikel voor zich hebben om uit te maken of je selectief aan het quoten bent of niet. Als mensen uit jouw bericht kunnen afleiden dat Vos enkel spreekt over de eerste golf wordt het inderdaad eens tijd dat ik aan mijn lees skills ga werken.

On Topic : Voor de terugkeer van de .22 heeft Vos wel een sluitende verklaring, de voorliefde van de Killer voor het wapen en het feit dat deze Killer volgens hem bij elk feit betrokken is.

Re: Slachtofferonderzoek

OK, ik heb inmiddels dankzij een forumlid dat de discussie volgt en die zelf zeker ook weet waarover hij spreekt het artikel zelf gelezen op de site van Humo en inderdaad, ik treed Spectator bij, de quote werd uit haar context gehaald en suggereert iets dat Vos niet zegt.

Ga het allemaal eens rustig doorlezen.

35

Re: Slachtofferonderzoek

Dat is nu al de tweede keer deze week dat je mij (en dus Spectator) gelijk geeft Xeno. Ik begin ongerust te worden. Er was dus niets mis met je lees skills Spectator. Die van mij durven wel eens haperen, zeker als ik post terwijl ik aan het lezen ben. Ik zit in het pre-rollator tijdperk en moet leren één ding tegelijk te doen. Smiley. Ondertussen bij onze Franstalige collega"s ... zzzzzzzzzzzzz.

Re: Slachtofferonderzoek

Geen zorgen, we mogen het vaak oneens zijn maar ik weet ondertussen wel wie de posters zijn op dit forum die weten waarover ze het hebben en die van goeie wil zijn. Je mag het gerust weten: mijn enige ambitie hier is bijleren en verschillende theorieën toetsen aan (mijn versie van) logica, ik heb geen achterliggende agenda.

Re: Slachtofferonderzoek

Dossier Bende van Nijvel: slachtoffers eerste golf niét willekeurig

Bron » p-magazine.com

Re: Slachtofferonderzoek

De persoon besproken in het artikel lijkt inderdaad de meest waarschijnlijke rode draad in de eerste golf. Dat heeft Debels goed gezien, maar is ongetwijfeld ook vastgesteld door anderen die zich hadden toegespitst op de eerste golf. Zie ook rapporten BOB Waver.