Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

winne wrote:

Kan iemand zeggen om welk wapen en kaliber het hier gaat? Kan belangrijk zijn.

Ik heb er ooit ergens anders over gelezen en als ik me niet vergis ging het om een u raad het nooit, .22. Maar het is al een tijd geleden dat ik het gelezen heb, dus ik kan het mis hebben.

Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

Koen wrote:

Meerdere kogels bij een zelfmoord kan wel hoor. Men is niet noodzakelijk buiten bewustzijn na het eerste schot als dat niet precies is gelokaliseerd.

Ik denk dat het de meeste mensen serieus aan moed zal ontbreken nog eens te schieten als ze net de helft van hun kaak weggeschoten hebben. Een behoorlijk bloederige en pijnlijke bedoening als je het mij vraagt. Trouwens iemand met een beetje kennis van wapens en die ongetwijfeld al een berg lijken van dichtbij gezien heeft, weet waar hij moet schieten.   

Maar ik zeg niet dat het niet, kan, er zijn namelijk wapens die een burst kunnen afvuren, een burst van 3 kogels, je haalt de trekker over, en er verlaten 3 kogels het magazijn. Of  een semi automaat die door laatste spiercontracties van het slachtoffer nog een paar keer wordt afgevuurd,  maar het is dan wel hoogst onwaarschijnlijk dat die alle 3 mooi in het hoofd belanden.

Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

Moderatie: Dit is een 'dode' link.

Voila, een .22 zoals ik reeds zij, het artikel komt origineel uit de morgen het circuleert ook in het Nederlands op internet, en bevat daar meer details, ik moet eens in mijn archief duiken om het op te vissen.

Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

Helaas werkt de link die je opgaf niet meer Herr Flick. Maar je vermeld dat het ging om een .22 (LR neem ik dan aan, meest waarschijnlijk) en dat is al heel belangrijk. Hopelijk vind je in je archief het artikel terug, daar staat vast ook in of het om een pistool of revolver ging. Maar het maakt eigenlijk niet zoveel uit, ik vind dat er sowieso een heel zware reuk aan de zaak zit, elke zelfmoord waarbij het slachtoffer drie kogels in het hoofd heeft is op zijn minst sterk verdacht.

De man in kwestie was een GP'er, dan ga ik er vanuit dat deze een dienstwapen had van het kaliber 7.65mm of 9mm, alsnog zou besluiten zich te zelfmoorden met een .22 (waarvan ik me dan ook direct afvraag of de man een wapen van dat type ingeschreven had?). Net dat .22 kaliber is een ideaal liquidatiekaliber, en dat is volgens mij wat deze GP'er overkwam, liquidatie.

15

Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

Dus hier werd ergens een kaartje gevonden van Darville? Op de plaats van de moord? En weet men er iets meer over? Is er een bron voor dit gegeven? Dank.

16 (edited by Merovinger 05-03-2013 14:00)

Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

Het verhaal van het naamkaartje van Darville vind je terug in het boek De X-dossiers op pagina 265 van het boek. Nog volgens dit boek vertoont deze moord sterke gelijkenissen met de moord op Mendez een jaar later.

17

Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

Dank!

Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

Op camping/domein La Hetraie werd een dubbele moord gepleegd op 3 februari 85. Een link werd er gevonden met een genaamde Darville. Ene genaamde 'JL  Sorel' en ene genaamde' Lancaster' verdedigden in een zaak onder andere enkele personen genaamd als M. Cambier/J. Schneberger/Farkas. In deze zaak zou een persoon genaamd alszijnde' Carm. Bongiorno' verdedigd zijn geworden door advocaten E. Leclercq en Didier de Quévy.

Advocaten genaamd alszijnde Sorel en alszijnde Lancaster verdedigden o.a. ene persoon genaamd alszijnde J. Houdy. Ene advocaat 'JL  Sorel' is gelinkt aan camping La Hetraie als "administrateur provisoir de l'ASBL".

Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

Interessante info. Maar niet geheel duidelijk. Advocaat Sorel zou administrateur van de camping geweest zijn en advocaat van Istvan Farkas? In welke zaak werd Bongiorno verdedigd door Leclercq en de Quévy en wat heeft dat met die camping te maken? En wie is J. Houdy? En heeft de gevonden link met Darville iets te maken met de rest van de in uw bijdrage genoemde personen?

Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

fipilip wrote:

Advocaat Sorel zou administrateur van de camping geweest zijn en advocaat van Istvan Farkas?

Inderdaad (bron: Le soir).

fipilip wrote:

In welke zaak werd Bongiorno verdedigd door Leclercq en de Quévy en wat heeft dat met die camping te maken?

» archives.lesoir.be Geen idee of dat iets met de camping te maken heeft.

fipilip wrote:

En wie is J. Houdy?

Deze naam werd reeds vermeld op dit forum en ook op het forum van onze Franstalige vrienden.

fipilip wrote:

En heeft de gevonden link met Darville iets te maken met de rest van de in uw bijdrage genoemde personen?

Heel goeie vraag!

Mijn bedoeling is linken te zoeken (beschikbaar op het internet) tussen de reeds voorkomende namen, plaatsen, ... op dit forum. Reacties, antwoorden, veronderstellingen, ... alles is welkom zou ik zeggen!