Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

Dank voor de uitleg. Als Farkas en Bongiorno elkaar kennen, eventueel samenwerken, is dat interessant om weten. Bongiorno werkte als koppelbaas voor de grote bouwfirma's Blaton, De Pauw, Amelinckx. Vandaar linken naar bank Copine. Linken met slachtoffers Van Camp, Finné, Fourez-Dewit, e.a.

Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

Hmm, 3 kogels in je hoofd ... zelfmoord? Doet mij denken aan een gehoorde grap. Komen 2 agenten op het PD, ze kijken naar het slachtoffer, wat er met een twaalftal messen in zijn rug ligt. Zegt de ene agent, tegen de andere agent ... hmm zie je wel, een typisch geval van zelfmoord! Ergo, 3 kogels in je hoofd en dan zelfmoord? Dacht het niet... toch.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

Advocaat Martial Lancaster was een vriend en vennoot van advocaat Jean-Paul Dumont. Ze waren beide samen, alsook advocaat de Quévy, advocaat van Haemers. Carmelo Bongiorno's advocaat was Dumont samen met Lancaster. In de moordzaak van Bonlez waarvoor Farkas werd veroordeeld was de Quévy advocaat van medebeschuldigde Schneberger. Lancaster en advocaat Jean-Louis Sorel waren advocaat van medebeschuldigde Marcel Cambier. En Farkas was een vriend van Bongiorno. Bongiorno was sponsor van de Bonvoisin. Advocaat van de Bonvoisin was Jean Paul Dumont.

Lancaster was advocaat van Bouhouche en Beijer op het proces van de moord op Mendez. Via advocaat Dumont en consorten is er een link met Haemers en vandaar met Darville. Er moet rekening mee gehouden worden dat topadvocaten voor cliënten werken die elkaar niet noodzakelijk kennen maar er hangt hier toch veel aan elkaar.

Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

Mystery wrote:

Ergo, 3 kogels in je hoofd en dan zelfmoord? Dacht het niet... toch.

Toch wel Mistery. In een ander topic heeft men het er reeds over gehad. 2, 3, 4 schoten is reeds bewezen.

25

Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

fipilip wrote:

Bongiorno was sponsor van de Bonvoisin.

Wat meer info hierover? Dank.

Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

De koppelbazen uit de bouwsector werkten voor de grote bouwfirma’s, waren klant bij dezelfde financiële instellingen (CCF en nevenfirma’s) en sponsorden beiden de organisaties NV PDG en NV CIDEP van de extreemrechtse Baron de Bonvoisin.

27

Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

Dat hij klant was van het CCF-kluwen wist ik, maar los daarvan, is er bewijs voor sponsoring van PDG/CIDEP behalve dit (al bij al toch eerder) onrechtstreeks verband? Zijn er binnen de CCF bv. rekeningen of documenten gevonden die dit harder kunnen maken? Ik bedoel, specifiek voor Bongiorno.

Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

Het verband is niet onrechtstreeks: tijdens het onderzoek naar de praktijken van Cidep (De Baets) doken documenten op waaruit bleek dat Bongiorno mede financierde.

Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

geronimo wrote:

Toch wel Mistery. In een ander topic heeft men het er reeds over gehad. 2, 3, 4 schoten is reeds bewezen.

Hey Geronimo, het probleem is als je, zeg ongeveer met een 9 mm de helft van je gezicht (en hersenen) hebt weg geschoten (via de mond of kin), het erg lastig wordt om überhaupt nog iets te doen. Temeer omdat je op deze wijze je beweging en bewustzijn uitschakelt. Maar als hij een manier had/heeft gekozen, zeg via de slaap of oren, en zijn wapen had een behoorlijke omhoog slag, zou het mogelijk kunnen zijn. Maar niet aannemelijk.

Is hier meer over bekend welk wapen en hoe hij zich door het hoofd heeft geschoten?

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

Re: Sint-Joris-Weert: 3 Februari 1985

Met een automatisch wapen is het niet onmogelijk om met één schot een burst van 3 in je hoofd te jagen. Alhoewel dat nog te bekijken is met de terugslag, als die zwaar genoeg is, kan het zijn dat er maar 1 kogel doel treft en de andere 2 over doel gaan. Maar om een met een semiautomatic, weloverwogen tot 3 maal toe in je eigen hoofd te schieten, lijkt mij erg vreemd. Tenzij we hier over een zwak kaliber spreken.

Maar enkel al de impact van 1 9mm is een zware schok, als van een mokerhamer. En richt onherstelbare schade aan, ook al ben je nog niet dood. Iemand die dit 3 keer herhaalt op een lichaamsdeel dat zwaar onderheven is aan het verliezen van het bewustzijn bij het incasseren van hevige impact vind ik persoonlijk wel héél erg straf. Maar bon, ik verschiet van niet veel meer.

Servo per Amikeco