41 (edited by club_le-happy-few 23-01-2009 23:37)

Re: Opgravingen Elouges

Dour moet daarom niet meteen de Borains zijn. Is een regio waar de Italiaanse en Siciliaanse maffia destijds goed vertegenwoordigt was. Er zullen daar ook wel afrekeningen gebeurt zijn buiten de Bende-context. Dour ligt zowat op de grens tussen het landelijke Henegouwen en de Borinage als ik mij goed herinner. Als je enkele lijken kwijt wil, is het een geschikte regio. Er ligt in die omgeving ook een uitgestrekt bos, dat je +- kan zien als een scheidingslijn tussen het landelijke en industriële (min of meer dan toch).

Re: Opgravingen Elouges

Trouwens las ik vandaag ergens dat sommigen de moordpartij op de kinderdagverblijf in Dendermonde als een afleidingsmanoeuvre zien. Een gek inhuren om dergelijke gruwelijk taak uit te voeren. Gruwelijk genoeg om het Bende-nieuws naar de achtergrond te schuiven. Alhoewel dit misschien vergezocht is.

43

Re: Opgravingen Elouges

patrickhaemers, die zaten in den bak!

44 (edited by club_le-happy-few 24-01-2009 12:04)

Re: Opgravingen Elouges

mardec wrote:

patrickhaemers, die zaten in den bak!

Als ze in de bak zaten kunnen ze nog altijd penitentiair verlof krijgen. En er is ook sprake dat Bultot gevangenen 's nachts "klusjes" zou laten uitvoeren. In ruil voor voordelen in de gevangenis of betaling (bij vrijlating?). Een beter alibi kan je niet dromen, dan in de gevangenis zitten. De vuile werkjes zijn opgeknapt, en de gevangene verdient iets bij voor feiten waarvoor hij nooit gestraft zal kunnen worden.

45

Re: Opgravingen Elouges

club_le-happy-few wrote:

Een beter alibi kan je niet dromen, dan in de gevangenis zitten.

Klopt, goed betaald worden voor een klusje en die uitvoeren en nadien stapje met de glimlach den bak in. Alé, als de raid gelukt is hé.

46 (edited by mdanielsUK 24-01-2009 16:55)

Re: Opgravingen Elouges

Op het terrein van de autohandelaar in het Waalse Dour waar sinds dinsdag gegraven wordt in het kader van het onderzoek naar de Bende van Nijvel, is een volledig skelet gevonden. Dat heeft de redactie uit betrouwbare bron vernomen. De speurders proberen nu te achterhalen wanneer het lichaam precies begraven is. Maar daarvoor is buitenlandse expertise nodig.

http://www.demorgen.be/static/FOTO/pe/2/7/6/large_759261.jpg

Nieuwsdossier » Graafwerken Elouges

47

Re: Opgravingen Elouges

mdanielsUK wrote:

Op het terrein van de autohandelaar in het Waalse Dour waar sinds dinsdag gegraven wordt in het kader van het onderzoek naar de Bende van Nijvel, is een volledig skelet gevonden. Dat heeft de redactie uit betrouwbare bron vernomen.

Alé dat is al interessanter, met de dagen wordt het positiever, nu kunnen ze toch iets doen, als die bron echt betrouwbaar is zit er mss toch iets in. Nu kunnen wss toch zijn lengte of zo bepalen en ouderdom, ene van 80 jaar en het is dan uitgesloten en ene van 1m60 ook bv. Of is het ook een slachtoffer van de Bende? Of gewoon niets te maken met de hele soap?

Wordt vervolgd hé!

Re: Opgravingen Elouges

'Daniel is de Reus niet'

De familie van Daniel Blanchart, de overleden schroothandelaars op wiens terrein de Bende-speurders aan het werk zijn, is bijzonder ontstemd over de geruchten dat de man de Reus van de Bende kan zijn. 'Daniel was inderdaad 1,90 meter groot en stevig gebouwd. Maar hij was de vriendelijkheid zelve, hielp Jan en alleman, organiseerde heel wat feestjes en richtte zelfs een countryclub op. Hij is nooit met het gerecht in aanraking geweest. De politie kende hem alleen van het feit dat hij voor haar wagens getakeld heeft', zegt de familie.

Nieuwsdossier » Graafwerken Elouges

49

Re: Opgravingen Elouges

De Bende van Nijvel heeft toch ook ooit een dienst gedaan op een takeldienst toen ze een defecte auto hadden. Alé, ik wil de woord "Killer" niet aan deze man linken, maar iemand die zich uitgeeft als een vriendelijke man kan ik zijn donkere uurtjes ook louche zaken doen en zeker wagentakelaars, als ze in het zwart kunnen werken doen ze het. En zeker in die jaren, het maar een veronderstelling dat ik geef, maar daarom ben je nog de "killer" niet hé. Je mag dan nog int zwart werken, daarom ben je nog geen moordenaar.

Eigenlijk spijtig dat hij nooit in aanraking is gekomen hier of daar, dan zouden we zeker zijn dat hij geen contacten met bv. één van de Borains, bv. de andere garagist was het nu Vittorio of Bouardouj. Ik denk de eerste kan iemand dit bevestigen. Maar ik dacht toch dat ik het zo gehoord had in die uitzending van La Une en ook in boeken gelezen. Maar het dossier is zo enorm dat je soms het één en ander vergeet.

Nog een vraagje: de Bende van Nijvel is gezien in het bos van Houssière 4 uur na de moorddaden in Aalst. Nu mijn vraag, waarom eerst naar daar rijden en dan naar Dour, en hoever liggen deze 2 van elkaar? Natuurlijk was het gespeeld door de Bende, dat er iemand op de grond lag, of ligt daar gewoon niemand of daar de echte killer (als die al geraakt zou zijn hé). Maar waarom daar dan wel die Golf GTI in brand, het blijft veel te voorbarig om ervan uit gegaan dat ze een bewijs gevonden hebben in Dour.

Re: Opgravingen Elouges

Daarom hoeft het lijk niet op dezelfde dag begraven zijn, men kan het ook verplaatst hebben achteraf. Waarom zou dit het lijk van een bendelid moeten zijn? Het kan ook iemand zijn die teveel wist, kan ook een slachtoffer zijn van de plaatselijke maffia. Die politie-agent ontkent nu toch dat hij hem in Aalst zou geraakt hebben. Of dat hij allesbehalve zeker is dat dit het geval was. Dat lijkt me toch veel weg hebben van het opzettelijk doorgeven van verkeerde informatie aan de media.