51

Re: Opgravingen Elouges

Misschien hebben ze het lijk gevonden van Francis Zwarts? Nog iemand die er zo over denkt?

52

Re: Opgravingen Elouges

Ik dacht daar ook meteen aan filip en denk dat het wel eens in die richting zou kunnen zitten.

Re: Opgravingen Elouges

Blanchart werd vlak voor zijn dood door iemand beschuldigd van banden met de Bende, zodat geruchten de ronde gingen doen. Maar nog voor de politie hem kon verhoren stierf hij op 52-jarige leeftijd. Weet er iemand waaraan die overleden is?

54

Re: Opgravingen Elouges

Waarom Zwarts mij een goede 'kandidaat' lijkt: Beijer heeft een deal willen maken in 2007 met toenmalig minister van justitie Onkelinx, in ruil voor een nieuwe identiteit (hij wil immers terug naar België komen) zou hij de begraafplaats van Zwarts aanduiden. Onkelinx ging er nooit op in. Nu, sinds eind vorig jaar hebben we een nieuwe minister van justitie: Stefaan De Clerck. Is de deal dus nu toch gemaakt? Misschien zelfs nog onder Jo Vandeurzen? Of is het gewoon toeval dat ze plots ergens een volledig skelet weten te vinden?

Re: Opgravingen Elouges

Als één van hen zwaar gewond werd in Aalst en in het Bois de La Houssière uit zijn lijden verlost werd door zijn kornuiten, dan zaten ze daar met dat lichaam. Ze hadden waarschijnlijk geen spade bij! En dus zijn ze wellicht naar Elouges verdergereden. Daar konden ze de dode rustig begraven, dat terrein is ook erg geschikt. Ze wisten immers dat ze gezien werden in La Houssière door die 2 koppels.

Sommige joviale mensen kunnen een duistere kant hebben die zelfs hun familie niet kent. Ik vind dat Blanchart op de killer lijkt. De vorm van het gezicht, de ouderdom en de lengte kloppen. Het kan zijn dat ze de 'reus' gevonden hebben. Dat niet de 'killer', maar de 'reus' geraakt werd. Het is te hopen dat ze snel wat info kunnen geven over dat skelet.

Re: Opgravingen Elouges

Bendespeurders getipt door gangster op sterfbed

De graafwerken die vorige week startten op een terrein in Elouges, bij Dour, gebeuren op aanwijzing van een bejaarde crimineel, zo vernam De Morgen. De man, die stervende is, zou zelf niets te maken hebben met de Bende van Nijvel, maar hij zou er wel heel wat over weten.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Re: Opgravingen Elouges

Zeer interessant. Benieuwd wie die bejaarde gangster (tipgever) is. Iemand al een idee?

Re: Opgravingen Elouges

Columbo wrote:

Sommige joviale mensen kunnen een duistere kant hebben die zelfs hun familie niet kent.

Dat klopt als een zwerende vinger, maar zou diezelfde familie dan  geen alarm slaan als de persoon in kwestie plots van de aardbodem is verdwenen? Zeker de verdwijning van een boom van een familielid annex gangster zou in bepaalde kringen toch vraagtekens hebben opgeroepen me dunkt.

Re: Opgravingen Elouges

Veronderstel dat de 'reus' en de 'oude' zigeuners waren uit het nabijgelegen kamp, Ghlin, dacht ik, die voor Blanchart werkten of er klant waren. Zonder papieren of met diverse valse papieren. Als de 'reus' zou omgekomen zijn en begraven, dan is de andere dat aan zijn familie moeten gaan vertellen. Ze konden die toch niet als vermist gaan opgeven? Dan zou de 'oude' er ook bij zijn. In zo'n kamp houden ze de politie weg.

60

Re: Opgravingen Elouges

In ieder geval is de timing van de onderzoeksdaden wederom zéér eigenaardig. Was het bewijsmateriaal soms niet meer veilig na het overlijden van Blanchart? Opgraven om in de doofpot te steken dus, zal wel weer een dikke farce worden!