In de voorbije 2 jaar heb ik deze 3 verklaringen gehoord bij monde van een Bende van Nijvel-slachtoffer:

• Het slachtoffer heeft in een recent verleden een gesprek met Lammers gehad, de modaliteiten van dit gesprek kan ik mij niet herinneren

• Lammers zou volgens dit slachtoffer een hele resem moorden bekend hebben (stuk of 10)

• Lammers zou in aanmerking komen als spijtoptant. Het is mij niet bekend wat de status hier van is.

182

Ik vind het straf, heel straf, dat iemand 10 moorden zou begaan hebben, minstens één vrouw verkracht, een aantal kinderen aangerand heeft, ... vrij rondloopt. Zijn excuus, ze hebben mij "geconditioneerd" ... ook om kinderen aan te randen? Zat dat dan ook in het pakket "zich verbranden"?

183

Hopelijk wordt hij snel uitgeleverd. En laten ze hem hier weer lopen, la bête.

184

Gaat dit over Van Hees?

185

Neen Kenza, maar mijn suggestie was dat ze hem daarover nog eens mochten ondervragen.

186

Hij is 60 en zijn vader 85. Ofwel heeft vader veel selder gegeten of nen goeie jeton gepakt of het gaat over een oude zaak denk ik.

187

Denk je dat er geen vieze oude mannen bestaan?

188

Daar ben ik van overtuigd maar als je 85 jaar bent zal de drift wel minder zijn zeker en daarom denk ik dat het om een oude zaak gaat.

Kenza: “Het gaat om misselijkmakende feiten met een minderjarig slachtoffer”, zegt een welingelichte bron. “Vader én zoon zijn betrokken. De feiten zouden enkele weken oud zijn.”

190

Dat is juist raar. 60 en 85 jaar en vader en zoon?