181

Re: Eric Lammers

Neen Kenza, maar mijn suggestie was dat ze hem daarover nog eens mochten ondervragen.

182

Re: Eric Lammers

Hij is 60 en zijn vader 85. Ofwel heeft vader veel selder gegeten of nen goeie jeton gepakt of het gaat over een oude zaak denk ik.

183

Re: Eric Lammers

Denk je dat er geen vieze oude mannen bestaan?

184

Re: Eric Lammers

Daar ben ik van overtuigd maar als je 85 jaar bent zal de drift wel minder zijn zeker en daarom denk ik dat het om een oude zaak gaat.

Re: Eric Lammers

Kenza: “Het gaat om misselijkmakende feiten met een minderjarig slachtoffer”, zegt een welingelichte bron. “Vader én zoon zijn betrokken. De feiten zouden enkele weken oud zijn.”

186

Re: Eric Lammers

Dat is juist raar. 60 en 85 jaar en vader en zoon?

187

Re: Eric Lammers

Vijftien jaar gelegen was hij voor de zelfde feiten gearresteerd, bizar, née?

Le tribunal correctionnel de Liège va juger, à une date encore non déterminée, Eric Lammers, l'ex-membre du Westland New Post (WNP), pour des faits de pédophilie, écrit lundi Le Soir. Eric Lammers est actuellement en fuite et est signalé "à rechercher".

La chambre du conseil de Liège a renvoyé devant le tribunal correctionnel Eric Lammers pour des faits portant sur le viol de la fille, alors âgée de 8 ans, d'une ex-compagne. La chambre du conseil a retenu les inculpations de "viols", "attentats à la pudeur" et diffusion "d'images contraires aux bonnes moeurs", rapporte Le Soir.

Membre du Front de la Jeunesse et de l'organisation d'extrême-droite WNP, Eric Lammers avait été accusé, et ensuite acquitté, du double crime de la rue de la Pastorale commis en 1982.

Surnommé "la Bête" en raison de son extrême violence, il avait été condamné à perpétuité en 1991 par la cour d'assises d'Anvers pour le meurtre de deux bijoutiers anversois, rappelle Le Soir. Il avait été libéré conditionnellement en 2002 après avoir purgé 11 ans de sa condamnation à la perpétuité.

En 2004, il avait été appelé par l'un de ses ex-codétenus, Georges Halluent, qui venait de larder de dix coups de couteau Eric Campana. Eric Lammers l'avait aidé à évacuer le corps de la victime. En appel, Eric Lammers avait été condamné à 16 mois de prison ferme.

Depuis sa dernière condamnation à Liège, Eric Lammers est en fuite et est signalé à rechercher.

Bron: Belga

188

Re: Eric Lammers

Bij de franstalige collega's beschrijft een zekere Shadow hoe een tennispartijtje Lammers/ Weykamp op de ULB afloopt (pagina 1 topic Lammers):

"La partie de tennis va "déborder" sur un premier meurtre mais sans conséquence, celui d'un chat. Le même jour. Tuer un chat en le tenant par les pattes arrières et en lui tordant le cou a quelque chose qui touche au sadisme mais surtout à la folie. Ce n'est pas une façon "normale" de tuer."

Het is natuurlijk niet te achterhalen of deze feiten daadwerkelijk gebeurd zijn maar in mijn ogen zijn de beschrijvingen van Shadow ivm Eric Lammers zijn persoonlijkheid zeer accuraat.

Op een gegeven moment, we zijn dan vele jaren later, kreeg Lammers een werkstraf van 150 uren voor het verhandelen van Xanax. Ik stel mij dan de vraag of Lammers zelf geen Xanax verslaafde was, agressie tot zeer zware agressie kan immers een bijwerking zijn van Xanax. In ieder geval, extreem geweld is een constante in zijn leven. Of misschien extreme dingen tout court.

189

Re: Eric Lammers

coconut wrote:

Ik stel mij dan de vraag of Lammers zelf geen Xanax verslaafde was, agressie tot zeer zware agressie kan immers een bijwerking zijn van Xanax.

Die bijwerkingen zie ik niet staan in de bijsluiter » www.apotheek.nl

Onrust en prikkelbaarheid zijn wel bijwerkingen maar dit is zeer zelden (bij minder dan 1 op de 100 mensen) en vooral kinderen en ouderen zijn gevoelig voor deze bijwerkingen.

Agressiviteit en vijandigheid vallen wel onder bijwerkingen met niet bekende frequentie (lees als: zeer uitzonderlijk).

Bijwerkingen met niet bekende frequentie: (...)

• hypomanie*, agressiviteit*, vijandigheid*, abnormale gedachten*, psychomotorische hyperactiviteit*(...)

Bron » www.e-compendium.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

190

Re: Eric Lammers

Agressiviteit is wel degelijk een mogelijke bijwerking maar op bijsluiters staan de bijwerkingen vermeld bij een normale of voorgeschreven dosis. Het probleem ligt hem eerder in de dosis zeer waarschijnlijk. Ik heb mensen geweten die tot een half potje per dag namen. In de jaren 70 en 80 werden die voorgeschreven als snoepjes. Totaal onverantwoord naar mijn mening, maar het gebeurde. Om dan nog te zwijgen van de gevolgen als ze dat nog gingen mengen met een paar pintjes.

Ik ben nog vergeten te zeggen dat ongewenste effecten afhangen van de gevoeligheid van de patiënt voor het geneesmiddel maar ook gemakkelijker optreden bij iemand met bijvoorbeeld onderliggende problemen zoals Borderline of agressief gedrag. Soit, het was gewoon een vraag die ik mij stelde ... Een mogelijke veronderstelling dus, gezien de feiten.