Re: Eric Lammers

LEO wrote:

Wat betreft de lidkaart van het WNP heb ik toch een probleembje ... Daar een lid van WNP zijn lidkaart maar hoefde te tonen bij een controle en/of een aanhouding om uit de problemen te blijven met de ordediensten doet me besluiten dat zo ongeveer een 30.000-tal rijkswachters, stads-, gemeentelijke- en gerechtelijke politiemensen hiervan op de hoogte moeten zijn geweest! Waaronder tientallen onderzoekers die met de zaak bezig waren!

En geen enkele van deze brave zielen heeft zich ooit afgevraagd: Waarom? Onmogelijk volgens mij. hmm

Daar moet op zijn minst een vermelding van Binnenlandse zaken op gestaan hebben. Iets zoals een laiser-passer zoals ambtenaren van de commissie er een hebben. Dat is nochtans geen vrijgeleide. Het gaat hier niet om een diplomatiek paspoort, maar iets wat ordediensten over het algemeen inschikkelijker maakt.

Je gaat daarmee echter geen controle ontlopen als ze die willen doen, en als ge met uw zatte kloten achter het stuur zit, gaan ze u ook  bij uw pietje hebben, maak u geen illusies. Dus dat moet inderdaad wel een heel speciaal lidkaart geweest zijn.

42

Re: Eric Lammers

Het kan ook een pasje geweest zijn dat indien er controle was en ze gaan via de gebruikelijke dispatcher dat daar een doorverwijzing opstond die moest te rade gaan bij een of andere hoog geplaatste dienst dat van hun doen en laten op de hoogte was.

Re: Eric Lammers

kenza wrote:

Het kan ook een pasje geweest zijn dat indien er controle was en ze gaan via de gebruikelijke dispatcher dat daar een doorverwijzing opstond die moest te rade gaan bij een of andere hoog geplaatste dienst dat van hun doen en laten op de hoogte was.

Volgens WNP'er Jean-Louis Nemry ging het zo:

"C'est à la période d'Esperanza que j'ai eu la certitude que l'on travaillait pour ou avec la S.E. Libert nous avait même dit qu'en cas d'incident avec un service de police, il fallait présenter sa carte du WNP ainsi que sa carte d'identité, de ne rien dire et de demander de téléphoner à un numéro de téléphone que nous devions donner. Il s'agissait, selon Libert, d'un numéro de la S.E. (Surete d'Etat)."

Men een dergelijke werkwijze moet dus niemand van het politie of rijkswachtapparaat op de hoogte zijn, maar moet de persoon die de telefoon opneemt wel een goeie uitleg klaar hebben.

44

Re: Eric Lammers

... Want dit telefoonnummer leidt rechtstreeks naar de manipulatoren uit de bovenwereld! En niemand heeft er ooit aan gedacht om hierop verder te boren? Of was dat levensgevaarlijk en werd er gezelfmoord?

45

Re: Eric Lammers

LEO wrote:

... Want dit telefoonnummer leidt rechtstreeks naar de manipulatoren uit de bovenwereld!

'k Vrees dat het topje van die "bovenwereld" waar je met dat nummer zou geraken Raes was. De wereld boven Raes bestond uit de Minister van Justitie en ... (zelf invullen aub).

LEO wrote:

En niemand heeft er ooit aan gedacht om hierop verder te boren?

Het verslag van de Bendecommissie geeft me sterk de indruk dat men niet verder komt dan Raes of Smets, die laatste werd beschermd door Raes.

Re: Eric Lammers

Sebastiaan wrote:

Men een dergelijke werkwijze moet dus niemand van het politie of rijkswachtapparaat op de hoogte zijn, maar moet de persoon die de telefoon opneemt wel een goeie uitleg klaar hebben.

Opnemen: met de staatsveiligheid, wat kan ik voor u doen ...

Juul wrote:

'k Vrees dat het topje van die "bovenwereld" waar je met dat nummer zou geraken Raes was. De wereld boven Raes bestond uit de Minister van Justitie en ... (zelf invullen aub).

In het beste geval de minister van Justitie, het kan best zijn dat Raes, als baas van de staatsveiligheid ook rechtstreeks voor de CIA , Mossad of KGB werkte. Daar moet je in die middens niet van verschieten.

47

Re: Eric Lammers

Voeg het staatshoofd er ook maar bij plus de Generale Maatschappij van België. De koning ontvangt ook nu nog rapporten van de staatsveiligheid. Theoretisch heeft hij geen macht, praktisch ligt/lag dat wel anders, zeker bij Boudewijn.

48

Re: Eric Lammers

Het Koningshuis, dus. Alle grote onopgeloste zaken in dit land worden gemanipuleerd, geblokkeerd en in diskrediet gebracht tot op de dag van vandaag wanneer de rol van de monarchie erin aan het licht zou komen.

Het zal wachten worden tot na de dood van Albert II vooraleer er ook maar een fractie van de waarheid naar boven zal komen.

49

Re: Eric Lammers

Wat ik wou zeggen: het koningshuis zal wel niks met de WNP-constructie te maken hebben maar wanneer het Monster van Lochness opdook (een of ander roos ballet) werd er mogelijk ingegrepen.

Wat de WNP betreft (waar het hier over gaat) ben ik er tot hiertoe nog niet in geslaagd om daar kop of staart aan te krijgen. Misschien wou Raes er gebruik van maken om die neo-nazi's later in diskrediet te brengen (da's het verst dat ik geraak wanneer ik er over nadenk).

Re: Eric Lammers

Merovinger wrote:

Zou volgens Godbille bevriend zijn geweest met Patrick Haemers. Iemand meer info over deze vriendschapsband?

L'autre "homme du Touquet" serait Axel Zeyen. Les policiers ont pu établir qu'il s'est rendu dans la station balnéaire française avant que Paul Vanden Boeynants n'y "séjourne". Ami de jeunesse de Patrick Haemers, anciennement employé dans une société gérée par le père de Haemers, Axel Zeyen a épousé la fille de feu Michel Dewit, l'un des plus célèbres truands belges. Avec sa belle-mère, Axel Zeyen a été condamnée voici quelques mois, en compagnie de Maurice Lammers, dans une gigantesque affaire de trafic de chèques volés.

Ces relations familiales et "d'affaires" expliqueraient, selon certains enquêteurs, des liens existant entre la bande de Haemers et celle du fils de Maurice Lammers, Eric Lammers (détenu et inculpé pour le meurtre de deux diamantaires à Anvers).

Bron » Le Soir