91

Re: Nr. 19: Reus

Robotfoto19:

  • naar aanleiding overval Eigenbrakel en Overijse (niet Aalst)

  • Bonkoffsky dus waarschijnlijk niet deelgenomen in Aalst, begrijpbaar aangezien hij van de omgeving is

  • Getuigenis vriend

  • Bevestiging broer

  • Ex-Groep Diane verleden

  • Radio Mi Amigo verzoek

Hypothese dat er verschillende bendes deelnamen kan volgens mij eveneens vermoed worden door radioverzoek. In 1985 was de gsm niet in gebruik, beste manier om andere bende uitvoerders snel en allen samen te informeren over aanvatting aanval lijkt mij inderdaad het gemakkelijkst te organiseren via ludieke booschap via lokale radio. Het sarcasme van Bende Van Nijvel te vermelden toont het comfortabel en onaantastbaarheidsgevoel van de uitvoerders eerlijk gezegd.

Ik denk dat het redelijk kort door bocht gaan is van het huidige gerecht om de optie (ex) rijkswachters niet verder te onderzoeken op basis van Bonkoffsky dat DNA testen falen is geen bewijs van het tegenovergestelde wanneer een Minister Van Justitie anno 2017 toegeeft dat het onderzoek werd tegengewerkt. Beste en meest eenvoudige manier van tegenwerken lijkt mij het knoeien met bewijsmateriaal zoals DNA.

Re: Nr. 19: Reus

Communiceren via radioboodschappen die al dan niet uitgezonden gaan worden - iets wat je als bende niet in de hand hebt - is veel te riskant om een echt onderdeel van de overval te zijn. Volgens mij is het hoogstens een zieke grap. Want als de radiopresentator/DJ het nummer vergeet, niet heeft, het te laat of te vroeg uitzendt, ... valt alles in duigen. Daarnaast kan je ook met walkietalkies communiceren.

93

Re: Nr. 19: Reus

Radio Mi Amigo, een kleine lokale radio, niet de StuBru van deze tijd, lijkt mij toch een safe bet om met succes een verzoek gedraaid te krijgen, en zeker met een ludieke boodschap erbij. Radio equipment lijkt mij logistiek niet het meest interessant om verschillende mensen te informeren. Soit, de radio boodschap kan een element worden wanneer er inderdaad verschillende samengestelde bendes actief waren.

Re: Nr. 19: Reus

Dirk van Antwerpen wrote:

Onjuist. Zie bericht op deze site » Nieuws

Heb ik gelezen Dirk, mijn bron kwam weer uit Het Nieuwsblad. Laten we David getuigenis als leidraad maar aanhouden.

Re: Nr. 19: Reus

Merovinger wrote:

Nergens wordt er melding gemaakt van een dader met een bril, hoed en sjaal. Gaat het om dader 2? Maar dan was hij blijkbaar niet de grootste van de daders? Hoe is de robotfoto 19 dan tot stand gekomen? Heeft die getuige de reus ongemaskerd gezien net vóór of net ná de overval.

De beschrijving van deze getuige leidde tot robotfoto 19:

De befaamde robotfoto 19 waarop familie en oud-collega’s rijkswachter Christiaan B. herkennen als de Reus, kwam tot stand door de beschrijving van Theo K. (64) uit Overijse.

Theo K. was op 27 september 1985 met zijn vrienden Marc, Luc en Rudy verkiezingsaffiches aan het plakken, aan de parking van de Delhaize in Overijse (zie hierboven) toen de Bende van Nijvel er toesloeg. Terwijl Luc Bennekens als levend schild werd meegenomen in de winkel, vluchtten Theo, Rudy en Marc weg achter de carwash die aan de parking grenst. ‘Ik ben van daaruit naar de overkant gelopen, naar slagerij Dits om de hulpdiensten te verwittigen. Toen ik terugkwam, heb ik die lange goed gezien, die ze nu de Reus noemen.’

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Re: Nr. 19: Reus

Hallo, kleine recap, correct me if I'm wrong:

  • Hoe kan Marc van Damme in 1998 zijn oude jeugdvriend herkennen op de robotfoto nr. 19 terwijl die foto pas in 2003 gepubliceerd is. Heeft hij nummer 17 herkend?

  • In het artikel hierboven staat dat de robotfoto nummer 19 reeds in 1985 is gemaakt (en dus pas 18 jaar later in 2003 wordt gepubliceerd?)

  • Zijn alle hypnose robotfoto's die in 1997 zijn vrijgegeven gemaakt in 1985?

Waarom zo lang wachten ook tussen de twee sets?

  • Robotfoto's 1997: 4, 7, 8, 9, 9B, 10, 14, 16, 17, 18

  • Robotfoto's 2003: 12, 15, 19, 20, 21

Er kwamen destijds 1.300 tips op het speciale nummer. Die werden bij de CWB beoordeeld met een kruisjessysteem. "We vertelden het publiek niet wie de Reus was, maar als iemand bij de juiste foto de Reus vermeldde, zoals bij nummer 19, kreeg die nog een kruisje", zegt een speurder. "Ik vind het raar dat deze man, met een verleden bij de groep Diane, blijkbaar niet aan het maximum van acht kruisjes kwam.”

Re: Nr. 19: Reus

Hypnose... Hypnose is bullshit voor robotfoto's.

Re: Nr. 19: Reus

mrchrome wrote:

Hoe kan Marc van Damme in 1998 zijn oude jeugdvriend herkennen op de robotfoto nr. 19 terwijl die foto pas in 2003 gepubliceerd is.

Hier staat toch dat die robotfoto uitgedeeld is aan de pers op 19 oktober 1998 » Forum

Re: Nr. 19: Reus

De tien robotfoto's uit 1997:

http://blobsvc.wort.lu/picture/3474572b265b7030033a5667715e75cd?a=wortv3&w=600&h=370&s=0412cc9e557346d58403b18035c8a250a26c4449

Re: Nr. 19: Reus

Waar is de reus?