Re: Eddy Vos

Bedankt Aubanel voor je duidelijke uitleg. Zowel hier op het forum te lezen als in interviews heeft Eddy duidelijk uitleg gegeven.

Re: Eddy Vos

Bedankt Aubanel, ik wilde je een privébericht sturen met wat extra info maar dat is blijkbaar niet mogelijk? Kan het desnoods via Ben 'anoniem' geregeld worden.

153

Re: Eddy Vos

Guy Bouten heeft toch serieuze twijfels bij Vos.

154

Re: Eddy Vos

HIPA, vond jij Eddy Vos een goede speurder?

155

Re: Eddy Vos

Ik zeg ... Ik vermoed hmm dat Eddy nog geen leugens tegen mij verteld heeft. Deze man weet verdomd goed wat wel en niet te zeggen over de zaken. Spijtig dat ze allemaal nog in dienst zijn anders hadden we al andere verhalen gehoord. Door de omerta wil niemand praten die op het dossier zat. Zegt genoeg van waar de wind komt, niet?

156

Re: Eddy Vos

Toen Vos stopte met het onderzoek naar de Bende van Nijvel en overplaatsing vroeg, zegde hij dacht te weten wie achter de bende zat en wat de motieven waren maar dat hij niets kan bewijzen en daarom zijn theorie ook niet openbaar kan maken.

157

Re: Eddy Vos

Wat mij vooral stoort aan Vos, is zijn theorie dat ‘killer’ misschien wel 23 slachtoffers heeft gemaakt. Hij had beter gezegd dat Riot gun1 misschien wel 23 doden op zijn geweten heeft. Want de wapens werden waarschijnlijk doorgegeven onder de verschillende groepen daders.

158

Re: Eddy Vos

Als ik mag afgaan op wat Eddy Vos allemaal publiekelijk heeft verkondigd dan is er toch wel deze constante in zijn theorie: er is volgens hem 1 persoon met het duidelijke profiel van psychopaat die de grote meerderheid van de moorden heeft uitgevoerd. Ik ben benieuwd naar wat zijn 'journalistieke, maar niet juridische waarheid' dan wel mag zijn wat betreft de identiteit van deze persoon.

De enige hint die ik zie in een interview met Eddy Vos:

"De geo-profilers maakten een kaart van de prilste Bendemisdaden. Aan de conclusie is bijna niet te ontkomen. Aanvankelijk is dit geen “Bende van Nijvel”, eerder een “Bende van Elsene”. Veel pijltjes wijzen in de richting van de Huysmansstraat, een zijstraat van de Universiteitslaan, waar Toumaniantz jarenlang woonde." [...]

"Hola, als iemand mij kan zeggen waar Toumaniantz zit, dan zit ik de volgende dag op het vliegtuig voor een rogatoire commissie. Dan verliezen we geen seconde.”

Hij of zij past in het plaatje?

“Laat het ons zo stellen, er is weinig dat ik liever zou willen dan een beetje DNA van Toumaniantz. Als u enig idee zou hebben waar hij zit, bel me. ’s Nachts mag ook.”

159

Re: Eddy Vos

Aubanel wrote:

Eigenlijk heb ik weinig zin om op deze en andere vragen te antwoorden, met alle respect voor iedereen. Maar ik moet antwoorden, kwestie van collegialiteit en van een aantal zaken scherp te stellen. Voor alle duidelijkheid: ik ken Eddy Vos persoonlijk, en ik zweer je dat er weinigen zullen zijn die (a) zo integer zijn, (b) zo hard gewerkt hebben op dit onverkwikkelijke dossier en (c) een ferme bijdrage geleverd hebben tot het ontrafelen van het mysterie dan ons allen bezighoudt.

Wel, ik ken Eddy Vos niet persoonlijk maar wel een medewerker van hem ivm het dossier. Het is vanop afstand makkelijk om kritiek te hebben op de speurders, wat velen blijkbaar niet beseffen is dat de uitvoerders het de speurders extreem moeilijk gemaakt hebben. En wat velen vergeten; men kijkt op de speurders hun vingers, die kunnen niet zomaar alles onderzoeken. Sommige namen of personen mocht hij of anderen niet onderzoeken, plus het extreem-rechts spoor was meer voor zijn (bedenkelijke) collega. Dus hij was beperkt in zijn mogelijkheden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

160

Re: Eddy Vos

the end wrote:

wat velen blijkbaar niet beseffen is dat de uitvoerders het de speurders extreem moeilijk gemaakt hebben.

Neen, dat is niet helemaal waar. Het is niet omdat criminele feiten niet opgelost raken dat je daders tot de ingenieurs van de misdaad moet bevorderen. Het zijn alleen losgeslagen hyperventilerende breinen zoals jij die overal goed voorbereide dwaalsporen en mysterieuze organisaties zien. wink