Re: Eddy Vos

Django68 wrote:

Een andere getuige zag dat er een lichaam op een stortplaats werd gedumpt.

"Stortplaats" was in het Bois de la Houssière dacht ik te lezen in het artikel in LDH. Die stortplaats is er thans niet meer.

172

Re: Eddy Vos

Klopt. Een tijdje geleden voerde de huidig cel graafwerken uit naar het lijk van de vermeende killer, wat betekent dat de hypothese wel degelijk klopt. Bij de graafwerken indertijd in het bos van Houssières onder leiding van Eddy Vos werd geen lijk gevonden maar wel een kogel meen ik.

Re: Eddy Vos

Inderdaad, er werd geen lijk gevonden, maar toch een paar 9mm-kogels. Die graafwerken werden uitgevoerd in september of oktober 2004 dacht ik, indien mijn geheugen mij niet in de steek laat. Ik ben er zelfs eens gaan zien toen de graafwerken bezig waren (enkel gepasseerd met mijn auto, mocht er niet blijven staan).

174

Re: Eddy Vos

Dju, ik vind het interview met Vos niet terug.....

Re: Eddy Vos

Hier de coördinaten van de graafwerken in september 2004 » Google Maps

Re: Eddy Vos

Django68 wrote:

Enkele toch wel opvallende punten uit het recente interview met Eddy Vos uit La Dernière Heure (integraal te lezen op het Franstalige forum):

  • Getuigen zagen de overvaller in de golf gti in elkaar zakken nadat Eddy Nevens hem beschoten had

  • Een andere getuige zag dat er een lichaam op een stortplaats werd gedumpt.

  • De bende is er dus hoogstwaarschijnlijk mee opgehouden omdat een van hen dood was.

  • Niet alle wapens werden in Ronquières teruggevonden omdat waarschijnlijk enkel de spullen van de dode gangster werden gedumpt.

  • De reus was ongeveer 2meter 5 centimeter groot. Zijn kompanen 1,85 m.

  • WNP blijft piste nummer één: er zijn concrete elementen tegen de WNP. 'Misschien zelfs te concreet'

Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van Vos maar heb hierbij toch bedenkingen. Het is een zeer oude kijk op de Bende, waarbij de Bende bestaat uit Killer, Reus en Oude die dan ook nog eens elk hun eigen wapens gebruiken. Dat staat lijnrecht tegenover meer recente benaderingen van de Bende, met wisselende dadergroepen en inwisseling van wapens.

2 meter 5 centimeter is wel extreem groot, zelfs Vos gedoodverfde verdachte Toumaniantz was kleiner dan 2 meter. Het WNP spoor is ook al zo vaak onderzocht. Eigenlijk wijst er weinig op dat dat WNP meer was dan een bende volwassen kinderen waren, al zijn er zeker WNP leden die kunnen hebben deelgenomen aan bende Raids. Blijft ook het feit dat geen enkele klassieke WNP/bende verdachte als vermist is opgegeven eind '85, behalve dan misschien Toumaniantz. Al zijn er ook bronnen die beweren dat de man in 1985 al lang niet meer onder ons was...

Wat voor de Toumaniantz piste blijft pleiten is de honger van Vos voor diens DNA, de auto in de buurt van de overval met sporen naar T. én het feit dat David eens sprak over een Reus met verwijfde kenmerken.

177

Re: Eddy Vos

Spectator Of Life wrote:

Blijft ook het feit dat geen enkele klassieke WNP/bende verdachte als vermist is opgegeven eind '85, behalve dan misschien Toumaniantz.

Dat klopt niet helemaal. Messaoud Halla, “Le Grand” is ook nog een Bende-verdachte (geweest). Ook zijn lijk is nog niet/nooit terug gevonden. En er zijn er nog.

Spectator Of Life wrote:

Wat voor de Toumaniantz piste blijft pleiten is de honger van Vos voor diens DNA, de auto in de buurt van de overval met sporen naar T. én het feit dat David eens sprak over een Reus met verwijfde kenmerken.

Er zijn nog tal van (sommige al meer concreet dan andere …) aanwijzingen. Enkele ervan staan zelfs vermeldt op dit forum. Je vermeldt 1 aanwijzing van David maar hij gaf er hier op dit forum nog 1 richting Heinrich.

178

Re: Eddy Vos

Er was toch sprake van meerdere reuzen op verschillende plaatsen?

Re: Eddy Vos

Django68 wrote:

De bende is er dus hoogstwaarschijnlijk mee opgehouden omdat een van hen dood was.

Deze zin zegt ons veel toch Django. Namelijk dat mocht de bende bestaan hebben uit huurlingen, commando's, veiligheidsdiensten, militaire-coup-fanaten, geheime diensten allerlei (binnen/buitenland) deze zeker niet zouden zijn gestopt maar integendeel hun acties nog hebben opgedreven en bloeddorstiger en nog waanzinniger uitgevoerd. Een bende die bestaat uit criminelen/gangsters die weliswaar bloeddorstig en knettergek zijn die zouden misschien stoppen bij het verlies van een kompaan.

180

Re: Eddy Vos

Dat gevoel heb ik ook, Luk paard.