221

Re: Eddy Vos

De grootte van die verdachte, ik heb al gezegd wat ik daarover denk.

Wat ik niet begrijp is dat hij er zo absoluut zeker van is dat de killer gedood werd. Maar hij kent het dossier, ik niet. De getuigenis van Clerbois, jaren na de feiten ... ik heb daar de grootste twijfels bij. Misschien heeft men een ballistisch element gevonden waarvan het zeer onwaarschijnlijk is dat de bron anders is.

Alternatieve uitleg: het is gestopt ... omdat er betaald werd.

Cf. enigmatisch zinnetje van Madani Bouhouche: 'ne vous tracassez pas, les tueurs ne frapperont plus'. En zowaar.

222

Re: Eddy Vos

De piste van de afpersing klinkt overtuigend. Verschillende verdachten: Bouhouche, Buslijk, Beijer en Baugniet hadden plannen om warenhuizen af te persen. Hipa liet zich ook ontvallen dat dat de juiste piste was. Waarom zou Smets het op zijn sterfbed zeggen als er niets van aan was?

Over de gedode killer en de lengte van de reus is als zoveel gezegd en geschreven. We weten niet wat er in het dossier staat.

223

Re: Eddy Vos

Wat er in LDH niet staat is dat Eddy Vos zijn hypothese focust op de duistere banden tussen Beijer, Bouhouche en Buslik met het NDB*, de DEA en het BIC.

(*) Nationaal Drugs Bureau geleid door commandant Léon François

En volgens mij is deze persoon minstens even belangrijk in het onderzoek » Forum

Re: Eddy Vos

Eddy heeft gelijk als hij naar Nijvel kijkt. De rijkswachters observeerden, analyseerden ...

225

Re: Eddy Vos

Wat er tot nu toe niet publiek bekend was is dat het aandeel van Madani Bouhouche en Robert Beijer (en nog enkele rijkswachters wiens naam ik nog niet kan refereren) veel groter is dan ooit gedacht ... omdat de rijkswacht er alles aan gedaan heeft opdat hun namen niet in het strafdossier (van de zaak François) zouden belanden ... wat dus gelukt is.

Misschien tijd voor een nieuw boek voor een schrijver die deze materie volledig beheerst? Mogelijke titel: De vermoorde onschuld.

Re: Eddy Vos

Ik geloof niet in deze strategen, meervoud. Uiteindelijk geloof ik ook niet dat er een auteur is vermoord. De generale staf wilde het onderzoek naar gendarmes voorkomen. Magistraten beschermen politici die hun naam naar voren brengen. Misschien zonder te weten wie wat had kunnen doen, maar bij twijfel blazen we de bruggen op en zetten we vallen.

227

Re: Eddy Vos

Rombouts wrote:

Wat er in LDH niet staat is dat Eddy Vos zijn hypothese focust op de duistere banden tussen Beijer, Bouhouche en Buslik met het NDB*, de DEA en het BIC.

Waar heeft Eddy Vos ooit die link gelegd die je aanhaalt? 

Lekeu zat sedert 1984 in de US, de feiten in 1985 zullen dus moeilijk aan zijn deur kunnen worden gelegd.

228

Re: Eddy Vos

Etienne1420 wrote:

Eddy heeft gelijk als hij naar Nijvel kijkt. De rijkswachters observeerden, analyseerden...

Onzen Eddy kijkt dan misschien wel naar Nijvel maar laat zich wel fotograferen voor de Delhaize van Beersel » www.hln.be

Van een stille wenk gesproken ...

Re: Eddy Vos

Tiens wrote:

Wat er tot nu toe niet publiek bekend was is dat het aandeel van Madani Bouhouche en Robert Beijer (en nog enkele rijkswachters wiens naam ik nog niet kan refereren) veel groter is dan ooit gedacht ...

Bob zal niet meer tussenkomen. Hij is nu oud, ziek en angstig.

Rombouts wrote:

Probeer misschien eens een afspraak te versieren in "De Ultieme hallucinatie", één van de favoriete restaurants van Eddy Vos in Brussel » GoogleMaps

Mooie plek. Is het publiek hetzelfde gebleven?

230

Re: Eddy Vos

Rombouts wrote:

Onzen Eddy kijkt dan misschien wel naar Nijvel maar laat zich wel fotograferen voor de Delhaize van Beersel » www.hln.be

Van een stille wenk gesproken ...

In Beersel is de grote truuk met de achterbank gebeurd. Dat kwam 2 verdachten van de feiten bij Van Camp zeer goed uit. Net zoals het een paar borains goed uitkwam dat Anderlues gebeurde terwijl ze vast zaten.

Etienne1420 wrote:

Mooie plek. Is het publiek hetzelfde gebleven?

Jaren geleden dat ik er was, niet ver van waar ik woon. Om in de sfeer van de dodgy rijkswachters te blijven misschien beter in de Drug Opéra aan het Muntplein.