41

Re: Gladio B

noorderling wrote:

Die belangen koopt China en daar zal menig schimmig complot aan vooraf zijn gegaan. Maar daar hoor je niemand over.

Als China iets doet, is het een complot. Als Amerika een land binnenvalt en kapot bombardeert, dan zijn het brave wereldverbeteraars die democratie en vrede gaan brengen in achterlijke landen. Ik stel voor dat je met je stelling eens een bezoek brengt aan de eerste de beste markt in Irak en daar gaat roepen dat de Amerikanen vrede en welvaart brengen. Ik wens je veel succes.

Sorry hoor, maar oorlog is NOOIT een oplossing. Eenzijdig landen binnen vallen ook niet, zeker als die landen geen bedreiging zijn. Als een land geleid wordt door een dictator, dan is het in de eerste plaats de taak van de eigen bevolking om die dictator omver te werpen. Daar moeten wij ons niet mee bemoeien. Als Amerika zich bemoeit met interne politiek van een land, dan ontstaan Bende van Nijvel's.

Ik heb nog één woord voor jouw: imperialisme.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Gladio B

DeadLetterBox wrote:

Dim, inderdaad, het lijkt overbodig om te gaan risico's nemen met gecontroleerde ontploffingen, dergelijke acties zouden enkel maar meer kansen bieden aan potentiële getuigen of medeplichtigen met gewetensbezwaren die naar de pers stappen.  Het zou mij ten zeerste verbazen, dat ze zelfs bij overmoed zou grof te werk zouden gaan.

Walter, denk jij dat er niet bestaande vliegtuigen zijn neergestort en explosieven zijn gebruikt om de torens te kelderen?

Bij een vliegtuigcrash (op 9/11 waren er zelfs twee) zonder brokstukken vind ik het normaal dat men vragen stelt. Kwestie van gezond verstand, meer niet. Op de keper beschouwd is het niet te geloven dat je mensen blijkbaar zo maar kan wijsmaken dat een Boeing bij impact helemaal verpulvert. De mensen willen hier liefst helemaal niet over nadenken, vrees ik. Over de mogelijke explosieven kan ik me niet uitspreken. Alleen al het feit dat op dezelfde dag, zelfde plaats, drie torengebouwen instorten is, enkel al op basis van de near-zero statistische waarschijnlijkheid, totaal surrealistisch. Common sense. De 'officiële' versie is dus ongeloofwaardig.

Re: Gladio B

noorderling wrote:

Het is dus geen toeval, dat juist mensen die bv in een complot geloven mbt de Bende van Nijvel ook in andere complotten geloven. Het zegt dus niks over de feiten, maar alles over die mensen.

Beste Noorderling, als het label 'complottheorie' voor jou volstaat om een doordachte hypothese op de schroothoop te gooien, moet je ons wel eerst jouw definitie van 'complot' en 'complottheorie' duidelijk maken. Die begrippen lijken wel magische eigenschappen te hebben in jouw wereldje. Waarom ontsnapt de 'officiële versie' van het Witte Huis dan wel aan je definitie? Zonder definitie is deze discussie zinloos. Net zoals een discussie over 'god' en 'godsdienst' zinloos is, omdat iedereen zijn eigen voorstelling heeft bij deze concepten en men dus eindeloos langs elkaar heen lult.

44

Re: Gladio B

In de vreemde wereld van Noorderling worden complotten enkel gesmeed door de "slechten" (Al Qaeda bv.) maar nooit ofte nooit door de "goeden" (de yankees, en die puike superheld van een Bush die wereldwijd dictators over de kling jaagt).

Re: Gladio B

Onder het motto " een beeld zegt meer dan 1000 woorden" » YouTube

Zal de Amerikanen nooit laten vallen, omdat ik zo opgevoed ben (Vader, Grootvader) hebben oorlog meegemaakt, en hebben hun leven te danken aan de Yankees. Of er een complot is of niet (denk het niet), maar in elk land heb je wel ergens een complot. Feit is dat het land werd aangevallen, en dat je daar moet op reageren. Irak was een andere zaak, maar ook daar heb je voor- en tegenstanders voor de USA.

Voorstanders: Zij die onder Saddam de hel ervaren hebben » YouTube

Tegenstanders: Zij die onder Saddam rijk geworden zijn.

46

Re: Gladio B

noorderling wrote:

En dan is daar ineens die dekselse George W. Bush. Hij durft het aan. Ik heb daar respect voor.

Bush, is dat niet die familie die de Nazi's financierde?

47

Re: Gladio B

Geronimo, je vergeet volgende tegenstanders: de ontelbare burgerslachtoffers die onder de Yankee-"shock&awe" verpletterd zijn geweest, dierbaren verloren hebben, ... Hoe meer ik over die cowboys te weten kom, hoe meer ik ze minacht. En het is niet alleen Irak, er kleeft bloed aan hun handen in Guatemala, Vietnam, Cambodja, Indonesië, Nicaragua, Korea, Laos, Afganistan, Somalië, El Salvador, de atoombommen in Japan, ...

En dan hebben we het nog niet eens over hun bijdragen achter de schermen in Griekenland (kolonels), Italië (Gladio), Congo, Latijns Amerika (Condor-doodseskaders, Pinochet), het Midden-Oosten, ... de drugsdoden die vielen door Irangate en andere drugs-versus-wapens-constructies, de kinderen die misbruikt werden tijdens MKULTRA, ... Tel al het menselijk leed op en de nazi's verbleken erbij (de nazi's die ze inderdaad hielpen financieren en waarvan ze een groot aantal beulen recupereerden na de oorlog via de ratlines).

Massamoordenaars. En waarom? Olie, macht, geld, ... Ze kunnen mijn rug op.

48 (edited by Walter Baeyens 24-08-2012 21:27)

Re: Gladio B

Akkoord met Dim, en hij vergeet er nog enkele te melden: Costa Rica, Cambodja, Panama, Grenada, Chili, Angola, Joegoslavië zonder te spreken over de dodelijke gevolgen van de boycotts tegen Cuba en Irak, de economische oorlogsvoering tegen Argentinië en Brazilië, de plundering van de USSR, ... En wat raar dat er geen zogenaamde 'Arabische Lente' aanbreekt in Saudi-Arabië! Zou dat komen omdat de USA er één van de meest brutale dictaturen ter wereld aan de macht houdt? En de waanzin gaat gewoon door: 'Project for a New American Century'. 'Which Path to Persia?' (Tip: via Syrië)

» www.brookings.edu | wikipedia.org

49

Re: Gladio B

Inderdaad walter, vandaar mijn "...". De lijst is schier eindeloos.

50

Re: Gladio B

Daarom dat ik niet zou verschieten moest daar opeens België (Bende van Nijvel) tussen staan. Ik zeg niet dat het zo is, maar de kans bestaat.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube