61

Re: Diegem: Café De Pomp

fipilip wrote:

Zoals dim zegt, de Viëtnamse vriend van Beijer zou ook de vriend geweest zijn die samen met Vandeuren werd betrapt aan de parking Beau Site.

Dat spoor lijkt me nog iets te vaag. Ik zou een verklaring/bewijs willen hebben dat Bouhouche of Beijer ooit in De Pomp zijn geweest. Maar als we er van uit zouden gaan dat Bouhouche en Beijer de entourage rond De Pomp gebruikten voor hun opdrachten, dan zullen ze ook wel zo slim geweest zijn om geen evidente sporen achter laten die hen linken aan De Pomp.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

62

Re: Diegem: Café De Pomp

Inderdaad, ik vermoed niet dat Bouhouche & Beijer zich zomaar opzichtig aan De Pomp zouden laten verbinden hebben. Ik zie ze ook niet direct als recruteerders (vind Baugniet een betere kandidaat hiervoor). De vietnamees zal trouwens wellicht wel Ton Quang Loc geweest zijn, zoals gevonden door Sebastiaan.

Re: Diegem: Café De Pomp

Ik heb net nog eens het boek van Beijer bovengehaald. Daarin schrijft hij dat hij vroeger samen met Claude Dery ging schieten in de AVIA-club die gelegen was vlak naast de oude militaire luchthaven. Zie » Forum

Wat is er geweten van deze schietclub? Kwamen daar ook klanten van De Pomp langs?

Re: Diegem: Café De Pomp

Nog verder in het boek vermeldt Beijer dat die AVIA-club gerund werd door Claude Dery en in Evere gelegen was.

Re: Diegem: Café De Pomp

dim wrote:

De vietnamees zal trouwens wellicht wel Ton Quang Loc geweest zijn.

Familieband met de partner van W. Van Cutsem is dus weinig waarschijnlijk. Hung-Chu komt als familienaam sporadisch voor in Vietnam, maar is zeker niet courant, en zelfs atypisch voor Vietnam, dat een zeer beperkt repertorium familie/tussennamen kent.

66

Re: Diegem: Café De Pomp

Ok, Sebastiaan, ik neem deze info dankbaar mee in mijn overwegingen.

Re: Diegem: Café De Pomp

In haar boek Beetgenomen probeert Hilde Geens een link aan te tonen tussen Vandeuren en Bouhouche/Beijer. Door de introductie van parking Beau Site en er enkele Viëtnamezen door te mengen. Ze maakt het echter niet hard, terwijl ze dat zeker geprobeerd heeft en grondig gezocht heeft. Als die link er niet is blijft er van de Bende van de Pomp niet veel over. Oké, Bruno Vandeuren werd op de rooster gelegd en is een verdachte geweest voor Dekaise. Maar zeker geen belangrijker verdachte dan Louvaert, Becker, Van Obbergh en al die anderen.

68

Re: Diegem: Café De Pomp

Maar als die link er wél is (en er is geen reden momenteel om die te weerleggen) dan komen we via die Vietnamees niet alleen bij Beijer uit maar mogelijk ook bij Vanden Eynde. Even belangrijk lijkt me overigens de mogelijke link tussen Vandeuren en Lammers, die lijkt me het uitdiepen waard want ze is nogal fragiel maar desalnietemin bijzonder interessant (gebaseerd op een getuigenis van Patrick Henderickx dacht ik?). Vandeuren werd trouwens niet alleen verdacht en formeel beschuldigd door o.a. Bultot, hij bekende ook zelf (zou op PV staan; hoewel hij dit later weer introk, ondanks mistige alibi's). En als hij door de hernieuwde beschuldiging van Bultot opnieuw in beeld komt wordt hij ineens opgeruimd. Tja.

Maar er is toch ook meer dan enkel de Vietnamese Beijer-connectie die de Bende van de Pomp interessant maakt? De leefwereld van Baugniet die een Pomp-klant zou geweest zijn (?) leidt naar zo veel andere belangrijke pistes (Wojda, Marin en de Jonathan, SDRA, Van Obbergh, ...). De eigenaar van De Pomp is vermoedelijk familie van Daniel Van Cutsem die dan weer nauw samenwerkte met Kapllan. De motards van De Pomp werkten onder de vleugels van Smets. Er zijn te veel lijnen die elkaar kruisen om nog van toeval te spreken en het waaiert me net iets te vaak uit naar de Staatsveiligheid, en als je het mij vraagt is het spoor naar de daders zelden zo beloftevol geweest.

Re: Diegem: Café De Pomp

dim wrote:

gebaseerd op een getuigenis van Patrick Henderickx dacht ik?

Ook een familielid van Vandeuren melde de vriendschap tussen Lammers en Vandeuren. Er is ook de getuigenis van Van England dat De Pomp met de Dekaise te maken heeft. Tevens Baugniet was goed bevriend met Willy van Cutsem en Daniel van Cutsem was een kennis van Julien De Staerke. De wapens van Dekaise of toch een deel ervan zijn zo goed als zeker langs De Pomp gepasseerd.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

70

Re: Diegem: Café De Pomp

Dat wordt toch echt wel een serieus geheel. Ongelooflijk eigenlijk dat daar nu maar info over komt binnen gesijpeld. The end, staat al die data ook in het boek van Geens of wat is telkens de bron voor de volgende 3 punten?

  1. Familielid Van Deuren die vrienschap bevestigt tussen Lammers en Deuren (heb je het over "Calimero"?).

  2. Van Engeland die verband tussen Dekaise en De Pomp bevestigt (dat zou zeer belangrijk zijn lijkt me).

  3. Daniel Van Cutsem die bevriend was met Julien De Staerke.