Re: Diegem: Café De Pomp

Misschien zegt dit je iets. smile Die zwarte Daniël had een mooi lief en ze woonden in Sint-Pieters-Leeuw.

Re: Diegem: Café De Pomp

Vlakbij het zwembad hield Bultot ook zijn JB Run in Klein Bijgaarden.

83

Re: Diegem: Café De Pomp

dim, een kleine suggestie i.v.m. je grafiek. Misschien is het een goed idee om De Pomp als centraal punt te gebruiken en daar rond te werken met de informatie die we hebben. Op die manier kan je misschien ook een duidelijk onderscheid maken tussen het gedeelte Waver, Pour, Bouhouche en Beijer, ...

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

84

Re: Diegem: Café De Pomp

Ben, zal ik eens proberen.

Wat betreft de zwarte reus, het is mogelijk ver gezocht maar lees eens in het dossier Toussaint de getuigenis van Max "le voiturier" » www.scribd.com (zie p. 139/209):

Notre interlocuteur nous donne quelques éléments concernat les attaques et les tueurs . II nous dit que le "Géant" serait en fait un noir, issu d'une tribu du Katanga, au sein de laquelle, Jean Schramme aurait recruté ses militaires d'élite. Cette tribu serait la tribu des "Kasimba", mélange de Simba et de Tutsi. Le géant portait un long manteau pour dissimuler sa démarche, car il aurait été facile de reconnaître la démarche d'un noir.

Maar je moet zeker het gehele ding eens lezen want het gaat over Ukkelse huurlingen in de Dolo, waar zoals we weten Jean-Claude Darville toe behoorde (staat op lijst van Forgeot). Het ganse rapport is trouwens een must.

85

Re: Diegem: Café De Pomp

Nog even een poging tot werkhypothese:

http://i58.servimg.com/u/f58/13/16/12/47/de_pom10.jpg

Re: Diegem: Café De Pomp

Café De Pomp was in de jaren zeventig en daarvoor een gezellig volkscafé op de hoek van de Vander Aastraat en de Stationsstraat in Diegem. Het werd eind jaren zeventig gesloten. Begin jaren tachtig is er een nieuw café met de naam De Pomp open gegaan op de Oude Haachtsesteenweg. Dit was wel een berucht café naar het schijnt. Zie » Google Maps

Ik weet nog niet waarom iemand (Van Cutsem?) een nieuw café opende met de (ouderwetse, niet bij extreemrechts passende en reeds gebruikte) naam De Pomp. Ik hoop nog meer info te krijgen over De (nieuwe) Pomp en zijn uitbater en bezoekers.

Bron: inwoner van Diegem, kort telefonisch gesprek.

Re: Diegem: Café De Pomp

Bedankt voor de informatie, fipilip. Ik hoop dat je nog wat meer te weten kan komen, want ik denk dat De Pomp heel wat mysteries zou kunnen ophelderen.

88

Re: Diegem: Café De Pomp

Op het eigenaardige Facebook-profiel Gemeentebelangen Machelen-Diegem staan toch een aantal klinkende namen samen:

Re: Diegem: Café De Pomp

dim wrote:

Op het eigenaardige Facebook-profiel Gemeentebelangen Machelen-Diegem staan toch een aantal klinkende namen samen:

Van die partij Gemeentebelangen ken ik een iemand persoonlijk, een vroegere VLD-schepen in Machelen. Ik ga eens navraag doen.

Fantastische bijdrage dim. Gemeentebelangen Machelen bestaat blijkbaar uit een aantal ex-Vlaams Belangers. Je ziet tot op vandaag een duidelijke link tussen extreemrechtse figuren uit de streek van Machelen. Zij zullen dertig jaar geleden klant geweest zijn in café De Pomp. Kun je nog iets meer info geven over de vrienden van Duquenne? Wie de sudist is bv.

Re: Diegem: Café De Pomp

Dankzij Facebook, de extreemrechtse partijen Vlaams Belang en NWA, en dim krijgen we dertig jaar later een kijk op de klandizie van De Pomp in Diegem. Uitbater Willy Van Cutsem. Klanten: Bruno Vandeuren, Philippe Van Engeland, Luc Vankeerberghen, Filip de Man, Patrick Sessler, Philippe Duquenne, Jean-Marie Paul misschien, Bordin, Houdy, Delpierre, verschillende leden van de bendes van Waterloo en Eigenbrakel, ... Wie vergeet ik?

Tot op vandaag allemaal extreemrechts, allemaal nog vrienden van elkaar en de meeste (allemaal?) motards. Interessant: verwevenheid Vlaams Belang en Franstalige NWA, de Vlaamse en Waalse extreemrechtsen.