Re: Websites

Ik ben eens gaan kijken en snap inderdaad ook het nut niet om daar vragen te stellen aan personen over wat ze hier schreven.

Re: Websites

Beste Ben, in de driehoek kennis, observatie, realiteit. ontbreekt het ons inderdaad aan de nodige dossierkennis. Voor alle duidelijkheid, met ons bedoel ik hier het beheer. Naast kennis vereist het beheer een aantal competenties, attitudes en vaardigheden. Een van deze vaardigheden veronderstelt dat de beheerder tussenkomt indien de forumregels niet of weinig gerespecteerd werden. Een andere mogelijke attitude van de beheerder is op zo een moment de “het zal wel koelen zonder blazen” strategie of anders gezegd laat maar waaien. Indien er dan plots toch onweer dreigt kan de oplossing zijn de voordeur dicht gooien. Het is niet aan mij om welke strategie dan ook te veroordelen. Uw commentaar van “Soit, ik zie dat de nodige kennis ontbreekt “ beschouw ik dan ook als a slip of the tongue.

Terzake, de woorden mede-patient van de patiënt hebben sommigen van ons echt ziek gemaakt. Kanker zit niet alleen in een lichaam maar ook in een samenleving die met woorden van minachting killing fields bewandelt. Het nieuwe forum in testfase is dan ook geen actie tegen maar voor een andere manier om met elkaar om te gaan. We mogen falen qua kennis maar wat het menselijke aspect betreft is falen geen optie. Het zijn niet alleen kogels die slachtoffers kunnen maken. Wij vertrekken niet met de illusie dat we beter kunnen, laat het ons gewoon houden op we willen het “anders”.

We vinden het niet erg om als klein visje naast een grote haai te zwemmen, zelfs niet in de wetenschap dat de haai maar 1 keer zijn bek moet openen om ...?

In alle waardering voor uw werk en voor het werk van enkele honderden mensen, met mijn vriendelijke en welgemeende groeten,

coconut

43

Re: Websites

Na deze uitleg snap ik nog steeds het nut niet van een "nieuw" forum. Zolang het beschaafd en niet te onredelijk wordt, laat de forumbeheerder (Ben) hier op dit forum iedereen vrij om z'n eigen denkpistes neer te schrijven. Enige vorm van partijdigheid heb ik hier nooit gemerkt. Dat ingrepen van de forumbeheerder zoveel mogelijk worden beperkt door hemzelf, dat is zijn keuze en naar mijn mening de beste keuze. Als je een eenzijdige mening wilt, dan moet je een "blog" starten in plaats van een forum. Ondanks het feit dat Ben hier de beheerder is, is hij in de eerste plaats "mens". Men kan het hem niet kwalijk nemen vind ik dat hij als lid hier soms ook eens zijn mening formuleert. Het mooie is dat hij berichten laat staan welke ingaan tegen zijn eigen mening of zelfs kritiek leveren op hemzelf.

Louter wat zaken gaan copy-pasten zie ik ook de meerwaarde niet van.

Wat "forumregels" betreft, deze dienen eerder als "stok achter de deur" voor moest het te bont worden, dat de forumbeheerder daar naar kan verwijzen indien echt nodig bij discussie. Hoe duidelijker deze zijn, hoe beter. "Aangepast aan de website" geschreven forumregels zijn dus een must. De forumregels van dat "nieuwe" forum zijn een (bijna) letterlijke kopie van de forumregels van JuridischForum.be en dus niet duidelijk-op-maat-afgestemd.

Dit allemaal gezegd zijnde, indien sommige mensen vinden dat een nieuw forum nodig is om hun mening te kunnen verkondigen omdat ze dat hier niet zouden kunnen: iedereen staat vrij dat te doen, iedereen z'n hobby. We leven gelukkig niet in Noord-Korea. smile

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Websites

Quote Cobra: Mijn "opdracht" zit erop. Bijna pasen.

45

Re: Websites

Ik blijf nog steeds het nut niet zien van een nieuw/ander forum. Volgens mij hadden ze beter een blog (eventueel met mogelijkheid tot reacties) gestart in plaats van een forum. Als ze dat toch de beste manier vinden, wie ben ik dan om ze ongelijk te geven. smile Lang leve de vrijheid van mening wat mij betreft, zolang men zoveel mogelijk rekening houdt met de andere mensen en ze ook geen valse hoop geven.

Non semper ea sunt quae videntur

46

Re: Websites

Heeft het Cobra team een ban gekregen? Nee, zij kunnen nog altijd op andere topics reageren en hun mening ventileren. Ik begrijp absoluut het hoge bloeddruk gehalte van sommige posters hier absoluut niet.

Re: Websites

coconut wrote:

Beste Ben, in de driehoek kennis, observatie, realiteit. ontbreekt het ons inderdaad aan de nodige dossierkennis. Voor alle duidelijkheid, met ons bedoel ik hier het beheer. Naast kennis vereist het beheer een aantal competenties, attitudes en vaardigheden. Een van deze vaardigheden veronderstelt dat de beheerder tussenkomt indien de forumregels niet of weinig gerespecteerd werden. Een andere mogelijke attitude van de beheerder is op zo een moment de “het zal wel koelen zonder blazen” strategie of anders gezegd laat maar waaien. Indien er dan plots toch onweer dreigt kan de oplossing zijn de voordeur dicht gooien. Het is niet aan mij om welke strategie dan ook te veroordelen. Uw commentaar van “Soit, ik zie dat de nodige kennis ontbreekt “ beschouw ik dan ook als a slip of the tongue.

Terzake, de woorden mede-patient van de patiënt hebben sommigen van ons echt ziek gemaakt. Kanker zit niet alleen in een lichaam maar ook in een samenleving die met woorden van minachting killing fields bewandelt. Het nieuwe forum in testfase is dan ook geen actie tegen maar voor een andere manier om met elkaar om te gaan. We mogen falen qua kennis maar wat het menselijke aspect betreft is falen geen optie. Het zijn niet alleen kogels die slachtoffers kunnen maken. Wij vertrekken niet met de illusie dat we beter kunnen, laat het ons gewoon houden op we willen het “anders”.

We vinden het niet erg om als klein visje naast een grote haai te zwemmen, zelfs niet in de wetenschap dat de haai maar 1 keer zijn bek moet openen om ...?

In alle waardering voor uw werk en voor het werk van enkele honderden mensen, met mijn vriendelijke en welgemeende groeten,

coconut

Hoi coconut, waarom een eigen website als je teamlid Cobra verklaart voor de pasen met een al alomvattende verklaring te komen. Daarmee is de levensduur van je website wel erg kort. Grt.

48

Re: Websites

Pasen 2018 ... Zondag 1 april ...

49

Re: Websites

Wie weet een vette vis ... of een schraal harinkje ... kan ook. smile

Re: Websites

Ah, tenslotte doet iedereen wat hij wenst te doen op dat vlak, toch? En iedereen hier aanwezig op dit forum (van Ben, die dit overigens verre van slecht doet zoals hierboven ergens aangehaald) die volwassen is en blijk geeft van gezonde verstand weet heus wel van wat en hoe en anders nog en de vork aan de steel zit! Verder begeeft een ieder zich in legitieme vrijheid op de wereldwijde weg.

So what's the hassle?