201

Re: Getuigenis Murcielago

Prima Swan, nu moeten we nog weten wanneer exact de vestiging ook een atelier had op het industriepark in Erembodegem:

  • Of Mendez daar toen was of in de Sint-Jobstraat.

  • Ook het adres van de diesel service Van den Abiel is nog te vinden in de Watermolenstraat.

Ik denk dat de keuring daar is en dus zal de chef d'atelier die dikwijls 20jaar + dienst heeft misschien meer weten over de zaak van de abiel vlakbij, vroeger?

Re: Getuigenis Murcielago

De naam van garagist Willy De Schepper komt ook vaak naar voor in het onderzoek. Weet iemand of er een link was tussen hem en Garage Podevijn?

203

Re: Getuigenis Murcielago

club_le-happy-few wrote:

De naam van garagist Willy De Schepper komt ook vaak naar voor in het onderzoek. Weet iemand of er een link was tussen hem en Garage Podevijn?

Ik denk dat die 2 elkaar kenden, ik weet dat Willy opdrachten geweigerd heeft voor de Bende van Nijvel. Althans zo zegt hij zelf, hij wou niet meedoen omdat er kinderen vermoord moesten worden. De man is gekend als een louche figuur, dus de kans is groot dat hij Podevijn kende. Maar officieel kan ik dat nog niet bevestigen maar ik vraag het na in ieder geval.

204 (edited by club_le-happy-few 09-01-2010 15:51)

Re: Getuigenis Murcielago

Achteraf is het natuurlijk makelijk om de heilige uit te hangen.

"Bende van Hofstade" ... Ik ben ervan overtuigd dat er iets met Hofstade is.

Ik heb van enkele Aalstenaars gehoord dat het die dag Bal van Rijkswacht of Politie was. Waardoor er enkel een minimumbezetting aan het werk was, en de rest goed gedronken had. Dat moeten ze geweten hebben. Hierdoor kon men eventueel gemakkelijk hun auto's saboteren (weinig of geen controle).

Re: Getuigenis Murcielago

Zat die minimumbezetting daar dan "toevallig vrijwillig" of werden die door hun oversten aangeduid? Of hoe gaat dat in z'n werk.

206

Re: Getuigenis Murcielago

  1. Kan mij iemend het verschil tusse de bende van Hofstade en de bende van Baasrode uitleggen? Dank.

  2. Norton constructeur zat in slechte papieren eind 1980 dus heeft Podevijn andere zaken aangepakt en misschien heeft Mendez toen in 1981 augustus besloten dat zijn toekomst meer bij FN lag. Hoeveel werknemers waren er?

Re: Getuigenis Murcielago

Bende van Baasrode was Bende rond de De Staerke. Eerst werden ze zo genoemd omdat hun eerste grote overval in Baasrode gepleegd werd. Heeft niets te maken met de Bende van Nijvel of Bende van Hofstade.

Bende van Hofstade is groot mysterie. Volgens mij zijn dit de hulpjes uit regio Aalst van de Bende van Nijvel.

208 (edited by K& 21-04-2010 21:12)

Re: Getuigenis Murcielago

Nalatenschap Podevijn te koop » www.troostwijkauctions.com

209

Re: Getuigenis Murcielago

Waarom had Podevijn professionele walkie-talkies nodig?

210 (edited by K& 19-04-2010 19:28)

Re: Getuigenis Murcielago

Volgens mijn info kloppen de gegevens: het zijn dezelfde als in de WO2. Zoals aangegeven door de verkoper.