Re: Getuigenis Murcielago

Beste forumcollega's,

In eerste instantie wens ik jullie vooral mijn motivatie en bepaalde handelingen uitleggen, net na de bijeenkomst in Temse.

In de overtuiging dat ik toch op enige discretie kon rekenen, ja ook een vorm van bescherming op deze site, na mijn verklaringen op dit forum. Ik hoef ook niet uit te leggen waarom ik vrees voor een aantal personen, maar ook in het algemeen voor het Belgisch apparaat.

Ik merkte op dit forum op dat er tijdens nachtelijke uren bepaalde "gasten" dit forum nauwkeurig volgden, wat in principe geen probleem was. Maar na ontvangst van een link naar onze Waalse forumcollega's werd mijn aandacht op de link "Les années de plomb" sterker. Ik werd lid omdat ik Franse taal redelijk goed beheers. Ik bezocht enkel deze site zonder te reageren dmv berichten. Tot mijn verbazing stelke ik vast dat onze nachtelijke "gast" veel te vertellen had over de laatste ontwikkelingen op het vlaamse forum. Hij schreef ondermeer over mijn verklaringen, wat in principe geen probleem zou zijn. Maar hij schreef op een verwonderde manier en had duidelijk info gelezen die hij ofwel niet kende of mocht gekend zijn. Een tijd later, toen mijn argwaan al veel sterker werd, zag ik mijn verklaringen verschijnen op dit forum, alles vertaald naar het Frans. De reacties daarop waren op zijn minst gezegd opmerkelijk.

Toen ik nog even later hier een passage te lezen kreeg, waarbij enkelingen openlijk dit misbruik van vertrouwen hebben aangekaart, was ik echt razend. Beseft er nu echt niemand welke gevaren daaraan gekoppeld zijn????.

Dan kan je zeggen;"dan had je maar geen verklaringen moeten afleggen op dit forum".
Wel dat is nu net het probleem, want dankzij deze site nam ik een beslissing en voelde dat er eindelijk geluisterd werd en dat er door ander leden sommige zaken werden bevestigd. Zaken die in feite niemand weet, behalve als betrokkene.

Ik heb al die tijd niet gereageerd (ik wou echt niet) om geen domme reacties, die later voorbarig blijken te zijn, op deze ontwikkelingen te geven. Maar de problemen lieten uiteraard niet lang op zich wachten. Mijn familie moet opnieuw allerlei zaken ondergaan en wordt de gezondheid van enkelen sterk aangetast.

Ik ben ervan overtuigd dat dit forum een goed platform is om opbouwend de zaken te bespreken maar ik hoop opnieuw vertrouwen te krijgen.

Sinds gisteren zijn de reconstructies aan de Delheize begonnen. Redelijk discreet tot op vandaag. Tot 1u vanmorgen hebben ze blijkbaar de schietscénes opgenomen, ik kan niet uitleggen welk gevoel ik kreeg. Weliswaar met losse flodders met het indrukwekende geluid bij het afschieten van zware kalibers. Wel ik had dit niet meer verwacht, en is misschien een positieve evolutie in het dossier. Aleen, mijn ma wordt een dagje ouder en dat mens is er helemaal van ondersteboven. maar ook bij mij kwam alles opnieuw naar boven. Ik kan geen slaap vatten en voel me bloednerveus.

212

Re: Getuigenis Murcielago

Ik ben van Aalst. Ik ken de kleindochter van Podevijn van kindsaf. ben daar als kind nog binnen geweest in die garage, ze heeft er toen wel eens uitgeflapt dat haar grootvader iets met de Bende van Nijvel te maken had en dat hij ne serieus langen arm had bij de rijkswacht.

213

Re: Getuigenis Murcielago

Doe uw verhaal bij de onderzoekers zou ik zeggen ...

214

Re: Getuigenis Murcielago

die zouden mij nogal zien komen. zou snel afgedaan worden als gerucht denkik.

Re: Getuigenis Murcielago

Ik weet 100 procent zeker dat er 2 golfjes waren. 1 voor de afleiding die niet de overval pleegde in aalst en die werd ook achtervolgd door de bmw en nam de hoofdwegen. en 1, die van de overval die door de binnenbaantjes naar een huis is gereden. Dit op basis van een te vertrouwen bron. Als nu de politie de moeite zou doen dit te onderzoeken, wat na 3 getuigenissen nog steeds niet zo is, zou de bende misschien al lang opgerold zijn. Indien mensen mij echte bewijzen kunnen geven die bij 'mijn onderzoek' aansluiten over 2 golfjes of andere getuigen die dit verhaal herkennen gelieve het te laten weten. Het is erg dat burgers een eigen onderzoek moeten voeren terwijl de politie hiervoor bestaat en nochtans de info al had in de jaren 80 van mijn bron. dus indien iemand ook nog iets weet over die golf met gemaskerde mannen die de oprit van het huis opreed na de overval in aalst gelieve mij dat te laten weten of naar de politie te stappen.

Re: Getuigenis Murcielago

Onderzoekbende wrote:

Ik weet 100 procent zeker dat er 2 golfjes waren. 1 voor de afleiding die niet de overval pleegde in aalst en die werd ook achtervolgd door de bmw en nam de hoofdwegen. en 1, die van de overval die door de binnenbaantjes naar een huis is gereden. Dit op basis van een te vertrouwen bron. Als nu de politie de moeite zou doen dit te onderzoeken, wat na 3 getuigenissen nog steeds niet zo is, zou de bende misschien al lang opgerold zijn. Indien mensen mij echte bewijzen kunnen geven die bij 'mijn onderzoek' aansluiten over 2 golfjes of andere getuigen die dit verhaal herkennen gelieve het te laten weten. Het is erg dat burgers een eigen onderzoek moeten voeren terwijl de politie hiervoor bestaat en nochtans de info al had in de jaren 80 van mijn bron. dus indien iemand ook nog iets weet over die golf met gemaskerde mannen die de oprit van het huis opreed na de overval in aalst gelieve mij dat te laten weten of naar de politie te stappen.

Eerste bericht hier, ookal volg ik dit forum al heel lang...

Ga zeker zelf ook naar de Cel of de politie, het lijkt me zeker dat je heel belangrijke info hebt!
300 telefoontjes en nieuwe mensen die willen spreken (ookal hebben ze eerder niets met je info gedaan) , de tijd is nu!

Re: Getuigenis Murcielago

het probleem is ik was 4uur geleden bij de politie. helaas zelfde procedure als in de jaren tachtig en negentig volgens mijn getuige. hij is toen 2x geweest. gewoon een papiertje invullen zonder op te schrijven welk huis of welke kant van de baan. ze zouden het naar wallonië zenden en hebben gewoon onze telefoon. Mijn getuige zegt dat het nutteloos is zoals al de andere keren. daarom kan ik alle andere getuigen met een gelijkaardig verhaal gebruiken.

218

Re: Getuigenis Murcielago

vdb wrote:

die zouden mij nogal zien komen. zou snel afgedaan worden als gerucht denkik.

Zou het zeker melden! Elke tip helpt. Eén getuige = geen getuige, maar als ze vanuit verschillende hoeken onafhankelijk gelijkaardige beweringen horen, is dat een ernstige aanwijzing.
Als je op voorhand vraagt om uw tip in anonimiteit te behandelen, doen ze dat.

219

Re: Getuigenis Murcielago

Sorry, maar begrijp gans deze vertoning niet meer! Op 13 nov 1985 leg ik bij gerechtelijke in Aalst een verklaring af dat ik op eigenaardige manier nachtelijk bezoek heb gekregen van 6 man die volgens mijn beschrijving toen "de bende was" na zelf 5 jaar geleden contact opgenomen te hebben ! Krijg ik bezoek van de cel!  Hun mening : wij zijn 100°/ zeker ze waren het! Maar we hebben dat pv al duizend maal in ons handen gehad en ons al duizend keer afgevraagd : waarom zijn ze bij u binnen geweest?

Nu zoeken ze getuigen of de koffer ja dan neen dicht was! of er een mercedes bij betrokken was met nerdelandse of wel met franse  nummerplaten! so wat ? Toen ik sprak over Humo kreeg ik op voorhand te horen: die moet niet altijd geloven! Maar die lerares die verklaarde dat het convooi iets voor de overval aan de grote markt is gezien, antwoorden ze: als dat allemaal wel waar is? Nochtans was dit samenlopend met mijn verhaal!

De overval gebeurde tijdens de 20 minuten dat de zaak verlaat op de markt! vervolgens kwam ik langs Delhaize (ben niet binnen gegaan zoals gepland!) rij als enige op dat momment op nieuwe baan tot aan voetbalveld (mijn tuin komt er achteraan tegen!) keer onmiddellijk terug naar nieuwe baan, en op 20 m van mijn deur komt er een golf in de bocht aangereden en kon me nauwelijks ontwijken! toen ik aan de Delhaize kwam stond er een massa volk op het rond punt! En ja het was juist gebeurd! Als er hen iemand moest gezien hebben was ik het toch? Heb die baan jaren genomen elke dag!

De Golf is toch in de mist opgegaan? Is dus niet in Ninove aangekomen? IK ben een getuige van voor en na de raid! Maar als ze er niets mee doen! Welke getuigen zoeken ze nu na 25 jaar ? Overleden getuigen? IK beloof dat na mijn verlof ik in Juli mijn verhaal van A tot Z zal op het forum plaatsen, en ieder kan dan voor zichzelf uitmaken of het al dan niet belangrijk is of nep of fantasie! Ik had al opgegeven! En dat zal dan ook het laatste verslag worden! Gegroet iedereen!

220

Re: Getuigenis Murcielago

goed kuros. weet dat we hier tenminste in je verhaal geïnteresseerd zijn.

zou ik ook even het volgende mogen vragen:

zou je een beschrijving kunnen geven van de zes man, man per man, (ik weet dat je dat hier en daar al deels gedaan hebt maar het is mij toch niet helemaal duidelijk) en ook op welke robotfoto's ze eventueel (!) kunnen lijken. Welke hadden een snor, welke waren blond/zwart, groot/klein, jong/oud, Mediterraans/"Belgisch", ...

dat zou heel erg nuttig zijn!