81

Re: Getuigenis Murcielago

Ik heb gelezen dat David er rotsvast van overtuigd is Haemers te hebben gezien aan de Delhaize in Aalst maar dat hij hem gezien nadien heeft in de kliniek is mij onbekend. Had hij hem zelf gezien of waren er dokters of verplegers die een grote kerel hebben gezien? Die geleek op Haemers.

Het feit dat de wagen die vertrokken is in Aalst (Groen x en 4 deuren) niet klopt met de uitgebrande wagen (groen Y en twee deuren) doet denken aan een omwisseling van voertuigen ergens onder de baan. Dit kan op het industriepark zijn of verder zoals Kuros ons op tafel gooide in onze vergadering in september. Om dit nauwkeurig in kaart te brengen moeten de verschillende achtervolgers gecontacteerd worden om exact te weten van "Waar tot waar" ze een bepaalde wagen in het oog hadden en waar ze deze verloren hebben.

In het begin van de bende wisselden ze slechts van nummerplaten (Frans - Belgisch). Hier en speciaal op het einde in Aalst zijn er meerdere golf GTI in het spel. Er is er ook nog 's avonds één gestolen en teruggevonden aan een kerkhof in  Strombeek. Er is de zwarte van de Brussels PJ die aan hoge snelheid in Scheldewindeke is gepasseerd (?) heb ik ook ergens gelezen. Dit alles (meerdere identieke wagens) doet me denken aan de bende van Haemers die later eens meerdere lancia's gebruikte alhoewel in de omgeving van de sudistes blijkbaar er ook een dubbele BMW's sprake is en ook ergens bij Coc.

Wat mij ook opviel is dat Bouhouche en Mendez Podevijn goed kenden. Dus Podevijn en ook Mendez prepareerde wagens voor de automobiel koersen en Dakar? Ook Moto's? Daarnaast werden er aan wapens geprutst door Bouhouche en Mendez? Aan de overkant woonde VDA met zijn zaak van dieselmotoren? Was zijn schoonzoon VDS ook in deze zaak actief? Beiden Podevijn en VDA zullen dus wel veel contact met elkaar gehad hebben. Klopt mijn verhaal een beetje?

82

Re: Getuigenis Murcielago

Beste Club, sinds de ruzie deze zomer tussen de twee Franse sites hebben er veel mensen afgehaakt. Maar er was een ernstige ontwikkeling bezig en ik denk dus ook embargo? Ik hoop dat ze hun zwembroek meenemen op hun buitenlandse commissies.

Ik volg steeds maar een piste: de weg die afgelegd wordt en de omgeving er rond. Dus ook de nummerplaten, garages, ... Alleen al de beschikbare lectuur vraagt voor een eerste lezing een jaar of zo. Van de situatie in Aalst ben ik nog niet goed op de hoogte.

83

Re: Getuigenis Murcielago

K& wrote:

Ik heb gelezen dat David er rotsvast van overtuigd is Haemers te hebben gezien aan de Delhaize in Aalst maar dat hij hem gezien nadien heeft in de kliniek is mij onbekend. Had hij hem zelf gezien of waren er dokters of verplegers die een grote kerel hebben gezien? Die geleek op Haemers.

Waar komt deze info vandaan? Uit de pers of uit een persoonlijke communicatie van David?

84 (edited by Biggus Dickus 21-10-2009 12:04)

Re: Getuigenis Murcielago

K& wrote:

Beste Club, sinds de ruzie deze zomer tussen de twee Franse sites hebben er veel mensen afgehaakt. Maar er was een ernstige ontwikkeling bezig en ik denk dus ook embargo? Ik hoop dat ze hun zwembroek meenemen op hun buitenlandse commissies.

Over wat ging die ontwikkeling juist? Zou dat ook de reden zijn waarom we niets meer horen van bv.  Swansongunsung, iemand die toch heel interessante dingen te vertellen had? Wat me ook opvalt is dat we de laatste maanden weinig of niets meer te horen krijgen van de webmaster. Zou er achter de schermen iets op til zijn?

Re: Getuigenis Murcielago

We horen niets meer over Swang. Was die bezig met schrijven van een boek?

86

Re: Getuigenis Murcielago

Swan was iets anders denk ik. Ik wacht af wat er uit de bus komt. Ik stel vast dat sommigen totaal niet meer reageren maar wel op de site komen.

Re: Getuigenis Murcielago

Kijk, Bouhouche en Mendez zijn bij mij enkel bekend bij naam en door het dossier, nooit verder dan dat. Maar K&, jij haalt hier iets heel akelig en belangrijk aan. Het zou verklaren waarom ik zo makkelijk gevonden werd door Murat Kapllan, een familielid die de volledig dezelfde naam draagt als ik (voor- en achternaam) nam deel aan verschillende Parijs Dakar wedstrijden!

Podevijn was inderdaad buur van VDA. Schoonzoon was destijds de zaakvoerder. Contact was er zeker tussen Podevijn & VDA, trouwens ver voor de overval was VDA al niet te spreken over Podevijn (eerlijkheidshalve moet ik toevoegen dat ze in zekere zin concurrenten waren). Na de overval was VDA formeel over de rol van Podevijn. Naar mijn mening zit je juist, ja.

Re: Getuigenis Murcielago

dim wrote:

Waar komt deze info vandaan? Uit de pers of uit een persoonlijke communicatie van David?


Dat gaat veel verder dan je kunt vermoeden, niets maar dan ook niets komt bij mij uit de pers.

K& wrote:

Zo ver wil ik niet gaan maar door het gebruik van de Industrielaan gaat bij mij een licht branden dat de daders daar reeds gepasseerd zijn en misschien de zaak Podevijn of Vanden Abiel kenden of er clienten waren. Goed we mogen niets uitsluiten. De zaak van Podevijn was daar toch ook ergens ?


Beste K&, ik begrijp jouw stelling, maar het is al niet als normaal te beschouwen dat Bouhouche en Mendez pakweg, klant of kennis waren. Voor die mensen is Aalst en omstreken "la banlieue". In de loop der jaren moet daar één en ander serieus uit de hand gelopen zijn, want je mag de rol van de echtgenoot van VDS niet onderschatten.

club_le-happy-few wrote:

Ik heb de indruk dat er hier sinds de 2 getuigen meer zinnigs gebeurt dan op de Franstalige fora. Waar men (opzettelijk?) dwaalsporen blijft bij creëren me dunkt.


Dat klopt en toont bij dezelfde gelegenheid aan dat het link is.

LEO wrote:

Het enige wat we doen op dit forum is de vlam onder de doofpot brandende houden, en ja, vroeg of laat vliegt het deksel eraf. De Bende van Nijvel laat mij ook niet los sinds de overval in Overijse, Na er weken aanwezig geweest te zijn kende ik deze Delhaize mensen te goed. Ook ik wil duidelijkheid!


Het deksel heeft al een aantal maal gewankeld, maar valt er voorlopig niet af. Kuros & ikzelf moeten de handschoenen vinden en de moed om het deksel te verwijderen en ik ben er mij van bewust dat we dat kunnen, tenminste met jullie hulp. Allemaal.

89

Re: Getuigenis Murcielago

Murcielago, hier kan je het interview lezen met de broer van Mendez , José. hij spreekt over Dakar » Bouhouche & Beijer

Hier het stuk waar José Mendez spreekt over zijn broer:

"Ik schoot erg goed op met mijn broer. Tonio had handen van goud, mechaniek was zijn passie. Hij bouwde wagens voor de 24 Uren van Francorchamps en voor Parijs-Dakar, hij heeft ooit een Ferrari-motor gedemonteerd en in een ander model ingebouwd. Ik kom nog altijd mensen tegen die daarover vertellen. Zijn liefde voor mechaniek heeft hem bij de wapens gebracht. Hij vond de mechaniek van een vuurwapen schitterend. Thuis slingerden er geen wapens rond, maar zijn schoolkameraad van de Brussels School Alain Coesens, de zoon van de ambassadeur van België in Zwitserland, die later net als Tonio bij FN ging werken, nam hem mee naar schietclubs."

Waren de dames uit Aalst ook zo geïnteresseerd in de "kermis" rond de autokoersen? "R.A.C."  zegt u iets?

Er was natuurlijk ook een garage in Watermaal Bosvoorde, Gondry denk ik. Vlak om de hoek toen hij daar woonde voor dat hij vertrok naar Overijse. Ook daar werden wapens en auto's versjacherd.

90

Re: Getuigenis Murcielago

Murcielago wrote:

Kuros & ikkzelf moeten de handschoenen vinden en de moed om het deksel te verwijderen.

Murcielago spreek dan eens af met kuros, hij heeft mij gevraagd om het u nog eens te vragen. Hij zal een periode niet online komen, omdat hij juist op zijn werk een pc heeft. Maar ik kan u altijd voorstellen, we spreken af en ik of jij rijd dan tot bij hem en bij hem thuis rustig praten, dan weet jij hoe ver kuros staat en omgekeerd. En als jij hetzelfde doet als hem dan kunnen we verder komen en lukt dat niet dan is het deksel vast geroest op de doofpot want daar moeten we rekening mee houden, maar we kunnen wel mensen de waarheid vertellen. We kunnen stukken dichter bij komen door u en door kuros. Ik weet dat dit alleen om Aalst draait maar als je dat kan oplossen kan je wellicht de rest ook oplossen, maar het is de enige manier om dichter bij te komen en dat is stuk per stuk en alleen de zekerheden aan elkaar verbinden.

K& wrote:

Sinds de ruzie deze zomer tussen de twee franstalige sites hebben er veel mensen afgehaakt.

Waarom is er eigenlijk ruzie tussen die 2 forums?

K& wrote:

Swan was iets anders denk ik.

Ja, ik denk ook dat hij een boek ging schrijven. Lang geleden dat we hem hier ook nog eens gehoord hebben. Die man had toch veel info.

club_le-happy-few wrote:

Ik heb de indruk dat er hier sinds de 2 getuigen meer zinnigs gebeurt dan op de Franstalige fora.

Klopt, dit zijn getuigen die informatie hebben die ze nog moeten onderzoeken of waar ze mee bezig zijn (op hoop van zegen) maar zonder hiermee iets te doen komen we niet verder. Dus ze moeten ervoor gaan want we zijn al meer dan 20 jaar later en er zijn er al een paar die hier niet meer rondlopen, o.a. Podevijn.

Maar op de Franse zijn er wel veel documenten te lezen, ik heb er nog niet zoveel van gelezen want ofwel kan ik ze niet openen ofwel begrijp ik het maar half en half en omdat allemaal te vertalen. Eigenlijk wel raar, we zijn zo een klein land en juist hier spreken ze drie talen, een taal zou alles zoveel makkelijk maken en ik verwijs naar de overplaatsing van het dossier van Dendermonde naar Charleroi. Dat heeft het dossier stil gelegd, met opzet wellicht en dat is goed gelukt.

K& wrote:

Ik wacht af  wat er uit de bus komt, ik stel vast dat sommigen totaal niet meer reageren maar wel op de site komen.

Inderdaad, je moet je niet altijd aanmelden hé. Als gast en er zijn er wel meerdere die verschillende nicknames hebben, dan bedoel ik op het Franse forum.