131 (edited by Merovinger 04-03-2013 17:58)

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Hier het verhaal van de campingmoorden: X-dossiers. Ook daar werd een .22 gebruikt en werd een slachtoffer in het oog geschoten. Ik meen ergens gelezen te hebben dat op de plaats van de moord een kaartje van de wapenwinkel van Darville werd gevonden (ik vind het document niet meteen terug).

the end wrote:

plus de data van de overvallen van de bende Lacroix/Haemers: na 17/09/1986 is er een pauze van 21 maanden tot 21/06/1988, misschien zijn de zakken wel bijvoorbeeld op 20/09/1986 gedumpt.

Haemers zat in de cel van 13/10/1986 tot 13/08/1987. Begin oktober 1986 deed Haemers de aangifte van zijn gestolen Mercedes. Op 13/10/1986 gebeurde de huiszoeking in de villa van Patrick Haemers aan de Rue Boissonnets 9 in Chaumont-Gistoux, in het Brusselse appartement van Philippe Lacroix en in de winkel van de vriendin van Lacroix aan de George Henrilaan in Sint-Lambrechts-Woluwe. Op 14/10/1986 plaats onderzoeksrechter Jean-Pierre Collin van Brussel Haemers en Lacroix onder aanhoudingsmandaat. De twee worden vijf dagen in volledige afzondering gehouden waarna de raadkamer van Brussel de aanhouding bevestigt. Het mandaat vermeldt diefstal met geweld en diefstal met bedreiging, gewapende overvallen en moord om diefstal te vergemakkelijken.

132 (edited by the end 04-03-2013 20:47)

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Met boven staande data en Ciolini in de buurt mag men wel een beetje achterdochtig zijn. Zoals Leo al aanhaalt: misschien was er een tip dat garageboxen opgemaakt gingen worden en zou dit linken blootleggen naar de daders en of verhuurders? Via Caisse Privé en de bende van Woluwe kom je via Lacroix, Smars, Vincent Louvaert en de Zeyen-broers ook wel dicht bij wat de begin jaren van de Bende van Nijvel zijn. Alsook de garageboxen van Bouhouche en de CCC vermoed ik onder andere. Midden 85 als Ciolini op het toneel komt word de bende Lacroix/Haemers gewelddadiger. Was de organisatie in beeld aan het komen? Wilde men verwarring, moesten de wapens van een hete plek weg?

dim, verband met de campingmoorden ook het motief de fotograaf zou in opdracht van een privédetective seksorgie's gefotografeerd hebben men kan misschien een verband zien tussen Vanden Eynde, Angelou, Nijvel en de camping moorden, Darville word genoemd voor de Campingmoorden en Axel en Jurgen Zeyen voor Nijvel.

Het blijft gissen natuurlijk.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

133 (edited by the end 05-03-2013 01:30)

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Via deze post van Boem kunnen we wat inzicht krijgen wat in de (2/3) zakken zat » Forum

Deze lijst is waarschijnlijk niet volledig. In in de nacht van 9/11/1985 is er een getuige die iemand een zak in het water ziet werpen, de getuige ziet de zak drijven en op de plaats waar de persoon stond die de zakken in het water dumpte vind men stukken van een doos Legia-munitie. De dag erna gaat men duiken. Is dit op basis van die getuige of moesten ze daar duiken in een andere zaak? Ik vind het heel onwaarschijnlijk dat men op basis van die getuige dezelfde dag gaat duiken trouwens wanneer is die getuige geghoord? (Zijn pv is maar op 12/11/1986 opgemaakt na de 2de duik op 10/11/1986.) Wat is er die nacht 9/11/1985 in het kanaal geworpen? Eén van die 3 zakken? Met wat erin? Zowel het duiken in '85 als in '86 is een mysterie als wat er in '85 gedumpt is.

Wat de zakken ook vertellen is de mogelijke link via de wapens tussen: Dinant, Waver, Temse, Nijvel en Aalst met kassa. Klopt dit?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Misschien moet we eens een lijstje proberen op te maken van de mensen die in het dossier worden genoemd en die (kort) na het intussen echt gekende moment van het dumpen van de zakken het land heeft verlaten?

135

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Is Van Camp ook niet met een wapen uit één van de zakken vermoord? En ja, een lijst waarom niet.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

The End, dat kan je zelf opzoeken in het schema van Boemerang. Appeltje eitje.

137 (edited by the end 06-03-2013 16:34)

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Ja noorderling, tuurlijk. Ik was het bestaan van het schema van Boemerang volledig vergeten. Merci voor het appeltje. big_smile Van Camp is dus ook met een wapen vermoord die in de zakken zat.

Met de nieuwigheden van de laatste tijd vraag ik me af of dit wel zakken waren die bij de daders lagen. Als je de inhoud bekijkt dan is dit voornaamlijk afval: besmette 9mm revolvers en ander spul dat amper bruikbaar is voor een overval. De wapens wijzen ook meer naar de periode 83, men is blijkbaar nog niet zeker of er iets van Dekaise in de zakken zat. De meeste hete wapens zijn er niet bij, die zullen wel bij de daders zijn vermoed ik.

De spullen uit de zakken kunnen evengoed bij een wapenleverancier gelegen hebben, zeker als je naar de inhoud kijkt. Er zijn geen wapens bij van 85 maar wel munitie die in die richting wijst, wie weet met welke munitie er geschoten is in 85, de leverancier? Kan Darville niet een optie zijn? Zie huiszoeking bij Haemers en Lacroix. Darville zal Ciolini wel gekend hebben vermoed ik.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Volgens kael op het franstalige forum, die blijkbaar de omgeving en inwoners van Ronquières goed kent, zou Frank O. momenteel onvindbaar zijn.

139

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Frank O. dat is de getuige van de zakken in 85?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Ja, één van de twee getuigen. Diegene die in de caravan sliep.