921

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

coconut wrote:

Haemers en Darville? Staat genoteerd. Punt. Einde verhaal.

Einde verhaal? Natuurlijk niet. Het zou het begin van een nieuw verhaal kunnen zijn. Nog afgezien van het feit, dat Hilde Geens bij geen enkele gebeurtenis betrokken was, en dat bedoel ik niet negatief want ze beschrijft wat ze in bepaalde onderzoeken gelezen heeft, ze is ook geen onderzoeker in de zin van speurder. Hier gaat het om jullie onderzoek en juist daar is geen sprake van. Je kan links draaien, je kan rechts draaien maar niemand van jullie heeft zelfs maar naar het onderzoek gekeken.

Honderden fantasieën over wat er met de tweede duik aan de hand was maar geen oplossingen. Nu kom je met het verhaal over de verpakking en over Robert Darville. Nu kun je een link gaan leggen. Darville was een man van Haemers en David van der Steen hield tot een jaar geleden vol dat hij belaagd was door Patrick Haemers. Maar ging het niet om De Staerke? Of was er een samenspel tussen de twee bendes? Of speelde er een derde partij een rol? Dat was allemaal naar boven gekomen als er inderdaad sprake geweest was van een onderzoek. Vraag Bossi hoe het verder moet of gaan jullie dat doen in jullie ‘geheime’ besprekingen waar niemand op het forum iets over mag weten?

922

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Voor iemand die de waarheid in pacht had (meende te hebben) meer dan 10 jaar geleden, weet jij eigenlijk maar bitter weinig, insider, meer nog: niets. Dat je plots veel vragen gaat stellen, is in dat opzicht veelzeggend. Ga je Hilde Geens in vraag stellen, iemand die zoveel meer en betere info heeft dan jij? Ga je leden als Merovinger, Dim, Boemerang, The End etc. .. mensen die over veel meer en betere info beschikken dan jij eveneens in vraag stellen?

Ik weet niets en jij ook niet. Maar ik ga geen blablabla verkopen, jij wel. Voor een zelfverklaard jurist, beleggingsadviseur en wat nog allemaal sla jij eigenlijk maar een mal, zielig figuur. Om één van jouw landgenoten even aan te halen: kruip maar terug in jouw holletje, klein kaboutertje.

923

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Ik geef geen commentaar op Bossi of over anderen. Ik correspondeer met heel wat mensen van het forum. Dat is algemeen geweten. En natuurlijk is het voor ons niet einde verhaal. En natuurlijk hebben we die linken gelegd.

"Dat was allemaal naar boven gekomen als er inderdaad sprake geweest was van een onderzoek." Juist, heel juist. En zeker zat daar "een organisatie" achter. Hoe harder bepaalde mensen riepen dat het "des prédateurs waren" hoe meer wij beseften dat dit niet klopte. Wat die organisatie betreft is er ook jouw bijdrage geweest. Alleen heb je het achterste van je tong niet laten zien en had de toenmalige cel er totaal geen interesse in. Die hadden ze beter wel gehad.

Ikzelf zou indien ik in de onderzoekscel zat elke letter van je verhaal nagegaan hebben daar waar het kon. Ik heb het al vaker gezegd, uit pure miserie zullen we de verhalen eerder van insiders moeten krijgen dan van de cel. Zelfs al zou je een fantast zijn, dan nog stel je erg pertinente vragen en kan je schrijven Toevallig lees ik heel graag. Ik ben geen Merovinger en geen Dim, helaas niet, maar ik zal mijn best doen om te volgen.

Vlak voor de vondst van de Delta cel, een dag ervoor indien ik het mij goed herinner, was er "de wandeling" van Ruth en (Lachlan of D.) met Lammers die hij daarvoor uit de gevangenis moest halen. Doel van die wandeling, Lammers moest tonen waar exact zij schietoefeningen deden. Of was het om te onderhandelen? Als Ruth dat wou weten had hij kunnen gaan wandelen met 10 andere WNP'ers die op dat moment niet in de gevangenis zaten en ook meededen aan die oefeningen.

Vlak er na wou Bouhouche, ook in de gevangenis, absoluut praten met de Delta cel en werd een afspraak gemaakt. Een rijkswachter (CEPIC-man), een ex-rijkswachter en een WNP 'er. Waren zij allen in dienst van "die organisatie"?

924

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Wat die organisatie betreft, er bestaat niet de minste geringste twijfel dat die organisatie een ultra rechtse organisatie was met vertakkingen over heel Europa ("l'Europe sera de droite ou ne sera pas!"). Haemers, niet bepaald de slimste thuis en zeer waarschijnlijk ook absoluut weinig bezig met politiek had in zijn bende een zekere Lacroix die wel een stel hersens had. Hij was het dan ook die sprak van een ultra rechtse organisatie. Maar dit o zo belangrijke kleine verschil kwamen wij toen niet te weten omdat zelfs de opsteller van een PV ons beetnam. Het zit hem in de kleine details maar je moet ze vinden of willen zien.

In 2009 schreef een zekere swansongunsung op deze site dit » Forum

Tik de naam Darville in en je krijgt er twee voor de prijs van één (maar moet absoluut gelezen worden). Of hoe een vodje papier, gevonden in Ronquières en gewoonweg geklasseerd zonder verder onderzoek, maar opgepikt en grondig onderzocht door de Delta cel een hele wereld kan openen. Het zit hem in de details. Vreesde Bouhouche, die toen in de cel zat, op dat moment voor zijn leven en was dat de reden waarom hij absoluut de Delta cel wou spreken? God zal het weten.

925

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

coconut, goed dat je aangeeft geen commentaar op Bossi te geven. Toch vind ik de rol van Bossi in jullie onderzoek belangrijk. Zoals ik al zei, Bossi werpt zich op als onderzoeksleider maar blijft op verschillende paarden wedden, door geen duidelijke keuze te maken voor zijn eigen onderzoeksgroep en de ‘speurders’ op het forum, waar hij graag alles van wil weten maar niets aan wil vertellen, zoals hij steeds zegt: “Helaas kan ik hierover geen mededeling doen”, op deze manier of met een variatie geformuleerd. Hoe kan je verwachten dat iemand jou iets vertelt zonder dat die persoon weet wat er met zijn informatie gedaan wordt? Daar komt dan nog bij, zijn angst om namen te noemen. Hoe ga je die zaak dan oplossen: ‘Ik ben er van overtuigd dat ‘C’ de dader is van dat feit, geholpen door ‘X’ en ‘Y’, hoewel uit alleen mij bekende wetenschap ook ‘Z’ hierbij betrokken kan zijn.

Natuurlijk is dit allemaal wat overtrokken. Ik zie Bossi echt als een kundig man, maar op deze manier los je niets op, zeker niet als je van mening bent dat alle informatie gelijk onder de aandacht van de CBW gebracht moet worden. Waarom? Wat hebben die dan al die jaren gedaan? Zichtbaar, in ieder geval niets, alleen verwarring scheppen. Toch snap ik zijn houding. Met wie deel je de informatie op het forum met al die aliassen met illustere namen. Zijn eigen groep kent hij en weet wat hij daaraan heeft. Maar hoe dan ook, hoe je het ook doet, met wie je het doet, je verhaal moet een fundering hebben. Die fundering is wat ik je ook geschreven heb: De hypothese, zonder hypothese geen onderzoek, denk nog eens aan de Cheshire Cat uit Alice in Wonderland.

Ben ik dan degene die denkt de waarheid in pacht te hebben zoals P-51 stelt? Natuurlijk niet, en dat heb ik ook nooit beweerd. Net zoals Bossi had ik het moeilijk niet te weten met wie je iets gaat delen. Ondanks dat heb ik wel geprobeerd om mijn verhaal te vertellen. Dat bleek niet mogelijk, iedereen was zo bezig met zijn eigen verhaal en had daar ‘waarschijnlijk terecht’ vragen over. Gevolg was, dat ik niet in de gelegenheid was om op mijn eigen manier te vertellen wat mijn ervaringen waren met mensen die ik ervan verdacht betrokken te zijn bij het Bende-gebeuren. Hierop heb ik besloten te stoppen met mijn verhaal op het forum en langs de zijlijn de ontwikkelingen hier te volgen en die waren en zijn niet bemoedigend.

Ook een lange brief met veel bewijsstukken naar het CBW, leverde niets op. Hierop besloot ik om zelf, met mijn kennis van recherche-technieken en mijn ervaringen opgedaan tijdens jarenlange infiltraties in België en mijn contacten daar om een eigen onderzoek te starten. Dat onderzoek duurde meer dan zeven jaar, met een opmerkelijk resultaat. Het hoe en waarom van de ‘Bende van Nijvel’, niet het enigma zoal in de vele publicaties van de afgelopen 37 jaar gecreëerd maar een klein stukje in een wereldwijd gebeuren. Het hoe en waarom van de overvallen, en belangrijker, de namen van de meeste deelnemers aan de overvallen en de namen van de opdrachtgever(s). Het mag duidelijk zijn dat dit alles gesteund moet zijn met bewijsstukken die iedereen moet kunnen controleren.

Fantasie? Is dat dan dezelfde fantasie als de geplande ‘coup in Suriname’? Dat verhaal is niet door mij de wereld ingebracht maar door Gerard van Westerloo die er samen met Elma Verhey een boek over heeft geschreven ‘Het Legergroene Suriname. Het verhaal over die coup staat al 37 jaar als een huis. Net zo lang als het verhaal over de Bende met soms dezelfde namen over andere acties. Al in 1983 werden over die coup en mijn persoon vragen gesteld aan de toenmalige minister-president Lubbers die ter verantwoording werd geroepen in de Tweede Kamer. Zoals jullie weten overkwam dat ook minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen, na mijn getuigenis in Suriname. Hoe bestaat het, 37 jaar onderzoek naar een fantasie? Onderzoek door justitie in Nederland en Suriname. Onderzoek door de Militaire Inlichtingendienst en de BVD. Onderzoek in België door o.a. de CBW en wie weet welke instanties nog meer. Zelfstandig onderzoek door diverse dag- en weekbladen. Onderzoek door vele onderzoekers die graag een gat in het verhaal wilden slaan.

Dat was en is het probleem, de waarheid is de waarheid en daar kun je niet omheen. Dat brengt ons op het volgende: Als je het verhaal niet aan kan vallen, dan val je de boodschapper aan en daar heb ik dus nog steeds de naweeën van. Dat kan en mag nu niet gebeuren, dus de ontknoping van het Bende-enigma moet op een andere manier. Daarom ben ik begonnen op de site www.stelling.nl met ‘De Beverwijk Files’ met twee ‘los van elkaar’ te lezen series: ‘Willem Alexander: het duistere verleden en de excuses’ en ‘Schaduwmachten achter de Vorstenhuizen’. In Schaduwmachten wordt vooral de Belgische situatie belicht. Toch is het goed om ook de serie over Willem Alexander te lezen omdat de series al snel bij elkaar komen door betrokkenheid van zijn opa prins Bernhard, Bilderberg en Belgische politici.

Het lijkt er veel op dat er op het forum personen zitten met een persoonlijke grief tegen mij. Waarom weet ik niet maar het kan ermee te maken hebben dat ik me vaak nogal ongenuanceerd uit. Dat is opzet, omdat ik graag commentaar uitlok en het onderwerp liever niet zie stranden in saaiheid. Als ik een van jullie of meerderen op een of andere manier beledigd heb hier op het forum mijn verontschuldigingen daarvoor. Genoeg geslijmd, wat ik jullie wel wil vragen, kijk tijdens de ontknoping van het verhaal met een onbevooroordeelde blik naar de feiten. Het zou zonde zijn om niet aanwezig te zijn bij de finale. De meesten van jullie hebben er tijd genoeg aan besteed.

926

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Weet er iemand hoe de duiker is overleden?

927

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

En wat als de vondst te Ronquières nu eens niets met manipulatie te maken heeft? Zou het niet mogelijk zijn dat de daders de verschillende voorwerpen in het kanaal gooiden om te laten weten dat de bende er mee op hield te bestaan? Misschien omdat ze gekregen hadden wat ze wilden?

928

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

kenza wrote:

En als ze dan toch weten wat erin zit, waarom leggen ze er den een deken op en staat er niets van in het dossier?

De getuige Jef Goossens spreekt in de VTM-reportage over een zeil (letterlijk: “een baschken”).

gloacoster wrote:

4 van deze patron dozen waren van het merk "legia". En 2 van deze dozen droegen het nummer 24Q35. Dit gebeurd nog altijd op 12 november 1985. En wat vind men, onder andere in '86, in een van de zaken? Patroondozen met name "legia" met de nummer 24Q35.

Heb je een bron van die info dat er zowel naast het kanaal in 1985 en in het kanaal in 1986 patroondozen met nummer 24Q35 werden gevonden?

kenza wrote:

De onbekende mannen van de eerste duik waren ribedebie

Het staat niet vast dat de mannen van de eerste duik ribbedebie waren. De Toyota-jeep van de duiker was in elk geval nog aanwezig rond het middaguur (zie foto Post 679 en in de veronderstelling dat de Toyota-jeep het voertuig van de duiker is). De fors gebouwde Nederlandstalige van het drietal kan best iemand van Delta-cel geweest zijn die de ganse tijd aanwezig is gebleven tijdens de werkzaamheden van de genietroepen van Burcht. Tevens merk ik op dat de beige Renault R4 op de foto van Post 679 op het eerste zicht ook geen uiterlijk kenmerken draagt van een BOB-voertuig.

kenza wrote:

Het exacte uur maakt niet echt uit.

Het exacte uur waarop de foto op post 679 is gemaakt maakt wel iets uit want uit de aanwezigheid van de Toyota-jeep zou kunnen worden afgeleid dat;

  • ofwel de duiker (van de jute-zak) ter plaatse is gebleven of is terug gekeerd na de duik,

  • ofwel de duiker (van de jute-zak) niet in de vroege ochtend (voor 8u00 dus zoals Freddy Troch insinueert) heeft gedoken maar eerder in de late(re) voormiddag.

Ik denk het laatste en aangezien, volgens Freddy Troch, de Delta-cel om 8u00 aanwezig was zou het mij sterk verbazen mocht niemand van de Delta-cel de aanwezigheid hebben opgemerkt van de duiker, de duikersassistent, de Toyota-jeep van de duiker of de nobele 3 "onbekende rijkswachters".

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

929

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Bossi wrote:

Er is op vraag van de Rijkswacht gedoken. In zulk dossier zou men dan denken dat er een Proces Verbaal is opgemaakt van de vondst dat men zocht. In de jaren 80 en 90 kwam dan de technische dienst van de Gerechtelijk Politie ter plaatse voor de nodige foto opnamen en de bijkomende vaststellingen. Ook daarvan zou dan een Proces Verbaal moeten bestaan. Dat was de normale werkwijze. De jute zak blijkt verschwunden en de drie personen van de 'Rijkswacht' zijn tot op heden nog steeds niet geïdentificeerd.

Het blijkt dat er niet op vraag van de officiële rijkswacht gedoken is want er is geen pv en de wagen was zonder rijkswachtkenmerken. Die personen voelden zich blijkbaar goed op hun gemak daar!

Veel verhalen straks een fictie reeks zelfs. Nortans is het heel eenvoudig. Enkel wie kennis heeft van de inhoud van de zakken en hetgeen erbij hoort buiten de gekende misdaden of gekende info, weet iets over de bende! Enkel wie dit weet weet wat er allemaal ontbreekt!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Ben wrote:

Heb je een bron van die info dat er zowel naast het kanaal in 1985 en in het kanaal in 1986 patroondozen met nummer 24Q35 werden gevonden?

Dit stond in dePV's van 85 en 86 van de rijkswacht van Soignies. Ik heb de vraag gesteld aan de journalist van deze artikel » parismatch.be

the end wrote:
Bossi wrote:

Er is op vraag van de Rijkswacht gedoken. In zulk dossier zou men dan denken dat er een Proces Verbaal is opgemaakt van de vondst dat men zocht. In de jaren 80 en 90 kwam dan de technische dienst van de Gerechtelijk Politie ter plaatse voor de nodige foto opnamen en de bijkomende vaststellingen. Ook daarvan zou dan een Proces Verbaal moeten bestaan. Dat was de normale werkwijze. De jute zak blijkt verschwunden en de drie personen van de 'Rijkswacht' zijn tot op heden nog steeds niet geïdentificeerd.

Het blijkt dat er niet op vraag van de officiële rijkswacht gedoken is want er is geen pv en de wagen was zonder rijkswachtkenmerken. Die personen voelden zich blijkbaar goed op hun gemak daar!

Veel verhalen straks een fictie reeks zelfs. Nortans is het heel eenvoudig. Enkel wie kennis heeft van de inhoud van de zakken en hetgeen erbij hoort buiten de gekende misdaden of gekende info, weet iets over de bende! Enkel wie dit weet weet wat er allemaal ontbreekt!

Hoe dan ook, na een interne discussie bij Delta werd in de loop van augustus 1986, drie maanden voor de vermeende "wonderbaarlijke visserij", besloten om het onderzoek in het kanaal uit te breiden tot de "Grote van Fauquez" ", De Ronquières-site, vermeld in de PV van Soignies. Welk bewijs hebben we hiervan? Er is een nota, gedateerd 20 november 1986, van de Aanklager van Dendermonde aan de Aanklager-Generaal van Gent, die dit formeel bevestigt. Daarnaast getuigt ook een memorandum van het BHG (Centraal Onderzoeksbureau) van de Rijkswacht, ook al wordt de discussie hierover rond half september gehouden.