91

Re: Erps-Kwerps: 22 September 1985

Uit de Bendecommissie:

"Leden van de gerechtelijke politie ooit tegen de pers hebben verklaard dat zij 'bij de GP" (hun korps dus) werden geboycot toen ze het spoor wilden volgen van een (mogelijke) getuige (wellicht zelfs een medeplichtige, namelijk een bewaker van de parking van d’Ieteren te Erps-Kwerps) van de diefstal van de Volkswagen Golf GTI die werd gebruikt bij de overval op de Delhaize in Overijse op 27 september 1985."

Die diefstal was gewoon onmogelijk zonder inside informatie. De naam van die getuige / medeplichtige staat ongetwijfeld in het dossier. Als hij nog leeft kunnen ze hem toch alsnog op de rooster leggen. Idem voor degenen die ook dit spoor geboycot hebben

93

Weykamp heeft in Erps Kwerps gewerkt.

Hij was ontslagen?

95

Zie "Loden jaren" van Ponsaers.

96

Christian Claire was 100% zeker betrokken tot deze diefstal. Actief op het terrein zelf op deze dag of passief door de dieven te tippen met de onontbeerlijke informatie.

Christian Claire is een van zijn vele valse namen maar de CWB weet uiteraard wie dit was. Of is, want hij leeft nog steeds.

Komt die alias hier ergens voor op het forum? Als zijn betrokkenheid zeker is dan hoop ik dat de huidige cel hem alsnog het vuur aan de schenen legt.

Werd Dominique Salesse niet in verband gebracht met de diefstal van de Golf GTI op het terrein in Erps-Kwerps of laat mijn geheugen mij in de steek ?

99

Scaramouche wrote:

Werd Dominique Salesse niet in verband gebracht met de diefstal van de Golf GTI op het terrein in Erps-Kwerps of laat mijn geheugen mij in de steek ?

Salesse kwam hiervoor in aanmerking, Scaramouche.

De link tussen deze diefstal en Dominique Salesse wordt besproken in het boek Beetgenomen. Zie deze post van Ben in het topic over Salesse.