131

Re: Feedback

Bij aanvang lijkt de bende in (één of meerdere) groepen van drie te opereren. Bij nader onderzoek naar het hoe, wie en waarom blijken plots allerhande links gelegd te worden naar allerhande personen en instanties in de samenleving, op allerhande niveaus, zoals bv uit de reportage van panorama uit 1990 kan teruggevonden worden.

Ooit moet er toch een overzicht gemaakt zijn: wie heeft welke link met wie? Data waarop de link van toepassing? Eventueel locatie bv en type relatie?

Kan iemand de hand leggen op zulk een overzicht - er lijkt al heel wat materiaal verschenen hier wat niet steeds publiek beschikbaar is - of ziet iemand het eventueel zitten om zelf aan zo'n overzicht te beginnen?

132

Re: Feedback

Beste, hoe nobel het idee ook mag zijn, de uitvoering is bijna onmogelijk. We hebben het hier over honderden namen en duizenden connecties. Zoiets giet je niet zomaar in een tekst, daarvoor heb je andere software nodig (bv. mind mapping). Er blijven ook steeds nieuwe connecties en verbanden naar boven komen waardoor je de informatie steeds moet aanvullen.

Ik ben mij bewust van de beperkingen van een forum maar ik probeer de informatie die er is wel zo goed mogelijk weer te geven. Ik denk bv. aan de nieuwe zoekfunctie in het forum, de "Wiki's" per hoofdstuk, de interne links in iedere post, ... Ik sta altijd open voor suggesties maar ik denk dat dit een te gigantisch werk zal zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

133

Re: Feedback

Ik begrijp je hoor, je kan heel goed gelijk hebben vrees ik zelf. Ik verwacht ook niet van iemand specifiek dat hij /zij aan zoiets begint. Maar mocht er iemand zijn met heel veel dossierkennis en heel veel tijd ... Makkelijk zal het inderdaad niet doenbaar zijn. Als het zo uitwappert, over alles heen, moet er eventueel zelfs gedacht worden aan neerschrijven op bv. A1 papierformaat en dat in bits en pieces inscannen. Of we kunnen ons bv. beperken tot één specifieke clan.

Ik ben overigens vaak bang dat we te veel linken zien waar die er niet zijn: België is een klein land, zeker de criminele onderwereld daarvan, is nog een kleinere specifieke wereld. Het is daarom nooit moeilijk om connecties te hebben met iemand die ... Als je mij bv. zou uitspitten zou het me niet verbazen dat je me na enkele links kan doorlinken aan de koning, de CIA en god weet wie nog allemaal ...

Ik vraag me ook niet af of we mbt connecties "overfocussen". Het is niet omdat iemand (x) via via (bv via y en z) een band heeft met iemand anders (A), dat er binnen dat contact heel veel gebeurde of dat (X) ook effectief ooit (A) heeft ontmoet, laat staan dat die ontmoeting meer betrof dan een toevallige knik of glimlach naar mekaar.

Toch vind ik dat alles moet uitgespit worden, en bovendien kan ik er zelf zodanig weinig overzicht op krijgen, dat dit me interessant lijkt. smile De speurders zullen ook wel zoiets hebben, niet? Dus als er mensen zijn met veel tijd ... wink

Re: Feedback

En nu gaat men mij met alle zonden van Israël maar ik stel mij de vraag; Is dit Forum wel kloosjer?

De grote Manitou ziet alles

135

Re: Feedback

Wat bedoelt u?

Re: Feedback

Wie zit er hier allemaal op het forum? Waarom worden er nodeloos zodanig veel connecties gemaakt? Ik heb de indruk dat bepaalde zaken niet ter sprake mogen komen of deze worden afgeschilderd als "niet relevant".

En nog, wie is er eigenlijk de beheerder? Als dat maar 1 persoon is dan vraag ik mij toch af of deze werkt en zo ja, of hij/zij nog wel tijd heeft om zijn werkgever tevreden te stellen.

De grote Manitou ziet alles

Re: Feedback

Ooit heb ik een topic geopend over de Blue Knights, een private motorclub bestaande uit al dan niet gepensioneerde politiebeambten. Deze club laat zich sponseren en haalt illegaal geld op zogezegd voor goede doelen. Allebei verboden door de wet. Kan gerust een soort Bende van Nijvel zijn, gestoken in een nieuw jasje.

Deze topic werd dan ook snel verwijderd. Nu, ik maak mij geen illusies, bovenstaande berichten zullen ook snel verdwijnen en wie weet wordt ik wel van het forum geweerd wegens niet relevant berichten.

De grote Manitou ziet alles

138

Re: Feedback

Niet Simpel wrote:

En nu gaat men mij met alle zonden van Israël maar ik stel mij de vraag; Is dit Forum wel kloosjer?

Ik weet het niet, ik hoop van wel.

Niet Simpel wrote:

Wie zit er hier allemaal op het forum?

584 geregistreerde gebruikers, mannen, vrouwen, Belgen, Nederlanders, ... Verder dan dat geraak ik niet.

Niet Simpel wrote:

En nog, wie is er eigenlijk de beheerder? Als dat maar 1 persoon is dan vraag ik mij toch af of deze werkt en zo ja, of hij/zij nog wel tijd heeft om zijn werkgever tevreden te stellen.

De beheerder ben ik, Ben. Dus ja, maar één persoon. En ja, ik werk en ja mijn werkgever is tevreden over mij. Dank u voor uw bezorgdheid.

En over Blue Knights: er is geen enkel element dat die organisatie linkt aan de Bende van Nijvel of dossiers daarrond. Genoemd worden op het forum is voor niemand plezant en het is een moeilijke balans. Dus dat is de reden waarom sommige topics niet kunnen blijven bestaan.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

139

Re: Feedback

Dit gaat echt nergens over. Ik heb noch de tijd, noch de motivatie om mij hier constant mee bezig te houden. Ik heb aan Niet Simpel verschillende keren gevraagd (via mail) om zijn gedrag op het forum aan te passen. Dit lukt blijkbaar niet. Daarom heb ik beslist om hem tijdelijk de toegang te weigeren tot dit forum (te bannen). Ik heb dit nog nog nooit gedaan en heb hier ook lang over moeten nadenken maar de situatie loopt echt uit de hand en er waren te veel klachten.

Niet Simpel is op de hoogte gebracht van de beslissing.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

140

Re: Feedback

Ben wrote:

Dit gaat echt nergens over. Ik heb noch de tijd, noch de motivatie om mij hier constant mee bezig te houden. Ik heb aan Niet Simpel verschillende keren gevraagd (via mail) om zijn gedrag op het forum aan te passen. Dit lukt blijkbaar niet. Daarom heb ik beslist om hem tijdelijk de toegang te weigeren tot dit forum (te bannen). Ik heb dit nog nog nooit gedaan en heb hier ook lang over moeten nadenken maar de situatie loopt echt uit de hand en er waren te veel klachten.

Niet Simpel is op de hoogte gebracht van de beslissing.

Helemaal mee akkoord, en ben voorstander alle vorige post's te verwijderen, inclusief die van mij. Hartelijk dank bij voorbaat, namens vele leden van dit Forum