31

Re: Nr. 23: Oude

patrickhaemers wrote:

Ik heb sterke twijfels.

Voor mij lijkt die man ouder dan de leeftijd die Habran toen had. Natuurlijk is die oude gezien in het donker en in een rijdende auto.

Re: Nr. 23: Oude

mardec wrote:

Ik weet het niet maar volgens mij zijn die robotfoto's van toen allemaal naar bekende verdachten getekend. Er bestaan een videogame Indigo Prophecy waar je een verdachte talloze keren bekijkt en daarna een robotfoto moet samenstellen. Awel dat lukt gewoon niet. Laat staan als je de dader amper 15 seconden ziet.

Mja, het lijkt mij ook niet simpel. Maar als je de opmerkelijke gelijkenissen ziet tussen bepaalde robotfoto's, dan denk ik dat de robotfoto's toch tamelijk realistisch zijn.

33

Re: Nr. 23: Oude

Ik sluit het niet uit, maar er zijn momenteel amper redenen om Habran bij het bende-dossier te betrekken.

34 (edited by club_le-happy-few 28-02-2009 00:24)

Re: Nr. 23: Oude

Hij heeft genoeg centjes voor een facelift of botox. Ik vind dat er toch gelijkenissen zijn: ogen, neus, stuk tussen neus en voorhoofd, inplanting van haar, ... Het is iemand die obsessief met zijn uiterlijk bezig is, naar de fitness gaat, ... Anderzijds doet de robotfoto me denken aan een opvallende man die ik een keer in het Brusselse gezien heb. Kan me wel niet meer herinneren wanneer dat was.

35

Re: Nr. 23: Oude

club_le-happy-few wrote:

Ik vind dat er toch gelijkenissen zijn: ogen, neus, stuk tussen neus en voorhoofd, inplanting van haar, ...

Ik ga nog eens een foto plaatsen die ook voorheen hier stond. Hoe oud zou hij nu zijn? Het is een recente foto, maar ik vind dat hij er nu toch beter uitziet dan hieronder, ook gezonder en fitter precies. Maar hij onderhoud zich zelf wel:

http://www.levif.be/medias/1370/701831.jpg

36

Re: Nr. 23: Oude

De foto heeft wel een klein beetje wat van Habran, alleen Habran is "knapper" en ziet er atletischer uit. Maar eigenlijk is het wel vreemd, als men ziet wat Habran allemaal op zijn kerfstok heeft en men dan kijkt wat hij effectief voor straffen heeft gehad, dan is dat betrekkelijk weinig. En nu zit ie, na wat het proces van de eeuw wordt genoemd (alleen al qua kosten,beveiliging) alweer in afwachting  thuis. Je zou hier inderdaad de hand van bovenaf in zien.

37

Re: Nr. 23: Oude

Ben wrote:

Bijkomend : Zat op de achterbank van het voertuig.

Uit het boek van Guy Bouten:

Van ten minste drie daders of medeplichtigen konden we ons een voorstelling maken dankzij een automobilist die op de autosnelweg E411 vanaf de uitrit in Jezus-Eik tot aan de Delhaize van Overijse achter een splinternieuwe donkergroene Golf GTI reed en zo alle tijd kreeg om hem te observeren. Hij zag een oudere, zwaargebouwde man op de achterbank die herhaaldelijk teken deed voorbij te steken. (...)

Dan de volgende opmerking:

Maar ook hier is voorzichtigheid geboden want de oudere man zat op de achterbank, terwijl in de Golfs die de Bende inzette, de achterbank meestal verwijderd was. Dit kan betekenen dat ook hier, zoals in Aalst, meerdere voertuigen bij de raid werden ingezet.

Bron: De Bende van Nijvel en de CIA, Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

38

Re: Nr. 23: Oude

Ook als de achterbank verwijderd is kan je nog achterin zitten in een Golf 1, alleen als het hard gaat moet je je goed vasthouden.

39

Re: Nr. 23: Oude

Ja, maar je kan niet op de achterbank zitten als er geen is. In de beschrijving van deze robotfoto staat dat de persoon op de achterbank van het voertuig zat. Dus:

  • Ofwel was er geen achterbank en bedoelen ze dat de persoon achterin de wagen zat.

  • Ofwel was er wel een achterbank en heeft de Bende voor een keer de achterbank niet uit het voertuig genomen.

  • Ofwel was het niet de Golf die de overvallers hebben gebruikt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Nr. 23: Oude

Een beeldje met notities van de speurders. Robotfoto 23 (Braine L'Alleud, Overijse) wordt gelinkt aan robotfoto 20 (Dekaise) en foto 7 (Szymusik).

http://nsm08.casimages.com/img/2014/05/17/14051711072814738712245551.jpg