41

Re: Nr. 23: Oude

http://nsm08.casimages.com/img/2014/05/17/14051711072814738712245551.jpg http://i83.servimg.com/u/f83/09/03/15/13/art_8810.jpg

Deze twee zouden dezelfde moeten zijn: De Oude (Eigenbrakel, Overijse, Aalst) = Léon de Staerke

Op de robotfoto lijkt een litteken boven het oog van de oude overeen te komen met het litteken boven het oog van Léon (zijn linkeroog = vanuit uw standpunt: rechteroog). Duidelijke wanglijnen, enz. 48 jaar in 1985.

Bely: "Léon, de oudste van het gezelschap..."

Bely: "Cowboylaarzen". David van den Steen: "Cowboylaarzen".

Re: Nr. 23: Oude

Ik vind de gelijkenis ook wel treffend. Ik vraag me zelfs af wie er behalve Leon De Staerke voor de rol van 'oude' in aanmerking kan komen. Maar ik denk dat de speurders iemand anders op het oog hebben. In de reeks artikelen '30 ans après' van Gilbert Dupont (hier ook op de site te vinden » Forum) heeft de journalist het over iemand die zeer ziek is en momenteel zijn laatste dagen in een hospitaal in Brussel slijt.

Re: Nr. 23: Oude

Charly: ik denk dat je die piste De Staerke mag vergeten hoor en zeker dat verhaal van Bely.

Django68 wrote:

Ik vraag me zelfs af wie er behalve Leon De Staerke voor de rol van 'oude' in aanmerking kan komen.

Neem dan deze lijst eens door. Daarin vind je - volgens mij - een veel interessantere figuur terug die hiervoor in aanmerking kan komen.

44

Re: Nr. 23: Oude

Merovinger: wat is er mis met het verhaal van Bely? Heb jij Bely persoonlijk gesproken? Als er hier op de website iets verschenen is dat zijn verhaal afbreuk doet, heb ik dat zeker over het hoofd gezien. Gelieve me daar op te wijzen.

Re: Nr. 23: Oude

Charly wrote:

Merovinger: wat is er mis met het verhaal van Bely?

Zie forum en volgende. Pas op 25.02.1997 werden de robotfoto's gepubliceerd in de krant en niet vroeger. Lees nu wat hij antwoordde op de vragen 5 en 7 en zijn bizarre, en weinig geloofwaardige, uitleg over dat tweede telefoontje. Zijn getuigenis is dus voor mij niet betrouwbaar.

Re: Nr. 23: Oude

Ik stelde me er ook al vragen bij. Jij bent de eerste die het expliciet durft te zeggen.

47

Re: Nr. 23: Oude

Merovinger, heel die herfst '96 en februari '97 issue is net wat die "nette heer" wou bekomen. De "heer" wou zeggen dat "zijn" eerste getuigenis (waarschijnlijk in februari '97) verkeerdelijk was en dat net die getuigenis moest worden "aangepast". Ze hebben bijgevolg geknoeid met de data en Bely heeft zich daar nog op gebaseerd om ons te antwoorden. Althans zo zie ik het, daar ik aanneem dat Bely (net als David van den Steen) rechtschapen is. 

Maar er is een andere reden waarom jij Leon niet ziet als de oude (of beter de Staerkes niet ziet als BvNers). Welke is dat en wie is die andere interessantere figuur? Dan kunnen we de vergelijking met de robotfoto maken.

Re: Nr. 23: Oude

Charly wrote:

Merovinger, heel die herfst '96 en februari '97 issue is net wat die "nette heer" wou bekomen. De "heer" wou zeggen dat "zijn" eerste getuigenis (waarschijnlijk in februari '97) verkeerdelijk was en dat net die getuigenis moest worden "aangepast". Ze hebben bijgevolg geknoeid met de data en Bely heeft zich daar nog op gebaseerd om ons te antwoorden.

Geloof je nu echt wat je hier schrijft?

Charly wrote:

Maar er is een andere reden waarom jij Leon niet ziet als de oude (of beter de Staerkes niet ziet als BvNers). Welke is dat?

Onder andere omwille van deze verschillen in de modus operandi en dit.

Charly wrote:

Wie is die andere interessantere figuur?

Als je de leeftijdenlijst van de bekende potentiële daders erbij neemt, duikt er maar één zwaarwichtige man op dat in aanmerking kan komen en waarover veel te weinig geweten is. Zie ook het screenshot met aanmerkingen op de robotfoto 23 waaruit te merken valt dat de speurders 'de oude' blijkbaar ook koppelen aan robotfoto 20.

Re: Nr. 23: Oude

Bedoel je misschien Christian Elnikoff? Zou die dan dezelfde 'oude' zijn waarover Gilbert Dupont het had in de reeks '30ans après' die anno november 2015 op sterven lag in een Brussels ziekenhuis?

50

Re: Nr. 23: Oude

Django68 wrote:

Bedoel je misschien Christian Elnikoff?

We hebben maar één (onduidelijke) foto van Elnikoff maar we kunnen niet ontkennen dat er bepaalde gelijkenissen zijn met robotfoto 20 en dat het profiel van Elnikoff perfect past binnen de gruwelijke misdaden van de Bende van Nijvel. Dus zoals Merovinger zegt, waarschijnlijk de meest interessant persoon om de 'oude' te zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube