Re: Robert Beijer

Hoe meer Bob onzin zegt, hoe meer we naar hem luisteren.

442

Re: Robert Beijer

”(Robert) Beijer zei dat het hem speet dat mijn vrouw zo zwaar gekwetst was.” vertelt Herman Vernaillen. 'Ik zei: "Ik weet dat jij erbij was en (Madani) Bouhouche ook, en ik denk ook (Guy) Goffinon, maar de vierde man?" "Van mij en Bouhouche, dat klopt, maar verder kan ik niet gaan," antwoordde hij. Beijer dient bij Herman Vernaillen een totaal ander motief voor de moordpoging op dan in zijn boek. Het doel was niet de rijkswacht te ontwrichten. 'Beijer zei vlakaf dat het de bedoeling was me te vermoorden. Het was een contract,' vertelt Herman Vernaillen. Waarom, dat wilde hij niet kwijt, in dienst van wie ook niet.

Bron: 'Het Complot van de Stilte' | Hilde Geens

Robert Beijer beweert niks met ‘de Bende van Nijvel’ te maken. Eenvoudige vraag (waar hij ook niet op antwoorden zal natuurlijk …): waarom heeft hij onophoudelijk dan getracht het onderzoek ernaar te manipuleren, waarvan verschillende manipulaties inmiddels aangetoond zijn?

443

Re: Robert Beijer

Beijer: omdat liegen/manipuleren zijn levensstijl (geworden) is. Het perverse genoegen om iedereen om de tuin te leiden want iedereen wijst met de vinger naar hem. Idem wat Libert betreft.

444

Re: Robert Beijer

Van de aanslag op Vernaillen en - niet te vergeten! - zijn gezin, over manipulatie zodat Bihay en Balfroid uit het onderzoek naar de ‘Bende van Nijvel’ en dat van de aanslag op Dekaise en zijn klanten geweerd werden… tot en met de wonderbaarlijke vondst te Ronquieres en de ondervraging van Bultot in Paraguay…

… bij al bovenstaande was Beijer (on-)rechtstreeks betrokken. Gek voor iemand die niet wil gelieerd worden aan ‘de Bende van Nijvel’. Tenzij het uiteraard gewoon toeval is.

Mocht Libert en anderen met concrete zaken aan alle bovenstaande kunnen geduid worden, dan hoor ik het zéér graag …

Waarom zijn mensen daar nog altijd mee bezig?

Re: Robert Beijer

De aanval op majoor Vernaillen heeft niets te maken met de moorden in Waals-Brabant. Dit is de prijs van het te goed uitgevoerde onderzoek in het kader van de François-affaire. Het overste van de majoor vertelde hem dat hij in andere tijden zou zijn vermoord. Maar deze tijden waren niet voorbij. Het was een ander dossier. De vraag is niet of de rijkswacht bij de zaken betrokken was. Het beest was ontsnapt aan de controle van zijn meester. Het beest is dood en de meester wil er niets meer over horen.

446

Re: Robert Beijer

Django68 wrote:

Aangezien het gerecht Beijer nog steeds niets kan maken vraag ik me af of het mogelijk is om hem na al die jaren aan de bende te linken hoewel hier toch wel aanwijzingen voor zijn.

K& wrote:

Beijer heeft verklaard dat hij voor een echtscheidingsaffaire dit gebouw heeft gefotografeerd of zoiets. Beijer heeft in een zevental gevallen het onderzoek beïnvloed of voor alibi's gezorgd voor Bouhouche. Ik heb ze eens op een rijtje gezet op tueries, wie er geen 5 kan opnoemen moet maar eens beginnen de dossiers te herlezen. Bouten komt zeker tot 12.

Zelfs 12 is nog te weinig. Robert Beijer deed nog veel meer dan 12 pogingen om het onderzoek naar 'de Bende van Nijvel' te beïnvloeden.

LEO wrote:

Bob Beijer was en is geen topgangster. Te dom. Bob Beijer heeft geld nodig.

  • Als Bob Beijer zo dom is, hoe slaagde hij er dan in met succes het onderzoek naar 'de Bende van Nijvel' te beïnvloeden?

  • Als Bob Beijer niks met de zogenaamde Bende van Nijvel te maken heeft, waarom deed hij dan zoveel - gelukte - pogingen om het onderzoek ernaar te beïnvloeden?

  • En 'Alexy' geld nodig?

https://www.dhnet.be/resizer/cvZN14FXOhtDH_pmROR_g-ZyLvg=/1200x800/filters:format(jpeg):focal(1495x1005:1505x995)/cloudfront-eu-central-1.images.arcpublishing.com/ipmgroup/QY6PIGXGABB55HNHFO56JTJRQM.jpg

447

Re: Robert Beijer

Ik denk dat de meesten er intussen van uitgaan dat Beijer betrokken is geweest bij de bende. Het is geweten dat hij het onderzoek heeft weten te manipuleren. En toch kan hem blijkbaar niets ten laste worden gelegd. Zelfs geen obstructie van het onderzoek. Ze hebben hem opgepakt en hem weer laten gaan. Binnen korte tijd zit hij weer in Thaïland en kan het onderzoek rustig verjaren. Misschien schrijft hij na de verjaring een boek om uit de doeken te doen hoe de vork precies in de steel zat.

448

Re: Robert Beijer

Volgens hemzelf bestaat dat boek al maar krijgt hij niet de toelating om het uit te geven, hij zegt er niet bij van wie hij die toelating moet krijgen. Op het franstalige forum vinden ze dat hij een voorbeeld was, slachtoffer van zijn eigen succesverhalen.

"Quand bien même il aurait, de par ses fonctions/activités, croisé la route des auteurs des tueries, ou simplement deviné de qui il s'agissait, ni la CBW, ni personne, n'est en droit de le lui reprocher."

"BR est aussi victime de sa propre réussite, que ne digèrent pas certains qui, au lieu de s'en inspirer, vivent cela comme la pire des injustices. Ainsi sont fait les perdants."

449

Re: Robert Beijer

Hoe kan je een half jaar op voorhand weten dat je een tuchtsanctie gaat krijgen?

450

Re: Robert Beijer

Je bent wat cryptisch Tiens. Ik wil best geloven dat je meer weet over de bende en de betrokkenheid van Beijer maar de vraag is waar leidt het allemaal toe? Blijkbaar zijn er toch geen concrete elementen waarmee hij voor het gerecht kan gesleept worden en zit hij binnenkort weer aan de rand van zijn zwembad iedereen uit te lachen.