Re: Strategie van de Spanning
Via het forum/boeken/ weekbladen. Getuigenissen van slachtoffers/klanten. Vind ze niet onmiddellijk terug maar wel een discussie daarover. Wat dat gewapend betreft, dat bleek toen een richtlijn te zijn.
"Dank u voor de info. Gaat het wel degelijk om de feiten m.b.t. Colruyt Halle '83? Zoja, heeft Hilde Geens zich mogelijks vergist, en Halle 1983 en Overijse 1985 door elkaar gehaald? Als ze zich niet vergist, dan was er "een" rijkswachtkolonel aanwezig / aan het winkelen in het warenhuis tijdens de overval op de Colruyt te Halle in 1983 én was er ook een rijkswachtofficier (Guido Torrez), toen al dan niet al kolonel, aan het winkelen in het warenhuis. tijdens de overval op de Delhaize te Overijse in 1985."
In ieder geval over Aalst had ik ergens gelezen over een kind (tiener) dat hij vlak na de overval met zijn handen omhoog moest gaan staan en zelfs gefouilleerd werd. Ik was verbijsterd toen ik dat las en vroeg mij af waarom dit nodig was. Het ene moment vliegen de kogels letterlijk boven jou en het volgende moment ben je zelfs als tiener een soort verdachte, je moest dan maar raden dat de man in burger die voor jou stond met een wapen op jou gericht een Bob'er was.
Op welk tijdsstip stonden die bob' ers daar ? waren de gangsters toen nog op de parking en waren zij langs de voorkant het warenhuis binnen gevlogen? Waren het echt bob'ers? Bij mijn weten zijn daar geen antwoorden op gekomen. Ik denk dat niemand in Aalst bijvoorbeeld exact weet hoeveel gewapende mensen zich in en rond het warenhuis bevonden tijdens of vlak na de overval.
(Zie Torres, zie Kaplan of Kapplan)