41

Re: Reconstructie Aalst

Inderdaad, of het nu een boodschap, een vorm van communicatie of een grap was, die beller wist wat er ging gebeuren. En die beller wist blijkbaar dat er zoiets bestond als Radio Mi Amigo en dat je er op dat moment plaatjes kon aanvragen. De beller kwam hoogstwaarschijnlijk uit Aalst of omgeving.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

42

Re: Reconstructie Aalst

mdanielsUK, om een af andere onduistere reden, niet om een duistere reden? wink

Re: Reconstructie Aalst

Mincky, ben nog aan het onderhandelen met de VTM (en zijn aanhang) om de beelden vrij te kunnen verspreiden zonder extra kost. (Sabam, copyright, commerciële inkomsten etc.) RTL zag dit als een publiek nood om vrij hun kijkers op de hoogte te brengen van de uitzending en alsook hun uitzending vrij beschikbaar te stellen voor het breed publiek, wat ik dan ook gedaan heb met hun toestemming en dit zonder de stomme betalende iWatch situaties bij de Vlaamse zender in kwestie. smile

44

Re: Reconstructie Aalst

Dat wordt dus even afwachten.

45

Re: Reconstructie Aalst

Hestur wrote:

De enige hint die we hebben, is dat de ene auto ergens ten noorden van Aalst heeft gewacht, nabij Hofstade, en via het radiostation een bericht gestuurd heeft aan de Gofl GTI (Bende van Nijvel), vermoedelijk om een soort "Go" te geven. Dat laatste lijkt niet onredelijk.

Twee mogelijke verklaringen:

  1. Ofwel was het show-off van de Bende (het is inderdaad bijzonder brutaal).

  2. Ofwel vertrouwden ze er effectief op (man zei: "ik mag er toch op rekenen?"). Kan in dat geval zijn dat ze in de voorgaande weken al eens "getest" hebben of ze een plaatje konden aanvragen.

46 (edited by mardec 05-06-2010 02:01)

Re: Reconstructie Aalst

Was er niet ergens een getuigenis van die dj dat hij dat plaatje niet vond en dan maar iets anders heeft gespeeld? Weet er trouwens iemand wie er in die reportage de reus was? Die met zijn bivakmuts leek mij groter dan die met die pruik! In de Franse reportage is de man met de pruik zelfs de 'oude'. De man die enkel schoot als er iemand in de weg stond. Gebrek aan figuranten wellicht.

Wat nog zo ongelooflijk lijkt is de getuigenis van die oudere man die naast de bende op de autostrade reed. Hoe kan die in godsnaam dat gezicht zo gedetailleerd beschrijven? Test het uit, bij nacht op de autostrade, herken je met moeite het merk van de wagen, laat staan de chauffeur. Eddy Vos kan gerust zijn, hij kan tot zijn pensioen op spoken blijven jagen.

47

Re: Reconstructie Aalst

Hestur wrote:

Wat ik niet begrijp aan de reconstructie is dat er duidelijk sprake is van twee auto's, die samen naar Aalst gaan, maar dat die tweede auto in Aalst eigenlijk niet ter sprake komt. Evenmin in het bois de Houssières achteraf.

Volgens getuigen stond er aan het rusthuis van Erembodegem tijdens de overval op het Delhaize-warenhuis een Mercedes geparkeerd.

mdanielsUK wrote:

om een af andere onduistere reden blijkt mijn post met de link naar de RTL Tvi uitzending verdwenen op dit forum.

Verdwenen? Gewoon verplaatst » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

48

Re: Reconstructie Aalst

Ben wrote:

Volgens getuigen stond er aan het rusthuis van Erembodegem tijdens de overval op het Delhaize-warenhuis een Mercedes geparkeerd.

Waar ligt dat rusthuis juist? Zijn er verdere details van bekend?

49

Re: Reconstructie Aalst

Dat rusthuis ligt in Erembodegem, je rijdt de parking van de Delhaize af,dan naar links en dan altijd rechtdoor richting Ninove. Een kleine kilometer verder op de linkerkant, maar ik denk dat het rusthuis sinds kort is afgebroken. Verder is of was het rusthuis te bereiken via het achter gelegen Osbroeckpark, een pad achter de Delhaize loopt tot aan het rusthuis. Bij de foto's op het forum zie je het pad.

50

Re: Reconstructie Aalst

Inderdaad, die mercedes zal wel in de buurt verbleven hebben maar fungeerde meer als verkenners (altijd), de GTI met de drie overvallers klaren de klus alleen. Misschien zijn ze  kort daarna niet meer samen gezien omdat er lichte paniek was door de eventueel verwonde killer, pas de maandag 2 dagen na de overval worden ze terug samen gezien bij het kanaal Brussel-Charleroi waar ze enkele zakken in het water gooien. Best aannemelijk.

Ik wil het ook nog eens hebben over de reconstructie. De vertelde details waren  zeer aangrijpelijk van de toen nog jonge David VDS en andere betrokkenen. Wil Vos daarmee een "nieuw publiek" aanspreken? Mensen die misschien wel meer weten of gezien hebben maar tot nu toe nog nooit toekwamen aan een verklaring?