61

Re: Jean Bougerol

Dag David, dat is inderdaad een ferme getuigenis! Wat weerhield deze getuige ervan om al eerder zo'n verklaring af te leggen?

62

Re: Jean Bougerol

Het antwoord zit hem denk ik in "Hij stierf onlangs". De meeste mensen hebben nog een ongelooflijke angst om te praten. Mvg.

63

Re: Jean Bougerol

Bougerol, strategisch denker, dan komen we weer uit bij PIO, VDB, Geschier, WNP en Amerikaanse inlichtingendiensten.

64

Re: Jean Bougerol

HIPA wrote:

Het antwoord zit hem denk ik in "Hij stierf onlangs". De meeste mensen hebben nog een ongelooflijke angst om te praten.

Dat blijkt inderdaad. Hopelijk geeft dit voor eens en altijd de juiste richting aan, niet in het minst voor de vele slachtoffers. De piste van parallelle organisaties zoals PIO, Catena, ... lijkt mij inderdaad heel plausibel, doch met een quasi onmogelijke opdracht inzake bewijsvoering.

65

Re: Jean Bougerol

De getuige herkende Bougerol. In welke context herkende hij dan die man? Vanuit voorgaanden?

66

Re: Jean Bougerol

Beste HIPA, in hoeverre heeft die verklaring een wezenlijke bijdrage bijdrage geleverd in het kader van opsporing van een of meer eventuele verdachten? Valt daar van uw kant nog iets meer over zeggen? Weet u of uw advocaat mr. Vermassen al iets over een eventueel aanstaande presentatie van een of meer Bendeverdachten? Zo ja, dan hoop ik dat u of hij daar via een of ander medium iets meer over zou kunnen vertellen. Had u die vraag in september nog willen stellen. Vond het een indrukwekkende presentatie van uw kant. Hoop u nog eens persoonlijk te kunnen spreken. Enfin, ik wens u en uw naasten een fijne avond. Darty

67

Re: Jean Bougerol

Ik weet enkel dat het heel maar heel stilletjes is. Tenzij men met een geheime verassing komt waar niemand iets van weet zal er niet veel meer gebeuren. Als ze eerlijk zijn moeten ze toegeven dat alles verkloot is. Zou België zelfs zo een proces aankunnen! Een insider zij ooit tegen mij, noch Koning of admiraal, noch geld of macht had het recht jullie alles te ontnemen.

68

Re: Jean Bougerol

Alle Belgen zijn gelijk, maar sommigen zijn toch gelijker dan anderen. Het mag niet uitkomen dat moet toch duidelijk zijn. Veel sterkte HIPA.

69

Re: Jean Bougerol

Buiten de pijn, het verdriet en de smart dat enkel de slachtoffers en nabestaanden kunnen voelen, nog eens de strijdvaardigheid dat men moet leveren tegen het onrecht dat door gans het dossier loopt. Een bijzonder moeilijke opgave om nog recht te trekken als men zich over zulks dossier ontfermt.

70

Re: Jean Bougerol

Beste HIPA, mag toch hopen dat dit de stilte voor een storm is en dat het federaal parket zal kiezen voor een proces tegen hen die vroeg of laat als verdachte gekend zijn geworden, waartegen (dus) wel voldoende bewijzen - schakelbewijzen; die zijn er!!! - liggen, omdat het natuurlijk niet kan en mag zijn dat het federaal parket gaat voor de zoveelste ‘slag in de lucht, over de rug van personen die niet als verdachten konden en kunnen mogen aangemerkt. Ik ben er heilig van overtuigd dat het federaal parket, zowel uit strategisch oogpunt als uit de nood geboren, de afgelopen jaren naarstig op zoek is gegaan naar ‘kleine vissen’, om van deze ‘vernachelde zaak’ nog wat te maken, met ook in het achterhoofd de gedachte dat er op die basis wellicht nog een ‘grote(re) vis’ aan de haak kan worden geslagen.

De inzet van een tijdig door het federaal parket op touw te zetten gerechtelijke procedure tegen een of meer verdachten in de Bendezaak, moet in ieder geval tweeledig zijn: verdachten worden op basis van wettelijke (schakel)bewijsmiddelen(!!!) voor de strafrechter gedaagd, waardoor het federaal parket het strafdossier, inclusief de daarin genoemde overleden of nog levende personen en de daarmee verband houdende (strafbare) feiten, ook in de openbaarheid kan brengen. Op die basis zal de buitenwacht ein-de-lijk kennis kunnen nemen van al hetgeen tot dan toe behoorde tot het ‘geheim van het strafrechtelijke onderzoek’, wat op zijn beurt weer kan leiden tot een sneeuwbaleffect - ‘Eddy Vos’ dominospel’ -, in de zin van brisante revelaties over de Bende van Nijvel, die mede zullen kunnen bijdragen aan de verwerking van wat men gerust mag noemen, een groot en ongekend trauma, in de meest ruime zin van die woorden.

Over (strafrechtelijke) veroordelingen hoeven we het (dan) nog niet te hebben. Zeker in dit dossier is het veel gemakkelijker om verdachten aan te wijzen, dan om die (als dader) veroordeeld te krijgen, maar goed, wie weet zitten die ook nog wel in het vat.

Ik ben er heilig van overtuigd dat het federaal parket in deze zaak een of meer personen als verdachte/beschuldigde zal dagvaarden. De vraag is alleen wanneer.