Re: Jean Bougerol

Het is wat vreemd dat die getuigenis nu pas komt maar zoals HIPA al aangaf hebben sommige getuigen angst om met hun bevindingen naar buiten te komen, zelfs nu nog. Echter zie ik geen reden waarom deze getuige niet oprecht zou zijn en zal enkel bijkomende info uitsluitsel kunnen geven over de oprechtheid van deze man. Mocht het een fantasie zijn dan valt hij ook wel door de mand op een bepaald moment.

Zoals ik reeds opmerkte in mijn vorige post moeten er nog getuigen geweest zijn, dit kan mogelijks meer info opleveren.

"Uit deze verklaring blijkt dat de man dus niet de enig getuige is geweest, hij spreekt van een voetbalploeg en heef het over "we" die aan de Docusberg liepen. Misschien zijn er dus nog voetballers uit die ploeg van toen die zich iets herinneren."

82

Re: Jean Bougerol

Dan zou het mij evident lijken dat de getuige nog naar andere personen verwijst die Bougerol hebben waargenomen. Het kan alleen maar de persoon zijn getuigenis sterken. Ik zie geen mogelijkheid om die getuigenis nog te kunnen controleren temeer het overlijden van Bougerol.

83

Re: Jean Bougerol

HIPA wrote:

Een nieuwe getuige! Eenmalige reactie op het forum van mij, maar dit moesten jullie gehoord hebben.
Onlangs stierf Bougerol. Een man belt mij op en verteld; ik was enkel dagen voor de aanslag op Aalst aan het joggen met FC Denderhoutem, locale voetbalclub. Het was vroeg in de ochtend, we liepen aan de Docusberg aan de rand van parking Delhaize. Plots staat een man rond te kijken op de berg, grijze broek en zwarte jekker leder denk ik. Hij leek geschrokken ons daar te zien maar knikte en glimlachte even. Ik weet niks meer van die dag behalve de man zijn gezicht, op een of andere manier is deze nooit uit mijn gedachten gegaan. Ik herkende hierin Jean Bougerol, hij stierf onlangs! Ik wil geen problemen maar moest het u vertellen.

Deze persoon lijkt geen aandachtszoeker noch fantast. Dit aspect geeft mij het gevreesde inzicht naar banden met buitenlandse groeperingen, waardoor deze waarheid indien waarheid zeer smerig is met ondenkbare valkuilen. En dit door de meester gelegd. Maar het spreekt boekdelen zelf al zal het nooit bewezen worden.

Ben wrote:

Eric Bairiot uit Thuin schrijft Guy Bouten dat hij met grote zekerheid de robotfoto's nummer 10 en nummer 18 kan identificeren. Het zijn kennissen van Jean Bougerol. Bairiot is via zijn grootvader aangetrouwde familie van de tweede echtgenote van Bougerol, een apothekeres uit Marchienne-au-pont. Toen hij tijdens een familiefeest de majoor hierover aansprak, verbrak deze familietak alle banden banden met hem.

Hij deed zijn verhaal bij de Cel Waals Brabant maar men stelde geen pv op. Ook bij zijn buurman procureur-generaal Demanet ving hij bot. Hij is ontgoocheld in justitie, daarom geeft hij me de namen van de twee Bendeleden. M.W. werkte in Brussel als ambtenaar en A.H. was de zoon van een rijkswachtofficier met wie hij samen in de klas zat maar die het nooit verder bracht dan bodyguard van de Franse charmezanger Claude François.

Omdat het toch waarschijnlijk is dat Jean Bougerol bij de bende betrokken is, dan is het in dit kader bezien goed als men op zoek gaat naar M.W. en A.H. Weet iemand om welke personen het gaat en of zij inderdaad gelijken op de genoemde robotfoto's?

84

Re: Jean Bougerol

Na de dood van Bougerol kwam er een aankondiging op de facebookgroep "tueries du Brabant".
Ik vind het veelbetekenend dat Dossogne en Bultot op deze gelegenheid hebben gereageerd en hun verdriet hebben geuit.
Dit is het bewijs dat hun vertrouwensrelatie intact was.
https://i.servimg.com/u/f48/20/32/46/12/bouger10.png

85

Re: Jean Bougerol

Dat kan dan twee dingen betekenen, ofwel was dit trio totaal onschuldig, ofwel achten zij zich "intouchable'. Ik sluit mij volledig aan bij jouw mening oro dat dit veelbetekenend is. Ik had een vlieg willen zijn bij de vertoning van de film, "Tu tueras....point! Want ik dacht dat dit drietal daar ook aanwezig was samen met een aantal slachtoffers en auteurs van boeken.

De houding van deze heren deed mij ook denken aan de titel van een artikel dat ooit verscheen ten tijde van de bendecommissie. De Bendecommissie stond perplex na de verklaring van een rijkswachtkolonel "De hoertjes pronkten met een brief van de generaal"

Openlijk je verdriet betuigen bij een aankondiging van een overlijden op de facebookpagina van Tueries vind ik persoonlijk van dezelfde slagorde. Van de hoertjes zou je nog kunnen zeggen dat ze niet beter wisten.

86

Re: Jean Bougerol

Imizabraine, bedankt voor het de foto van Bougerol

https://i.imgur.com/4ybhYCC.jpg

Imazirbraine had het samen met Walter De Smet over deze Jean Bougerol.
Jullie denken dat deze man een belangrijke rol had samen met enkele gangsters die al dan nog niet bij de rijkswacht zaten en enkele halve Algerijnse schurken van de Staatsveiligheid?

87

Re: Jean Bougerol

En u bent helemaal zeker dat dit Jean Bougerol is?

Re: Jean Bougerol

Ik denk dat die imazibraine die foto van Jean Bougerol hier vandaan heeft, hoewel er hier maar een kleiner stuk van dezelfde foto te zien is...

https://www.livreshebdo.fr/article/jean … ;xtcr=9980

89

Re: Jean Bougerol

Is deze foto genomen bij een slager of vleeshandelaar?
Kijk naar de kader

Re: Jean Bougerol

te snel gepost, in dat artikel gaat het over een andere Jean Bougerol (Directeur pendant presque trente ans de la librairie Jouanaud à Toulouse)

die foto hierboven is NIET Jean Bougerol alias Hugues Miller volgens mij