Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Ben wrote:

De locatie waar momenteel gegraven wordt » Google Maps

Dank je, Ben! Op 2km van Murcielago zijn wagen ...

102

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

the end wrote:

De locatie is iets verder, het stuk grond er juist naast.  https://www.google.com/maps/@50.9032783 … 312!8i6656

De locatie waar er exact gegraven wordt is het stuk waar de struiken staan op de grens van de twee stukken grond. Hoe de grond en de situatie toen was in 1982 weet ik niet maar op basis van de beelden nu zoals het nu is, daar een put graven van 50 tot 80 cm diep ik heb er mijn twijfels over. Met een gewone shop geraak je er niet door, de aarde die ze afgraven zit vol met wortels.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

De afstand is 1.5 km (3 minuten rijden) als je vandaag (2019) de routeplanner aanzet om van punt A naar punt B te rijden. Volgens mijn bronnen kon je vroeger van punt A naar punt B veel sneller gaan via een kortere route die dan eerder neerkomt op een vogelvlucht route van ongeveer maximaal 1 km! Zoals betrokkenen ook zeggen het gebied is daar dermate sterk veranderd. Dus toen eigenlijk niet op 2km van Murcielago zijn wagen ...

104

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

daar stonden vroeger toch allemaal van die oude en dikwijls verlaten fabrieksgebouwen waarvan de meeste ondertussen opgeruimd zijn? Ik hoop het niet maar dit lijkt mij een Roberreke doen. sad

105

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Het stuk grond waar gegraven wordt is er juist naast dus, dat is dan mss al iets hoopgevender.

Voor diegenen die de link Bouhouche/ Kapllan niet snappen » Daders

Een andere link, het was ook Kapllan die er met de Porcshe van Van Camp (ander slachtoffer) van door ging. En dan dat geschifte spelletje met die nummerplaten natuurlijk. Pure intimidatie van slachtoffers. Heb mij al dikwijls afgevraagd uit wiens zieke brein dat idee kwam. De uitvoering daar van kon natuurlijk alleen via medewerking op de dienst nummerplaten. Maar dat is dan weer een andere link die in een ander item thuishoort.

Waarom in godsnaam altijd dat stukje vaart tussen de Verbrande Brug en de Buda Brug (ook schietoefeningen in de buurt). We stonden er bij en keken er naar (mijn werkplek in die jaren lag ook naast de vaart op dat beroemde stukje). Ook geliefd plekje voor drugsdealers.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

We stonder er bij en keken er naar... nu gaan we het gaan krijgen Coconut! smile

107

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Omdat het er langs die kant na de werkuren rustig was qua pottenkijkers, geluidsvol wegens baan, vaart en draaiende mazouthandel en donker was en gemakkelijk bereikbaar vanuit Brussel/Van Praet en Vilvoorde. Een locatie zo uit een film gestolen.

coconut wrote:

En dan dat geschifte spelletje met die nummerplaten natuurlijk. Pure intimidatie van slachtoffers. Heb mij al dikwijls afgevraagd uit wiens zieke brein dat idee kwam. De uitvoering daar van kon natuurlijk alleen via medewerking op de dienst nummerplaten. Maar dat is dan weer een andere link die in een ander item thuishoort.

Nummerplaten kopiëren? Waar wordt verondersteld dat de heer Kapllan Murat nu nog woont? En wie woonde er in de Eikenlaan/Koedalstraat op meters van de loods? Alhoewel mij dit meer op een truc lijkt die aangeleerd wordt door spionagediensten of iets dergelijks.

108

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Ach, mss had ik beter geschreven, we vlamden er voorbij. Als brug 1 (Verbrande brug) op zijn hoogste stand stond dan wisten we dat we te laat gingen komen en reden we naar brug 2 (brug van Vilvoorde), als die dan ook nog dicht was werd het gaspedaal wat steviger ingedrukt en vlogen we naar brug 3 (Buda brug) om toch maar niet te laat te komen.

Dit om duidelijk te maken dat alle genoemde feiten en plaatsen op een steenworp van elkaar lagen. En ook al lijkt het een vrij afgelegen gebied er was wel het nodige verkeer, juist door het feit van die bruggen.

We stonden er bij en keken er naar refereert ook naar het feit dat al die dingen gebeurden maar dat wij niet beseften wat er in werkelijkheid gaande was. We "voelden" wel dat er één en ander gaande was. We moesten afgaan op roddels en ten hoogste 2 kranten. 's Nachts stonden die bruggen vaak allemaal omhoog, ik vermoed omdat de bruggenwachters zo een dutje konden doen.

Vooral handig met een lijk in je koffer waarschijnlijk.

109

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

coconut wrote:

Een andere link, het was ook Kapllan die er met de Porcshe van Van Camp (ander slachtoffer) van door ging. En dan dat geschifte spelletje met die nummerplaten natuurlijk. Pure intimidatie van slachtoffers. Heb mij al dikwijls afgevraagd uit wiens zieke brein dat idee kwam. De uitvoering daar van kon natuurlijk alleen via medewerking op de dienst nummerplaten. Maar dat is dan weer een andere link die in een ander item thuishoort.

Ik heb altijd het gevoel gehad dat dit soort ideeën uit een zelfde soort brein komen als de zogenaamde organisatie die achter de ontvoering van Vanden Boeynants zat, de Brigades Socialistes Révolutionaires (BSR/BOB) te noemen. Ziekelijke spelletjes spelen, gewoon omdat het kan...

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

dhrlanden wrote:
Ben wrote:

In Brussel, aan de Van Praetbrug, gaan speurders de komende dagen op zoek naar het lichaam van Francis Zwarts, een geldkoerier die in 1982 spoorloos verdween. Madani Bouhouche, een ex-rijkswachter die vaak in één adem genoemd wordt met de Bende van Nijvel, werd veroordeeld voor de roofmoord.

Op 200m van de Budabrug en op meer dan 3 kilometer van de Van Praetbrug » www.bing.com/maps

De eerste reportages ter plekke van de RTBF en VRT gisteren waren wel degelijk vlak aan de Van Praetbrug, aan de gebouwen van afvalverwerker Bruxelles-Propreté. Op RTBF werd op een gegeven moment ook gezegd dat ze drie dagen lang zouden zoeken, op twee locaties van de Bruxelles-Propreté, dit werd in latere reportages wel niet meer herhaald. De tweede locatie is dan het grotendeels braakliggend stuk aan de Budabrug. Volgens Google Maps is de kleine hangar op die lap grond namelijk ook eigendom van Bruxelle-Propreté. De foto's van de graafmachines zijn ook van daar genomen (da's te zien aan de gebouwen op de achtergrond), dus daar zijn ze momenteel aan het zoeken.

Gaan ze daadwerkelijk op twee verschillende locaties zoeken en dus straks ook in de gebouwen van Bruxelles-Propreté aan de Van Praetbrug? Eerder onwaarschijnlijk dat ze die gebouwen gaan openbreken. Zou ook raar zijn, want zou betekenen dat Beijer geen exacte locatie heeft getipt, maar eerder de eigenaar van twee verschillende stukken grond. Ik denk dus eerder dat men zich bij RTBF (en VRT) heeft vergist. Ze zullen te horen hebben gekregen dat ze op het domein van Bruxelles-Propreté zouden zoeken en hebben gewoon meteen aangenomen dat het om de gebouwen aan de Van Praetbrug ging en niet het minder opvallende en relatief onbekende stuk grond aan de Budabrug van dezelfde eigenaar. Zo denk ik dat de vork aan de steel zit.

Ik heb hier ook het boek De Laatste Leugen van Beijer liggen, waarin hij coördinaten (50°52'52,70" NB, 4°22'50,81" OL) geeft van de plek waar het dienstwapen en de radio van Zwarts in het kanaal van Willebroek zouden zijn gedumpt. Een snelle zoektocht leverde een locatie op vlak aan de gebouwen van... Bruxelles-Propreté aan de Van Praetbrug. Voor wat het waard is natuurlijk, want wie pagina 2 van dit topic leest, weet dat Beijer een geschiedenis heeft van verkeerde locaties aangeven. Zijn Google-kaartjes die hij enkele jaren geleden heeft geüpload duiden dus een andere omgeving aan dan waar ze nu aan het zoeken zijn.

Ik heb een luchtfoto van 1977 gevonden (geen 1982, maar toch aardig in de buurt) en daarop kan je nog enkele gebouwen zien op het nu grotendeels braakliggend stuk grond. Hieronder kan je de situaties vergelijken.

De situatie in 1977.
https://i.ibb.co/C9QLVLN/1977-kopie.jpg

De huidige situatie.
https://i.ibb.co/KqPhTjc/nu-kopie.jpg

De huidige situatie met de locatie van de gebouwen uit 1977.
https://i.ibb.co/9b6PJ2Y/nu-met-gebouwen-van-1977-kopie.jpg