1 (edited by Hestur 19-07-2010 22:56)

Topic: Seizoenen

Nog een patroon: ze waren nooit actief in de zomer (juli, augustus). Gek, want in september zetten ze er altijd de beuk in:

Statistisch gezien is het gek dat die twee maanden (juli, augustus) er telkens tussenuit vallen. Terwijl veel mensen net in de zomer verlof hebben. Je zou denken dat als ze een normale job hadden, ze in de zomer net tijd zouden hebben om overvallen te plegen. Zaten ze in de zomer in het buitenland?

Of waren het werkmensen die hun vakanties allemaal wat ergens in de zomer planden (zo zijn mannen wink) en was er door de overlappingen een "zomerstop"? (Altijd wel iemand in verlof.) Ik stel het me zo'n beetje voor... begin september iedereen terug in het land, de batterijen opgeladen en hups, wie is er in voor een paar spannende acties?

Voor wie er aan mocht twijfelen: dit kan regelrecht wijzen richting een Bouhouche (werkzaam als polies?) of een extreem-rechtse richting. Het kan daarentegen een aanwijzing zijn tegen "overvallers omwille van het geld". Die hebben immers ook in de zomer geld nodig!

Re: Seizoenen

Of uitgezonden millitairen die dan terugkwamen?

3

Re: Seizoenen

Hestur wrote:

Ze waren nooit actief in de zomer (juli, augustus).

De overval in Maubeuge was in augustus. Raar, de enige overval in augustus is ook de enige die niet in België gebeurd.

Maar er is er nog één » De overval in Waver

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Seizoenen

Verdorie, je hebt gelijk. Ik baseerde me op de lijst van Guy Bouten's boek. Daarin vermeldt hij 13 september als datum; ik zie dat op de website inderdaad augustus staat. Vergist Bouten zich?

In dat geval is dit spoor al wat minder interessant.

5

Re: Seizoenen

Hestur wrote:

Ik baseerde me op de lijst van Guy Bouten's boek. Daarin vermeldt hij 13 september als datum; ik zie dat op de website inderdaad augustus staat. Vergist Bouten zich?

Goed gezien, het staat inderdaad verkeerd in het boek van Guy Bouten. Maar ondanks dat, blijkt het toch een interessante vaststelling. Des te meer omdat de enige niet Belgische overval, ook niet in die periode viel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

6

Re: Seizoenen

Hestur wrote:

Ze waren nooit actief in de zomer (juli, augustus).

Misschien waren de geviseerde slachtoffers in verlof en was actie overbodig.

Re: Seizoenen

Allemaal in verlof? En twee maanden i.p.v. twee weken? Blijkbaar werd in oktober 1985 al gesteld in het tijdschrift "pourquoi pas" dat de datum 27 september 1985 geen toeval was. Het is blijkbaar de Waalse feestdag. Twee weken later, op 13 oktober 1985, trouwens verkiezingen. Kan allemaal stom toeval zijn. Aalst vond plaats na 13 oktober en in 1982-1983 waren er geen verkiezingen (enkel 10-10-1982 gemeenteraad). Er zijn zoveel bendefeiten dat er statistisch wel eentje in de buurt van verkiezingen moet komen.

Re: Seizoenen

Het lijkt me logisch dat het zomers moeilijker is om criminele feiten te plegen omwille van de volgende redenen:

  • Het is langer licht (toch in onze streken);

  • Meer mensen op straat bij goed weer (wandelaars, joggers, vrijende koppeltjes...);

  • Te warm voor vermommingen.

Enig voordeel s zomers is wel dat bossen en struiken dichter begroeid zijn dan in de winter en het voorjaar (gemakkelijker om zich te verstoppen tenzij het om naaldbomen gaan die hun naalden niet verliezen. Het bos van Houssières staat dat vol met loofbomen of zijn er stukken met naaldbomen?).

9 (edited by club_le-happy-few 10-08-2010 23:27)

Re: Seizoenen

Het najaar is altijd populair. Alleen al omdat het snel donker is, er is meer geld nodig (verwarming), veel geld in omloop (eindejaarsfeesten), ...

10

Re: Seizoenen

In het Bos van Houssiere zijn het bijna uitsluitend loofbomen. Je moet ook weten dat  in het bos er grote hoogteverschillen zijn. Ook in de winter vind een kat er haar jongen niet in terug.