Re: Bois de la Houssière

aigle4: "Demandez-vous également qui était le propriètaire (dans les 3/4) du bois de la Houssière à cette époque."

dim: "qui donc?"

aigle4: "Pas de nom désolé, mais cela coule de source. Relisez certains post concerant le bois. De grande chasse y ont été réalisées. Je suis désolé mais je ne peux en dire plus. J'aimerais bien mais je ne peux m'avancer ainsi publiquement."

Dit klein "gesprekje" hierboven heb ik "geplukt" van het franstalige forum. Het zijn posts van 24 augustus 2011. "Aigle4" is wijlen Philippe Clerbois, "Dim" is een forumlid.

Wijlen Philippe Clerbois oppert dus publiekelijk op het franstalige forum dat men zich moet afvragen wie er in de tijd van de Bende van Nijvel eigenaar was van 3/4den van Le Bois de la Houssières. Dim vraagt wie?
Philippe Clerbois antwoordt dat hij er niets in het openbaar wil over zeggen.

Weet er iemand meer over wie er eigenaar zou geweest zijn van 3/4den van het bos ten tijde van de Bende van Nijvel?

182

De familie Borschaert-Wargnies? Maar die zijn me verder onbekend.

183

Clerbois bedoelde Paul Vanden Boeynants. Geen idee wat zijn bron van die informatie was.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

184

hm, er zijn geen links te vinden met VDB. Die hield zich overigens niet bezig met bossen, denk ik. Lijkt mij een broodje-aap verhaal.

185

ctrix wrote:

lijkt mij een broodje-aap verhaal

Dat is inderdaad het hele punt over de getuigenis van Clerbois. wink

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

186

We weten dat rond 13.30 uur drie motorcrossers in het Bois de la Houssière, op een plek die Mon Idée wordt genoemd, verschillende verbrande bewijsstukken aantreffen die gelinkt kunnen worden aan de Bende van Nijvel. Ze zetten hun tocht verder en begeven zich rond kwart voor vijf in de namiddag naar een vriend in Braine-le-Comte. Daar vertellen ze over hun vondst, waarna hun vriend beslist om de rijkswacht te contacteren.

De twee motorcrossers en hun vriend spreken vervolgens met twee BOB’ers af op de plaats waar de bewijsstukken lagen. In totaal zijn ze daar met vijf personen. Het exacte tijdstip waarop zij ter plaatse aankomen, is niet bekend.

Het toeval wil dat diezelfde avond een getuige rond 18.45 uur, op ongeveer 300 meter van die plek, vijf personen waarneemt. Een eerste man loopt rechts van de weg, langs de rand van het bos, en lijkt de wacht te houden. Ongeveer honderd meter verderop, eveneens rechts van de weg en in het bos, bevinden zich twee andere personen. Eén van hen draagt een niet nader omschreven vuurwapen.

Nog eens honderd meter verder, ditmaal aan de linkerkant van de weg en ongeveer dertig meter het bos in, zijn twee andere personen bezig met de kofferbak van een auto. De achterkant van het voertuig is naar de weg gericht; de achterklep staat open en de kofferbak is verlicht. Mogelijk gaat het om een Volkswagen Golf.

Het feit dat het hier om hetzelfde tijdstip, dezelfde locatie en hetzelfde aantal personen gaat, lijkt erop te wijzen dat de getuige de twee BOB’ers en de drie andere betrokkenen heeft gezien. In het andere geval zou het op dat smalle baantje en in dat kleine stukje bos wel bijzonder druk zijn geweest.