Re: Bois de la Houssière

Heb nog even een ander kaartje kunnen vinden op het internet, het gaat om een wandelroute door het bos van Houssière:

http://www.non-stop.be/boisdelahoussierewandeling.jpg

De punten 2, 4 en 5 liggen allemaal binnen deze wandelroute, dus is het idd goed mogelijk dat wandelaars, motorcrossers of voorbijgangers, iets verdachts hebben gezien, of mogelijk zaken hebben gevonden, en deze nooit hebben afgegeven bij de Rijkswacht. Misschien een al eerder gestelde vraag, maar hoe goed (als überhaupt) is de stort door de Rijkswacht uitgekamd op zoek naar een lijk of andere zaken?

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

42

Re: Bois de la Houssière

Boemerang wrote:

motorcrossers (uit Eigenbrakel) zijn schijnbaar de daadwerkelijke vinders

Ik vind mijn bron niet meer, kan iemand mij de sterkste link (P.V., boek, ...) naar deze info plaatsen. Ik vind deze topic bizar daar ik ook via andere wegen info kreeg dat motors-(?)crossers(?) een belangrijke rol gespeeld hebben in de TBW. Er zijn in Braine l'alleud ook steengroeven, waarom dan naar het bos van houssiere rijden? Kent iemand de exacte vindplaats van dit vuurtje?

Ik denk eerder dat bepaalde personen geprobeerd hebben sommige grote cheques (Overijse of Braine) te verzilveren. Toen de bloedige oorsprong van deze cheques duidelijk werd en zij op het rooster gelegd werden om de oorsprong op te geven werd een stortplaats aangewezen alwaar nog een deel rommel lag te smeulen?

Dit is echter volledig in tegenspraak met andere bronnen die stellen dat een brigade van (ecaussines?) een vuur zag dat sterk oplaaide en zij hebben het vuur uitgedoofd om veilgeheidsredenen.

43 (edited by club_le-happy-few 08-10-2011 15:52)

Re: Bois de la Houssière

Er zijn ook steen- of zandgroeves in de regio. Waarom moeite doen om daar in het bos dan zitten te graven met de kans betrapt te worden vraag ik mij af?

Re: Bois de la Houssière

Voor diegene onder jullie dit nog nooit in het bos geweest zijn is er sinds gisteren een handig hulpmiddel om er een virtuele wandeling te maken » Google Street View

45

Re: Bois de la Houssière

Mistery wrote:

Misschien een al eerder gestelde vraag, maar hoe goed (als überhaubt) is de stort door de RW uitgekamd op zoek naar een lijk of andere zaken?

Volgens mij is het "stort" nooit uitgekamd. "Onbegonnen werk", heb ik Eddy Vos ooit horen zeggen.

K& wrote:

Kent iemand de exacte vindplaats van dit vuurtje?

Over deze plaats is recent een nieuw topic gemaakt. Het vuurtje was op een plaats genaamd "Mon Idée" » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Bois de la Houssière

Ik begin ook al een tijdje te denken dat het hele Bois De La Houssière/Ronquières verhaal een afleidingsmanoeuvre is. Er zijn daar in die regio zoveel plaatsen waar je ongestoord en ongezien kunt handelen. Waarom zou je dan de kans lopen om betrapt te worden en naast een weg gaan staan. Zelfs in geval van paniek kan ik mij dat niet voorstellen. Als men in Aalst zoveel doden maakt, laat je die wagen met getuigen in het bos niet doorrijden.

Er liepen in die regio wel meer zware mannen rond die tegen betaling wel even willen doen alsof. Waarschijnlijk moesten ze daar gewoon gaan staan om "gezien te worden" en hoefden ze dus niet te schieten. Als je dan nog compleet onherkenbaar of vermomd bent is dat easy money voor een crimineel of iemand die in de marginaliteit leeft.

Re: Bois de la Houssière

Wat mij betreft: andere personen. Misschien lieten ze de 'bewijzen' achter om iemand een peer te stoven. Bv. Bultot: slechte behandeld geweest in gevangenis, ...

Re: Bois de la Houssière

Vorige week per toeval even de kans gehad om door dit bos te rijden en heb het dan natuurlijk ook gedaan. Had van hier al veel info, mijn indruk, de Rue de Pire aan het begin (woonwijk) ingereden. Dit is echt wel een kleine lange baan. Als je het bos in rijd lijkt het wel of je in een andere wereld komt. Heuvelachtig en bos flinke lage begroeiing, de ideale plaats om van alles te doen wat het daglicht niet verdraagt. Heel de streek rond het bos heeft iets speciaals, als je daar je weg kent ben je daar heer en meester. Ik ga der zeker nog is naar toe om nog is te gaan speuren! smile

Re: Bois de la Houssière

Ben daar ooit is op jacht geweest naar een spookhuis. Als ge dan uwe neef achter u lopen hebt om u te zeggen wat er in een spookhuis allemaal kan gebeuren. lol Euh, maar heb het niet gevonden. roll

En ja, diene bos heeft iets mysterieus.  Ben er al meerdere keren gaan wandelen.

Re: Bois de la Houssière

Ga der zeker ook nog is terug, ik laat je iets weten, dat spookhuis staat ook hoog op mijn lijstje! smile