171

Re: Eigenbrakel: 27 September

Ik ga het tegendeel zeker niet bewijzen noch beweren The End. Je laatste post hier vind ik de beste die ik van jou tot hiertoe gelezen heb:
" De uitvoerders van Nijvel 83 wisten dat het parket in Nijvel niks deed om hun nog maar iets in de weg te leggen. "

Datzelfde heb ik vandaag in de post geschreven ivm de loods. Ik had het over de ( gechanteerde) Deprètere. Maar eigenlijk had ik die haakjes beter weggelaten. Waarom ben ik dat beginnen denken. Omdat één bepaald beeld mij niet losliet, namelijk Depr. die toekomt
op de plaats delict en woedend, want dat was hij, een paar bewijsstukken wegschopt. Dat doe je niet in dat ambt en op die plaats.

Daar moet dus een reden voor zijn, die vond ik inderdaad in de X- dossiers.


Zelfde scenario ivm de huiszoeking bij Fortunata Israel oftewel Tuna. Wie was er bij die huiszoeking, hyperbelangrijk. En vooral wat is er na die huiszoeking spoorloos verdwenen, bij wie kwam dat terecht?

Voor één keer ben ik het dus roerend eens met jou.

172

Re: Eigenbrakel: 27 September

Het parket mag zijn werk niet doen denk ik .
Wie staat boven het parket en beslist wat mag onderzocht worden en wat niet ?
ik apprecieer de schrijfsels van The end trouwens wel hij is vaak heel verhelderend voor de goede verstaner die out of the box denkt .

173

Re: Eigenbrakel: 27 September

Ik ga mss een heel raar antwoord geven op wie er besliste ( toen) wat onderzocht mocht worden en wat niet ; VDB
Waarom?
Daarom:
De PSC’er Jean Deprêtre werd als procureur in Nijvel benoemd op voorspraak van gewezen premier en meester-pensensteker Paul Vanden Boeynants, die destijds ook Wathelet in de politiek lanceerde

"De bemoeizucht van Deprêtre beperkte zich trouwens niet alleen tot het Bende-dossier. Ook in andere gerechtelijke dossiers, die in Nijvel werden behandeld, probeerde Deprêtre het verloop van het onderzoek op ongeoorloofde manier te beïnvloeden"

https://bendevannijvel.com/onderzoek/ni … -depretre/

174

Re: Eigenbrakel: 27 September

Als ik het goed heb is de hoge raad voor justitie pas in 1999 opgericht . deze is verantwoordelijk voor benoemingen aangaande de magistratuur.
Daarvoor waren benoemingen politiek gestuurd en was VDB inderdaad een chacheraar wat benoemingen en manipulatie betreft .
Door het dossier Dutroux en de witte mars moest er verandering komen en is de hoge raad opgericht.
In vele dossiers komt de naam VDB terug toch denk ik eerder in dit dossier aan JG en Zelfs PS .
PS zat in de jaren 80 ook overal tussen vooral als het over corruptie ging.

175

Re: Eigenbrakel: 27 September

Zeker Tru Dat.
Tevens zijn de aanslagen van 85 lang voorbereid Mendez verklaarde immers al in maart/april 85 dat er mogelijks kinderen gingen vermoord worden voor een bepaald doel. Ook Finne verklaarde dat er dingen gingen gebeuren kort voor de aanslagen. Als dan vlak voor de verkiezingen acht mensen vermoord worden en nog eens acht tijdens de regeringsvorming dan is het doel van de daders hoog te zoeken. Erbij waren nog de CCC aanslagen en de drieste overvallen van Hamers en co. ik raad trouwens iedereen aan om de verslagen van het parlement en de senaat te lezen voor de maanden na de herfst van 85. Het is veel werk maar hoogst interessant! Cui bono?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Eigenbrakel: 27 September

welke verslagen bedoel je ?  die van de 'plenaire zittingen' van eind 1985 ?  dus vanaf 31 10 1985 tot eind 1985 ?


the end wrote:

Zeker Tru Dat.
Tevens zijn de aanslagen van 85 lang voorbereid Mendez verklaarde immers al in maart/april 85 dat er mogelijks kinderen gingen vermoord worden voor een bepaald doel. Ook Finne verklaarde dat er dingen gingen gebeuren kort voor de aanslagen. Als dan vlak voor de verkiezingen acht mensen vermoord worden en nog eens acht tijdens de regeringsvorming dan is het doel van de daders hoog te zoeken. Erbij waren nog de CCC aanslagen en de drieste overvallen van Hamers en co. ik raad trouwens iedereen aan om de verslagen van het parlement en de senaat te lezen voor de maanden na de herfst van 85. Het is veel werk maar hoogst interessant! Cui bono?

177

Re: Eigenbrakel: 27 September

Ja deze maar ook vooral de lente van 86.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

178

Re: Eigenbrakel: 27 September

the end wrote:

Zeker Tru Dat.
Tevens zijn de aanslagen van 85 lang voorbereid Mendez verklaarde immers al in maart/april 85 dat er mogelijks kinderen gingen vermoord worden voor een bepaald doel. Ook Finne verklaarde dat er dingen gingen gebeuren kort voor de aanslagen. Als dan vlak voor de verkiezingen acht mensen vermoord worden en nog eens acht tijdens de regeringsvorming dan is het doel van de daders hoog te zoeken. Erbij waren nog de CCC aanslagen en de drieste overvallen van Hamers en co. ik raad trouwens iedereen aan om de verslagen van het parlement en de senaat te lezen voor de maanden na de herfst van 85. Het is veel werk maar hoogst interessant! Cui bono?

Nog enkele relevante data om in de tijdslijn te plaatsen :

voorjaar 1983 :
24 maart 1983 anti-rakettenbetoging in Florennes

najaar 1983 :
23 october 1983 anti-rakettenbetoging in Brussel (400.000, de grootste ooit)

voorjaar 1985 :
20 maart 1985 onder Martens V stemming plaatsing kruisraketten in Florennes, onder luid protest van de bevolking.

najaar 1985 :
14 september 1985  anti-rakettenbetoging in Florennes
13 october 1985 parlementaire verkiezingen
20 october 1985 anti-rakettenbetogingen in Florennes en Brussel
21 november 1985 bezoek Ronald Reagan aan Brussel (geeft zijn zegen...)
28 november 1985 vorming Martens VI

Re: Eigenbrakel: 27 September

het doet hier niet echt terzake, maar het doet me denken aan mijn zoektocht in de parlementaire bibliotheek  in het jaar 1983 en waarvan sprake in parlementaire handelingen de Kamer van  14 02 1985 :

https://www.mupload.nl/img/ep6gr78bj7m.jpg


Magnum wrote:
the end wrote:

Zeker Tru Dat.
Tevens zijn de aanslagen van 85 lang voorbereid Mendez verklaarde immers al in maart/april 85 dat er mogelijks kinderen gingen vermoord worden voor een bepaald doel. Ook Finne verklaarde dat er dingen gingen gebeuren kort voor de aanslagen. Als dan vlak voor de verkiezingen acht mensen vermoord worden en nog eens acht tijdens de regeringsvorming dan is het doel van de daders hoog te zoeken. Erbij waren nog de CCC aanslagen en de drieste overvallen van Hamers en co. ik raad trouwens iedereen aan om de verslagen van het parlement en de senaat te lezen voor de maanden na de herfst van 85. Het is veel werk maar hoogst interessant! Cui bono?

Nog enkele relevante data om in de tijdslijn te plaatsen :

voorjaar 1983 :
24 maart 1983 anti-rakettenbetoging in Florennes

najaar 1983 :
23 october 1983 anti-rakettenbetoging in Brussel (400.000, de grootste ooit)

voorjaar 1985 :
20 maart 1985 onder Martens V stemming plaatsing kruisraketten in Florennes, onder luid protest van de bevolking.

najaar 1985 :
14 september 1985  anti-rakettenbetoging in Florennes
13 october 1985 parlementaire verkiezingen
20 october 1985 anti-rakettenbetogingen in Florennes en Brussel
21 november 1985 bezoek Ronald Reagan aan Brussel (geeft zijn zegen...)
28 november 1985 vorming Martens VI

180

Re: Eigenbrakel: 27 September

Tja Ruf, ze hebben ons hier vaak smalend het elite-groepje genoemd. Van dat groepje ben jij de echte "elite" omdat je al van in de jaren 80 en dat zonder onderbreking de democratie verdedigt. Meestal ben je de stille kracht achter ons met een bibliotheek om U tegen te zeggen. Zoals je dat ook was in je Regina Louf periode. Voila, vandaag delen we geen klappen uit maar bloemetjes. Mag ook eens.