71

Maar hoe zouden die roze balletten dan zo erg kunnen zijn, dat je daar jezelf zo door laat chanteren?

fenix wrote:

Ik kom nog eens terug op mijn post van deze morgen met de verklaringen van onze Lebon:

"Er was dus volgens hem WEL verwevenheid met de CCC maar NIET met de Bende van Nijvel."

De verklaringen van Lebon werden tegengesproken door Jean Gol die ergens de uitspraak deed ivm de Bende dat de CCC en de Bende twee takken waren van dezelfde boom. Ik zoek deze uitspraak terug op . Ik denk dat ik ze op een ander forum gepost had.

In ieder geval ben ik meer dan tevreden over de manier waarop het forum terug is beginnen reageren. Af en toe zitten timing en toeval echt goed want Mincky kon onmiddellijk aanpikken met het bericht over Nutricia dat een paar dagen geleden verscheen. Wat het proces betreft hang ik zoals iedereen tussen hoop en wanhoop MAAR ik durf er op hopen dat ook wat dat betreft timing en toeval nog eens zullen samen vallen. Awel Leo, wat vind je er van ? Terug goed bezig he. , de mannen. ( en vrouwen)

73

Mincky wrote:

Maar hoe zouden die roze balletten dan zo erg kunnen zijn, dat je daar jezelf zo door laat chanteren?

yikes

vraag dat anders eens aan getuigen X1, X2, ....

74

Info ontvangen, even door posten hier:

In een interne nota van 21 december 1988 stelt de gerechtelijke politie (GP) dat bepaalde leden van de Brusselse BOB een dossier zouden hebben samengesteld na de inbeslagname van het adressenbestand van het Brusilia-netwerk (het adressenbestand van Tuna), waarmee prominenten konden worden gechanteerd. Er zou hierbij sprake geweest zijn van videotapes. Deze prominenten zouden zijn:
    • prins Albert
    • rijkswachtgeneraal Beaurir
    • minister Paul Vanden Boeynants en
    • Charly de Pauw
• De bende die de chantage zou hebben opgezet bestond volgens de nota uit (alfabetisch):
    • Madani Bouhouche
    • Jean-Pierre Callens
    • Martial Lekeu
    • Lucien Marbaix
    • Jean-Marie Millet
    • Christian Pattijn
    • Jean-Pierre Stienon

Zo erg dus Mincky dat alles eraan moest gedaan worden om deze info te laten uitlekken.

75

Ach , terug gevonden:

"In november 1985 verklaart minister van Justitie Jean Gol (oorspronkelijke naam: Golstein) op tv dat de CCC en de Bende ‘twee loten aan dezelfde stam’ zijn. Opvallend is dat de CCC met aanslagen start, als de Bende inactief is."

https://www.slideshare.net/thierrydebel … groepering

Dus, we hebben twee verklaringen en niet van om het even wie ( Jean Gol was  toen minister van Justitie ) en de inlichtingenofficier.

Ik zou er hier nog een aantal kunnen aan toe voegen die hier op het forum staan.

76

Laat ons hier in dit topic niet verder ingaan op de roze balletten, dat kunnen we in een ander topic voor wie dat wil. Het enige dat we er hier kunnen over zeggen is, ze bestonden, punt. Dat is niet mijn besluit maar een besluit van de commissie.

"In het voorjaar 1997 besteedde de parlementaire onderzoekscommissie naar de Bende van
Nijvel uitgebreid aandacht aan de zedendossiers uit de jaren ’70 en ’80 in Brussel. De commissie kwam tot het besluit dat de roze balletten
wel degelijk hebben bestaan. Over de dossier
Montaricourt, Israël en Eurosystème Hospitaal
stelt de commissie dat “bescherming niet kan
worden uitgesloten”. De conclusies kwamen er
na een reeks hoorzittingen tijdens dewelke
soms straffe uitspraken werden gedaan. Een
bloemlezing .....

https://rendewitte.files.wordpress.com/ … deiii3.pdf

77

ctrix wrote:
Mincky wrote:

yikes

vraag dat anders eens aan getuigen X1, X2, ....

Neem mij niet kwalijk, dat was niet wat ik bedoelde en dat was niet de essentie van mijn vraag.
Eigenlijk bedoelde ik, hoe bepaalde individuen zichzelf zo konden laten chanteren. Want een ieder persoon is anders toch?

78

Ik vraag mij dus eigenlijk af, wie staan er op die videobeelden?
En vooral hoe staan ze erop?

79

Geen idee maar van Vernaillen weet ik wel dat hij foto's gezien heeft. Tijdens een lezing ZOU hij uitgeroepen hebben " Ik heb ze gezien" .

"ik heb de foto's gezien mensen! Minderjarigen met belangrijke politici, waaronder ministers"
Nu kan je je afvragen hoe hij op foto"s zag dat het om minderjarigen ging. Ik kan dus alleen veronderstellen dat ze dus zeer jong waren, de slachtoffers.

https://www.bendevannijvel.com/forum/vi … 92&p=9 post 85

80

Mincky wrote:

Ik vraag mij dus eigenlijk af, wie staan er op die videobeelden?
En vooral hoe staan ze erop?

Wie niet ?
Maar ik kan me er wel iets (of beter iemand) bij voorstellen