121

Re: CCC

Garagebox Ukkel

• Wat? Vondst van wapens en dynamiet

• Wanneer? 10 April 1997

• Waar? Rue Beeckman 25 in Ukkel » Google Maps

De huur van de garagebox werd jarenlang stipt betaald door geld in de postbus van de verhuurder te droppen. Plots worden de betalingen stopgezet. De eigenbaar besluit de garagebox open te maken. Hij vindt plastic zakken met wapens en explosieven. Daarop verwittigt hij de rijkswacht.

Gevonden voorwerpen:

• Vijf aanvalsgeweren, gestolen bij de Ardense Jagers in Vielsalm » Forum

• Houten kisten met explosieven. Ze waren afkomstig van de diefstal in Ecausinnes in 1984.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

122

Pierre wrote:

Latinus, Bouhouche en Carette kenden elkaar en hadden contact met elkaar.

Ben wrote:

Bron?

Michel Libert. Maar niet alleen dat.

Ben wrote:

De overval in Eigenbrakel was op 27 september 1985.

Grote fout. Ja, het is inderdaad 27 september 1985.

Ik blijf erbij: alle feiten vinden plaats in dezelfde periode. Geen aanslagen daarvoor, en daarna nooit meer. Eén groep aanslagen, ondertekend op verschillende manieren... 90% van de feiten door de drie bendes werden in 7 weken gepleegd.

De CCC’s zijn gemanipuleerd.

Ben wrote:

Ik heb ook stafkaarten van die regio, net zoals zoveel mensen die vaak in de Ardennen gaan wandelen.

Ze zijn gevonden in een andere context. Je was niet verdacht van misdaden in die regio, (neem ik aan).

Ben wrote:

Dat wordt verklaard door een zekere "Madame D.", in 2010. Geen idee wie deze persoon is en hoe zij aan die informatie komt.

Officieel rapport / Expertiseverslag: Verdwijning van de PAC’s uit het gerecht. Wapenmaker, register van de wapenmaker. Andere slagmitter = typisch en gebruikelijk handteken van de eigenaar.

Ben wrote:

Er zijn in het verleden regelmatig artikels verschenen in de Belgische pers over deze zaak » Bommeleeër

Nee, zeker niet. Het gaat meer om een mediacoverage die onvoldoende was: Bommen die in de stad exploderen, pylonen die in serie omvallen, gewonden, aanslagen in een buurland... dat zou normaal gesproken breed worden uitgemeten, vooral in het journaal.

Zelfs de onderzoekers die belast waren met de CCC-zaak wisten niet van het bestaan van Bommeleeër. Dus kunnen we spreken van een onregelmatige communicatie.

123

Pierre wrote:

Michel Libert. Maar niet alleen dat.

Michel Libert is geen betrouwbare bron.

Pierre wrote:

Je was niet verdacht van misdaden in die regio, (neem ik aan).

Voor zover ik weet is Beijer ook niet verdacht van misdaden in die regio.

Pierre wrote:

Officieel rapport / Expertiseverslag:

Kan je dan even de passage uit het officieel rapport citeren waar staat dat het wapen van Madani Bouhouche was?

Pierre wrote:

Het gaat meer om een mediacoverage die onvoldoende was:

Dat is jouw mening. Zowel toen als nu verschijnen er in België artikels in het Frans en Nederlands over deze zaak. Of het toen ook op het journaal kwam, weet ik niet. Maar ik vermoed van wel.

Pierre wrote:

Zelfs de onderzoekers die belast waren met de CCC-zaak wisten niet van het bestaan van Bommeleeër.

Bron van deze info?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

124

Van waar komt dat stuk 'ballistisch rapport'?

Edouard Tombeur was een ballistisch expert die eerst en vooral werkte bij FN en daar studies deed. Exbal was een bedrijf dat expertises deed. Edouard Tombeur en Jean-Paul Denis waren er zaakvoerders van.

Tombeur heeft in het bendedossier expertises gedaan in het kader van de feiten te Genval. Ze hebben zich schijnbaar enkel op foto's van bewijsmateriaal gebaseerd hier en zeggen dat als de slagpin werd veranderd, er een mogelijkheid is van overeenstemming. Als de slagpin niet werd veranderd, niet. Dat zegt niet veel (een slagpin veranderen is niet het eind van de wereld en een slagpin is vrij verkrijgbaar).

Ik zie nergens een notitienummer. Dus mijn vraag is: van waar komt die info en in welk kader werd die verkregen?

125

Ben wrote:

Michel Libert is geen betrouwbare bron.

We stellen vast dat Michel Libert al sinds het begin (al 40 jaar) consequent is in zijn verklaringen. Hij zegt niets belangrijks, omdat hij niet veel weet. Hij heeft zijn verklaringen nooit veranderd. Dat zijn de beweringen van de eerste onderzoekers en magistraten, die hem een leugenaar noemden, simpelweg omdat hij niet zei wat zij wilden horen. Sommigen blijven dat herhalen.

Ben wrote:

Voor zover ik weet is Beijer ook niet verdacht van misdaden in die regio.

Natuurlijk wel! Het is pas na de huiszoeking en de ontdekking van de stafkaarten van Waals-Brabant en de regio rond de kazerne van Vielsalm - en geen andere - dat de verdenkingen zijn ontstaan.

Ben wrote:

Kan je dan even de passage uit het officieel rapport citeren waar staat dat het wapen van Madani Bouhouche was?

Het verslag van expert Tombeur zit in het dossier. Bouhouche was in mei 1984 eigenaar van een Thomson-wapen. De ballistische tests van het wapen dat in 1999 werd gevonden, zijn positief. Het register van de wapensmid geeft aan dat Bouhouche de eigenaar van de Thomson was op het moment van de aanval op de kazerne.

Ben wrote:

Dat is jouw mening. Zowel toen als nu verschijnen er in België artikels in het Frans en Nederlands over deze zaak. Of het toen ook op het journaal kwam, weet ik niet. Maar ik vermoed van wel.

Geen informatie in Wallonië. In Vlaanderen weet ik het niet. Misschien enkele artikels in een of twee kranten. Niets in het tv-nieuws. Naar mijn mening is dat niet normaal voor een zaak van dit belang. De informatie is onopgemerkt gebleven in het land. Ze werd niet opgepikt. Ik ben daar verbaasd over.

Ben wrote:

Bron van deze info?

Gérald Damseaux – Staatsveiligheid

Nog een interessant element: De aanval vindt plaats tijdens de oefening Oesling. Verzetsstrijders nemen eraan deel. Lekeu: lid van Groep G / Groep Diane / BSR Brussel, daarna rijkswachter in Bastogne, in de kazerne van Sibret. Hij neemt drie weken voor het begin van de oefening Oesling ontslag uit de Rijkswacht. Tijdens die oefening vindt er ook een aanval plaats op de kazerne van Sibret. Daarna verdwijnt hij naar Frankrijk en vlucht drie maanden later naar de Verenigde Staten.

Uiteraard zijn dit geen bewijzen. Het zijn alleen interessante feiten. Anders zouden we hier niet meer over spreken, en de zaak zou al lang opgelost zijn. We moeten niet naïef zijn. Het toeval als excuus is verdacht. Eén toeval is zeldzaam, meerdere zijn onmogelijk.

https://i81.servimg.com/u/f81/11/19/56/48/br_210.jpg

126

pierre wrote:

Het verslag van expert Tombeur zit in het dossier. Madani Bouhouche was in mei 1984 eigenaar van een Thomson-wapen. De ballistische tests van het wapen dat in 1999 werd gevonden, zijn positief.

Het register van de wapensmid geeft aan dat Bouhouche de eigenaar van de Thomson was op het moment van de aanval op de kazerne.

Neen, sorry, in de passage die jij citeert staat nergens dat het positief is. Er staat dat het hetzelfde wapen KAN zijn ALS de slagpin werd veranderd. En er is geen expertise, ze baseren zich op een vergelijking van foto's.

Waarom spreek je ook over een 'Thomson' wapen? Wat er staat in de tekst die je reproduceert is 'Thomson DERODE'. Dat is een voornaam + NAAM. Er bestaat niet zoiets als een 'Thomson' wapen, tenminste niet voor zover ik weet. Wat wel bestaat is een 'ThomPson', dat is een machinepistool ontwikkeld in de jaren 1920 en beroemd/berucht omdat het vooral door de Amerikaanse maffia werd gebruikt. 

Een wapenexpert zou wel weten dat het een 'Thompson' was en niet een 'Thomson'. M.i. vergis je je totaal met die tekst.

Maar ik herhaal mijn vraag: welk pv-nummer en uit welk werk exact komt het stuk over dat wapen dat je reproduceert + zouden we de volledige tekst kunnen zien? Hoe komen ze bij Bouhouche terecht?

127

Dit document is allesbehalve een officieel document of een echt expertiseverslag. Het heeft niet eens de vormgeving van een expertiseverslag. Ik vermoed dat het een vervalsing is van Lucien Dislaire (een veroordeelde gangster en oplichter). Het is bijvoorbeeld "Jean-Paul Denis", met koppelteken, en niet "Jean Paul Denis", zoals in het document staat.

https://i81.servimg.com/u/f81/11/19/56/48/image210.jpg

pierre wrote:

We stellen vast dat Michel Libert al sinds het begin (al 40 jaar) consequent is in zijn verklaringen.

Ook als iemand 40 jaar liegt, blijft het een leugen.

pierre wrote:

Geen informatie in Wallonië.

Dat is pertinent onjuist. Gewoon even zoeken, dan vind je tientallen artikels over deze zaak. Zowel in Franstalige als in Nederlandstalige media. Zoek kan zowel via Google, het archief van Belga of andere openbare bronnen.

Pierre wrote:

De informatie is onopgemerkt gebleven in het land. Ze werd niet opgepikt. Ik ben daar verbaasd over.

Zoals gezegd: pertinent onjuist! En zelfs als het juist zou zijn, denk je dan dat alle nieuwsredacties van dit land samen hadden beslist om niets over die zaak te brengen? Dat het een complot was van de media?

pierre wrote:

Zelfs de onderzoekers die belast waren met de CCC-zaak wisten niet van het bestaan van Bommeleeër.

Reeds in mei en juni 1985 werd in Belgische media de CCC vermeld in de context van de aanslagen in Luxemburg. Denk jij nu echt dat de speurders die belast waren met het onderzoek naar de CCC niet op de hoogte waren van de aanslagen in Luxemburg? Natuurlijk waren die daarvan op de hoogte, net zoals ze ook het nieuws en het onderzoek van andere aanslagen in West-Europa volgden.

128

Waarom bleef de CCC in 1985 aanslagen plegen terwijl de Bende van Nijvel bloedige overvallen pleegden? Carette geeft daar het antwoord op:

(...) "Als je de revolutionaire strijd moet onderbreken telkens er misdaden gepleegd worden, begin je er beter niet aan. Het gangsterisme is inherent aan het kapitalisme."

Bron: Histories (2004) | 'Overal is er gevaar en dood' | Canvas

129

Michel Libert:

"Ik kan alleen maar opnieuw herhalen dat ... JA ... Carrette een nauwe medewerker was van Paul Latinus (en niet van de WNP als zodanig, waarvan het acroniem sinds mijn eerste verklaring bij de BSR van Waver altijd als een generieke benaming is gebruikt)."

Gérald Damseaux:

Hervé: Ik weet niet of de VS daadwerkelijk de leiding hadden over die destabilisatiecampagne, maar het is inderdaad merkwaardig dat er ernstige gebeurtenissen plaatsvonden in verschillende "softe" landen (wat betreft buitenlandse invloed, zeer volgzaam tegenover het Amerikaanse beleid) tijdens die vuile periode.
We moesten toen nog de Bommeleers-campagne in het Groothertogdom Luxemburg ontdekken, waarover het vreemd is dat onze pers het niet nodig vond om ons daarover in te lichten.

Als je daar de reeks merkwaardige elementen in de CCC-zaak aan toevoegt – die uitgebreid zijn beschreven – dan is het redelijk om twijfels te hebben over de onschuld van onze “bondgenoten”(?).

Gérald Damseaux:

Wat me verbaast in die ‘Bommeleer’-zaak, is dat ik me daar HELEMAAL niets van herinner. Ik weet dat we toen behoorlijk in de weer waren met onze eigen moordenaars en bommenleggers (CCC), maar toch ...

130

pierre wrote:

Michel Libert:

"Ik kan alleen maar opnieuw herhalen dat ... JA ... Carrette een nauwe medewerker was van Paul Latinus (en niet van de WNP als zodanig, waarvan het acroniem sinds mijn eerste verklaring bij de BSR van Waver altijd als een generieke benaming is gebruikt)."

Dat kan Libert gerust verklaren, maar er is geen enkele aanwijzing dat dit ook effectief zo was. En wat bedoelt Libert eigenlijk met "medewerker"? Zoek anders eens op wie de "medewerkers" van Latinus waren. Dat waren de zatlappen en marginalen van de cafés in Ottignies en omstreken.

pierre wrote:

We moesten toen nog de Bommeleers-campagne in het Groothertogdom Luxemburg ontdekken, waarover het vreemd is dat onze pers het niet nodig vond om ons daarover in te lichten.

pierre wrote:

Wat me verbaast in die ‘Bommeleer’-zaak, is dat ik me daar HELEMAAL niets van herinner. Ik weet dat we toen behoorlijk in de weer waren met onze eigen moordenaars en bommenleggers (CCC), maar toch ...

Dat zegt veel over het professionalisme van Damseaux. Misschien had hij af en toe eens een krant moeten open doen. Dan had hij ontdekt dat er in onze pers over zo goed als iedere aanslag in Luxemburg werd geschreven. Ik heb er hier een overzicht van gegeven, wat je voor de gemakkelijkheid negeert » Forum

Ook het feit dat Damseaux zich niets herinnert van de Bommeleer-zaak zegt enkel iets over het de kwaliteiten van Damseaux en niets over de realiteit. Met mensen zoals Damseaux bij de staatsveiligheid is het logisch dat de CCC zo lang aanslagen heeft kunnen plegen ...