Ben wrote:Michel Libert is geen betrouwbare bron.
We stellen vast dat Michel Libert al sinds het begin (al 40 jaar) consequent is in zijn verklaringen. Hij zegt niets belangrijks, omdat hij niet veel weet. Hij heeft zijn verklaringen nooit veranderd. Dat zijn de beweringen van de eerste onderzoekers en magistraten, die hem een leugenaar noemden, simpelweg omdat hij niet zei wat zij wilden horen. Sommigen blijven dat herhalen.
Ben wrote:Voor zover ik weet is Beijer ook niet verdacht van misdaden in die regio.
Natuurlijk wel! Het is pas na de huiszoeking en de ontdekking van de stafkaarten van Waals-Brabant en de regio rond de kazerne van Vielsalm - en geen andere - dat de verdenkingen zijn ontstaan.
Ben wrote:Kan je dan even de passage uit het officieel rapport citeren waar staat dat het wapen van Madani Bouhouche was?
Het verslag van expert Tombeur zit in het dossier. Bouhouche was in mei 1984 eigenaar van een Thomson-wapen. De ballistische tests van het wapen dat in 1999 werd gevonden, zijn positief. Het register van de wapensmid geeft aan dat Bouhouche de eigenaar van de Thomson was op het moment van de aanval op de kazerne.
Ben wrote:Dat is jouw mening. Zowel toen als nu verschijnen er in België artikels in het Frans en Nederlands over deze zaak. Of het toen ook op het journaal kwam, weet ik niet. Maar ik vermoed van wel.
Geen informatie in Wallonië. In Vlaanderen weet ik het niet. Misschien enkele artikels in een of twee kranten. Niets in het tv-nieuws. Naar mijn mening is dat niet normaal voor een zaak van dit belang. De informatie is onopgemerkt gebleven in het land. Ze werd niet opgepikt. Ik ben daar verbaasd over.
Ben wrote:Bron van deze info?
Gérald Damseaux – Staatsveiligheid
Nog een interessant element: De aanval vindt plaats tijdens de oefening Oesling. Verzetsstrijders nemen eraan deel. Lekeu: lid van Groep G / Groep Diane / BSR Brussel, daarna rijkswachter in Bastogne, in de kazerne van Sibret. Hij neemt drie weken voor het begin van de oefening Oesling ontslag uit de Rijkswacht. Tijdens die oefening vindt er ook een aanval plaats op de kazerne van Sibret. Daarna verdwijnt hij naar Frankrijk en vlucht drie maanden later naar de Verenigde Staten.
Uiteraard zijn dit geen bewijzen. Het zijn alleen interessante feiten. Anders zouden we hier niet meer over spreken, en de zaak zou al lang opgelost zijn. We moeten niet naïef zijn. Het toeval als excuus is verdacht. Eén toeval is zeldzaam, meerdere zijn onmogelijk.