1 (edited by dim 06-07-2010 09:36)

Topic: Operatie Kelk

Het Brussels gerecht heeft bij de huiszoekingen in het aartsbisschoppelijk paleis van Mechelen documenten gevonden waarvan het zich afvraagt hoe die daar zijn terechtgekomen. [...] Het gaat onder meer om foto's van de opgravingen en de kinderlijkjes van Julie en Mélissa, evenals documenten over pedofilie die énkel bedoeld waren voor het gerecht. [...] Het is de onderzoekers een raadsel wat die documenten in de kelders van de aartsbisschop deden.

Hetzelfde geldt voor honderden foto's uit het Dutroux-onderzoek en grote delen van het gerechtelijk dossier van de slachtoffertjes Julie en Mélissa. De speurders vonden in het aartsbisschoppelijk paleis tientallen foto's van de opgravingen van hun lichaampjes, tot de lijkschouwingen toe, aldus Het Laatste Nieuws. Het gerecht wil ook duidelijkheid rond de briefwisseling die het vond over geheime en verbrande dossiers over pedofilie in de Kerk.

Bron » De Morgen

Re: Operatie Kelk

Hier lopen mij de rillingen van over de rug, dim. Maar eerlijk gezegd verbaast het me ook niet heel erg, Het Vaticaan is immers het machtigste instituut ter wereld, wordt wel eens gezegd. Hun inlichtingendiensten, gaan die van de CIA en de Mossad ver te boven.

Ik wil niemand kwetsen, ikzelf ben niet gelovig, maar ik zou pleiten voor een verbod op kerken/religie, wordt de mensheid een hoop ellende mee bespaard volgens mij. Er was in Antwerpen of Brussel eerder ook al iemand aangehouden, die had allemaal foto's van kinderlijkjes in de meest afschuwelijke poses in zijn winkel liggen, heb dat hier elders al een keer gepost.

Maar zoals ik al zei, het verbaast me niet, maar vind het wel vreemd.

3

Re: Operatie Kelk

Wat mij het meest verontrust is de druk die wordt uitgeoefend om de wettelijkheid van de huiszoekingen aan te vechten. Indien er fouten zijn gebeurt (procedurefouten) is er sprake van de aanstelling van een nieuwe onderzoeksrechter. In dit geval herhaald de geschiedenis zich.

  • In de zaak Dutroux werden door de nieuwe onderzoeksrechter belangrijke sporen afgedaan als fantasie.

  • In de zaak Bende van Nijvel raakte het onderzoek in het slop na de aanstelling van een nieuwe onderzoeksrechter.

Gaan we misschien opnieuw dezelfde kant op met de pedofiliedossiers?

4

Re: Operatie Kelk

De speurders vonden in het aartsbisschoppelijk paleis tientallen foto's van de opgravingen van hun lichaampjes, tot de lijkschouwingen toe. Enkele interne gerechtelijke documenten, die aangetroffen werden gaan over gesprekken van een agent met een gecodeerde informant - een informant die geregistreerd staat bij de politie en de onderzoeksdaden die daarop volgden. Die informant beweerde dat Julie en Melissa ontvoerd en vermoord zouden zijn door de Luikse maffia, maar onderzoek wees volgens de speurders uit dat dat geen geloofwaardig spoor was. Het is de onderzoekers een raadsel wat die documenten in de kelders van de aartsbisschop deden. 

» www.destandaard.be

5 (edited by dim 06-07-2010 12:36)

Re: Operatie Kelk

Dit  verklaart al het één en ander (absoluut lezen!) » www.scribd.com

X = Georges Frisque
Y = Daniel Kahn

Re: Operatie Kelk

Z = Philippe Moureaux

7 (edited by dim 06-07-2010 15:24)

Re: Operatie Kelk

OK, dank swan voor het opnieuw leveren van zeer nuttige info. De naam van Moureux vind ik echter wel ongeloofwaardig. Hij heeft het profiel hier niet voor. Bovendien: men heeft al een paar keer het vel van Moureaux willen hebben, zie bvb Beijer. Frisque, bovendien, is niet echt een zuivere bron. De vraag blijft echter, ook als het verhaal fout is, waarom? En waarom nu?

Re: Operatie Kelk

Eerlijk gezegd heb ik hier mijn twijfels bij. Volgens mij heeft iemand de Kerkfabriek een loer willen draaien, en die dossiers er tussen gemoffeld. Als er dan al degelijk een dossier gevonden is over Julie en Mélissa, want daar bestaat nu weer twijfel over (wat nu al tegengesproken wordt). Verder geef ik jullie gelijk. De Kerk heeft meer macht dan wie ook.  Maar die link met Dutroux lijkt me ver gezocht.

9 (edited by dim 07-07-2010 13:47)

Re: Operatie Kelk

Een perverse strijd tussen de Loge en de Kerk zal wel weer niet ver zijn. In de link die ik hoger plaatste was er destijds trouwens al sprake van een loge uit Gent die de Kardinaal een toer wou lappen. Is het jullie niet opgevallen hoe recent en wereldwijd (dus niet alleen België maar ook Zuid-Amerika, VS, Duitsland, Nederland, ...) allerlei pedofilieverhalen opduiken m.b.t. tot de kerk. Dat er een probleem bestaat, al eeuwenlang, met kindgeile pastoors kan niet ontkend worden maar het valt wel op dat er recent een stroomversnelling is in het openbaar maken van schandalen. Zou dit georkestreerd kunnen zijn?

10

Re: Operatie Kelk

"Onderzoeksdaden na huiszoekingen bij Danneels moeten vernietigd worden"

Alle onderzoeksdaden gebaseerd op de huiszoekingen bij het aartsbisdom, moeten worden vernietigd volgens het parket-generaal. De huiszoekingen bij het aartsbisschoppelijk paleis, bij kardinaal Danneels thuis en op zijn kantoor zijn volgens het parket-generaal onwettig. Dat heeft de advocaat van Danneels bekendgemaakt.

Bron » www.hln.be