41 (edited by CleverTrevor 18-10-2010 12:03)

Re: Nederlandse Connectie

Waarom zou deze man Bertus Lüske moeten zijn? Er zijn in Nederland duizenden mensen die Bertus L. heten. Lüske was een makelaar die in criminele kringen verzeild raakte. Het lijkt me geen sjacheraar die in Aalst een paar maanden een import/exportbedrijfje opzet. Malafide import/exporthandels zijn meestal dekmantels voor drugsbendes, prostitutienetwerken en smokkelpraktijken.

Douglas De Coninck is een goede journalist maar ik heb de indruk dat hij soms iets te enthousiast is als hij wat ontdekt dat verdacht zou kunnen zijn. In zijn artikelen kom je soms ook dingen tegen die feitelijk gewoon niet juist zijn en hij roept ook erg snel dat iets "niet onderzocht" is. Het feit dat er nooit eerder over gepubliceerd is, betekent niet dat iets niet onderzocht is. Het betekent alleen dat Douglas De Coninck het niet eerder heeft onderzocht.

42

Re: Nederlandse Connectie

Via deze link zie je enkele foto's van het vliegveld. Ze zijn van eind jaren 70 - begin 80 » www.madeinaalst.be

43 (edited by Boemerang 18-10-2010 14:19)

Re: Nederlandse Connectie

Eerst even aan DDC. Ik mag zo vermoeden dat jij af en toe ook hier surft, een ergens op dit forum besproken achterdeurtje naar jou scribd-site is immers ineens foetsie. wink Als wij hier iets meer letters hebben bv. Bertus Lü. of Willem Pij. dan denk ik dat er zo over de forums verdeeld wel wat mensen aan het speuren slaan. Aan de andere kant zitten we met Lü. en Pij. misschien helemaal verkeerd, dat zou ook fijn zijn om te weten. Verder respect en de groeten.

dim wrote:

Afpersers M Lüske veroordeeld.

Dit is de zoon, dan is er nog een broer en een neef (pokerspeler) met dezelfde naam (M). Bertus "de bulldog" is in 2003 geliquideerd. Een van de M's heeft met pokeren (de familie zit in de gokwereld en "had" illegale gokhuizen) een valsspeler in zijn ballen geschoten. Au!

CleverTrevor wrote:

Lüske was een makelaar die in criminele kringen verzeild raakte.

Bertus was geen "kleine jongen", Sam Klepper, De Neus, Mink K en Rommy, hij kende  ze allemaal. Hij hield zich bezig met o.a. XTC export en was een van de ondernemers op de Wallen die eruit moest wegens criminele bezigheden. Hij word ook genoemd in de "Endstra tapes" en is niet zomaar doodgeschoten. Een vastgoedondernemer zoals hij was, is een witwasser van de bovenste regionen. Niet ondenkbaar dus dat hij zich in zijn jongere jaren met import/export (van drugs) bezig hield. Wel ondenkbaar is het dat hij met een riotgun zou gaan knallen in een supermarkt. Of dat hij de weg in het Bois de la Houssierre uit zijn hoofd kent.

Willem Pij. is een ander verhaal, maar als die Frans spreekt eet ik een baksteen.

Re: Nederlandse Connectie

Ik snap niks van dit nieuwe spoor. Bertus L was een zware jongen uit het Nederlandse criminele milieu. Zou hij echt een paar uur voor de overval de Delhaize in Aalst bezocht hebben?

Re: Nederlandse Connectie

Is er een verband tussen Bertus Luske en Romy henk? Wie heeft de volledige versie van het artikel van Douglas De Coninck?

Re: Nederlandse Connectie

louisfrancois wrote:

Wie heeft de volledige versie van het artikel van Douglas De Coninck?

Als je me op de één of andere manier je e-mail laat weten scan ik het je door. Ik moet wel zeggen dat het maar een mager beestje is, waar niet veel meer instaat dan hier op het forum al is gepost.

Re: Nederlandse Connectie

Nu ook in het Nederlands nieuws met foto uit de jaren tachtig (gok ik).

Nieuws » "Nederlandse link Bende van Nijvel"

Re: Nederlandse Connectie

louisfrancois wrote:

Is er een verband tussen Bertus Luske en Romy Henk?

Bertus zat naar verluid in de XTC met Jan Femer-Mink Kok en het duo "Spik & Span" (John Mieremet & Sam Klepper, beide Hells Angels aspirant lid met Willem "de Neus" Holleeder, beide doodgeschoten en bekend van de diefstal van wapens en Semtex uit een GLADIO-depot).

Met Rommy zou hij een conflict hebben gekregen. Rommy zat vast en verkocht zijn huizen via Lüske. Hierbij ging iets fout. Lüske werd al enige tijd bedreigt (o.a. stond er een man met een raketwerper voor zijn huis) alvorens hij werd doodgeschoten voor zijn restaurant (daar heb ik eens gegeten kwam ik achter). Ik ben ze nog verder niet in een zin tegen gekomen maar dat ze elkaar kenden is wel duidelijk. In Amsterdam kennen ze elkaar sowieso wel. Overigens een wereld waar je beste "gabber" je de volgende dag laat neerschieten.

http://lh6.ggpht.com/_w9CR5VmH5fc/TL198Qs32VI/AAAAAAAAAKc/YzJO9t9ya74/s576/Bertus%202.jpg
Foto uit juni '82. Als Bertje met zijn "jongens" naar een huizen-veiling ging dan wist je dat je maar beter niet mee kon gaan bieden.

Toen werd hij al een "beruchte zware jongen"genoemd. Hij zou op iemand hebben geschoten en in '82 werden zijn broers aangeklaagd voor poging tot moord (het "ballenincident"). Met medeweten van de politie trachtte onze Bertje het slachtoffer te laten zwijgen. Op minstens een feestje van hem bevond zich te midden van de onderwereld ook een zekere politiecommissaris De Rhoodes.

Op de deur van een cafè van de broers hing het bordje "alleen voor blanken" (Rommy mocht toen dus nog niet naar binnen). In de jaren 70 en 80 hield Lüske zich ook bezig met Horeca afpersen. Aan de krakers had hij een harde dobber. Meerdere malen is het tot flinke confrontaties gekomen met Bertus zijn knokploeg. Meerdere malen moest Bertus het onderspit delven tegen de krakers.

Over Rommy nog dit. Op internet lees je vaker dat Rommy werkte voor Prins SS. Echter je komt enkel steeds het zelfde zinnetje tegen en nooit een bron. Typische internet roddel of waar komt dit vandaan?

49 (edited by Sandro 19-10-2010 14:01)

Re: Nederlandse Connectie

Misschien een raar iets. Op de website van Het Laatste Nieuws kan je reacties lezen van de lezers. Opmerkelijk zijn de reacties/suggesties van "Vince Pieters, Deinze" zeker de moeite om eens te lezen wat deze persoon allemaal zegt/weet.

» www.hln.be

Re: Nederlandse Connectie

Boemerang, aan de krakers had hij een harde dobber. Meerdere malen is het tot flinke confrontaties gekomen met Bertus zijn knokploeg. Meerdere malen moest Bertus het onderspit delven tegen de krakers. Deed Haemers niet hetzelfde in Brussel? Had die het ook niet altijd aan de stok met krakers?