161 (edited by CleverTrevor 13-12-2010 23:53)

Re: Verhaal van Insider

De inhoud van de open brief van Ben de Beheerder kan ik onderschrijven. Het spijt mij dat mensen hier persoonlijk wordt aangepakt terwijl het toch over de Bende van Nijvel moet gaan. Ik vind echter ook dat er kritisch naar verhalen moet worden gekeken waarin De Grote Oplossing wordt gepresenteerd.

Desondanks zou ik het volledige verhaal van Insider graag horen. Ik geloofde nochtans ook al van bij het begin dat Peter van Haperen en Insider een en dezelfde persoon zijn. Van Haperen heeft er zelf, in het licht van het onderzoek naar de gang van zaken rond de decembermoorden, belang bij dat zijn verhalen over Suriname geloofwaardig zijn. Het is een bekende truc dat je zoiets kunt bereiken door als anonieme figuur op een forum over jezelf in de derde persoon te schrijven.

Juist dit gegeven ondermijnt de geloofwaardigheid van de link die er zou zijn met de Bende van Nijvel. Vooral ook omdat Insider in zijn verhaal niets heeft genoemd dat alleen bekend zou kunnen zijn bij iemand die (indirect) met de (mensen achter de) Bende van Nijvel in contact stond.

Dat Insider kennis heeft van wat zich in en rond Suriname afspeelde, betwijfel ik niet en misschien is het ook allemaal waar wat hij daarover zegt, maar het verband met de Bende van Nijvel heeft hij niet overtuigend aangetoond. Het noemen van een aantal namen die al zo vaak met trainingskampen en extreem-rechts zijn geassocieerd, is daarvoor te weinig.

Soit, ik krijg misschien weer een paar onaardige opmerkingen van sommige andere forumleden die hard geloven in complotten met Gladio en aanverwanten, maar dat is dan maar zo. Mij gaat het niet om de persoon Insider, maar om het verhaal dat hij vertelde.

Re: Verhaal van Insider

Ik wou gisteren eigenlijk met frisse moed hier iets plaatsen maar alvorens ik de kans had was bovenstaand bericht alweer geplaatst. Daar ging m'n goede zin want het schrijven negeert niet alleen de verzoeken over onderbouwing, niet in cirkels draaien en constructief bijdragen maar het is ook nog eens duidelijk bedoeld om weer een reactie uit te lokken (de schrijver zinspeelt er zelfs alvast op).

Vandaag denk ik er ondertussen (uitgebreid) het mijne van....en zeg...welwillenden, zullen wij gewoon verder gaan?

Insider wrote:

New Acropolis heeft ook samen met WNP, VMO en Voorpost kampen georganiseerd in de Ardennen. Een van de kampen waaraan ik deelnam werd gehouden nabij Houffalize, in de bossen ongeveer 3 ter voorbij de camping. Livrage gaf hier inderdaad schietles, maar ook Calmette en Bouhouche. Ook werd op dat kamp getraind met stokken en bamboe zwaarden. Calmette en Van Haperen gaven er les in harde uitschakelingstechnieken. De rest van het weekend waren er oefeningen in survival, klim- en abseiltechnieken.

Wie weet welke camping dit was/is of waar ik hier iets over terug kan vinden. Vooral een straatnaam helpt (betrouwbaarst ivm met evt naamsverandering). Misschien een leuk spoortje ... misschien niet ... je weet maar nooit waar het "toeval" ons brengt.

Insider, ik denk dat ik voor velen, op dit forum en elders spreek als ik zeg dat verdere bijdrages zeer gewaardeerd worden. Er zijn (met klem) ook nog andere opties dan op deze wijze je verhaal doen. De bal ligt bij jou.

163

Re: Verhaal van Insider

Campings in Houffalize momenteel: Rue de la Roche (Camping du Viaduc en Camping Chasse et Peche). Zie bv. Google Earth. Misschien dat Insider ook iets weet te vertellen over de deelname van Jean Breydel aan deze kampen?

Re: Verhaal van Insider

Houffalize doet mij onmiddellijk denken aan de Familie Dislaire (Lucien Dislaire).

165 (edited by Boemerang 22-12-2010 14:12)

Re: Verhaal van Insider

Ik dacht aan de straat Petites tailles, in de gemeente Vielsalm.

Re: Verhaal van Insider

Het proces rond de Decembermoorden is begonnen in 2007. Het is een rechtszaak met veel uitstel. Het is nog niet helemaal bekend wanneer Peter van Haperen gaat getuigen. Per rechtszitting wordt bekeken wie de volgende getuigen zullen zijn. Het proces ligt momenteel stil tot 14 jan.2011.

Ik hou het in de gaten...

167

Re: Verhaal van Insider

‘Bouterse bleef in drugscircuit’

Desi Bouterse is ook na zijn veroordeling in Nederland in 1999 betrokken gebleven in het internationale drugscircuit. Dat schrijft NRC Handelsblad zaterdag op basis van uitgelekte Amerikaanse diplomatieke stukken. De huidige president van Suriname zou onder meer banden hebben gehad met drugsbaron Shaheed ‘Roger’ Kahn uit buurland Guyana.

Volgens diverse inlichtingenbronnen uit 2006 kreeg Bouterse via Kahn de middelen om zijn inkomen aan te vullen met drugshandel. De twee zouden elkaar meerdere keren hebben ontmoet in Suriname en Guyana, ondanks een internationaal opsporingsbevel.

Kahn en Bouterse smokkelden volgens de stukken onder meer wapens voor de Colombiaanse rebellenbeweging FARC in ruil voor drugs. Ook zouden ze betrokken zijn bij verschillende moorden en geplande moorden in eigen land, waarbij huurmoordenaars werden gebruikt.

Kahn werd in 2006 gearresteerd. Hij zit inmiddels een celstraf van dertig jaar uit in de Verenigde Staten. Bouterse, die vorig jaar tot president werd gekozen, werd in 1999 veroordeeld tot elf jaar cel voor cocaïnesmokkel.

Bron » www.libelle.nl | 22 Januari 2011

168

Re: Verhaal van Insider

Heeft Insider het forum verlaten of zo? Ik had in elk geval graag de rest van zijn verhaal gehoord.

169

Re: Verhaal van Insider

Weggejaagd door Noordeling en zijn kornuiten. Die snappen nog niet dat afwachten meer oplevert dan steeds je gelijk halen.

Re: Verhaal van Insider

Ik voel me vereerd. Dankzij mij blijft de Bende van Nijvel geheim. Nooit geweten dat ik ooit de geschiedenis zou veranderen.