211

Re: Verhaal van Insider

the end wrote:

Insider, was er iemand volgens jou die deze technieken perfect beheerste en koelbloedig genoeg was om het uit te voeren en daarna discreet te blijven?

Ja, meerdere en een van die personen had ook nog een ruime vechtsportervaring

Re: Verhaal van Insider

Insider, je hebt de volgende geschreven (pseudo: anansi). Is dit verhaal wel de waarheid? Bron » www.waterkant.net

Rest nog te vertellen hoe  kolonel Valk wist van de te plegen coup. Een Belg die hand en span diensten verrichtte voor de Belgische deelnemers aan de coup wist de hand te leggen op documenten die aantoonden dat er een staatsgreep aan zat te komen. Ook wist hij de namen te achterhalen van de Surinaamse betrokkenen uit vergaderverslagen. Hij heeft deze informatie verkocht aan Valk die op dat moment als inlichtingen officier bij de NATO in Evere bij Brussel werkzaam was.

De Belg die de informatie aan kolonel Valk verkocht, was José Vanden Eynde. Hij is op 23 december 1982 in een restaurant te Beersel vermoord na eerst gemarteld te zijn. Zijn handlanger, de Brusselse taxichauffeur Constantin Angelou werd op 12 januari 1983  in Bergen ook in België, met hetzelfde wapen geliquideerd.

213

Re: Verhaal van Insider

Insider wrote:

Anders dan jij denkt, is het is juist erg eenvoudig om, zoals jij zegt, zonder sporen na te laten de slagaders af te snoeren. Het gebeurt zelfs dagelijks bij judo en/of jiu-jitsu trainingen.

De techniek is dan ook eenvoudig, de rechterarm wordt om de nek geslagen, zodat de punt van de elleboog recht naar voor wijst. leg de rechterhand op je linkerbiceps. Buig je linkerarm en leg je linkerhand in de nek van de tegenstander. Breng gelijktijdig je hoofd links naast het hoofd van de tegenstander. Het enige wat je verder hoeft te doen is spanning op je armen of biceps te brengen en de tegenstander of slachtoffer verslapt binnen enkele seconden, en let wel zonder uiterlijke sporen. Een kind kan de was doen.

Sporen kunnen wel ontstaan bij het, op de juiste wijze neerleggen van het slachtoffer om de indruk te wekken van de auto-erotische verstikking. Maar hier gaat het nu juist om, doordat mevr Houtvinck de draad losgesneden heeft en misschien ook de geslachtsdelen bedekt, ontstond er een geheel ander beeld en komt men met een rammelende theorie van zelfmoord.

Het gaat er nog niet eens om wat er is gebeurd, maar hoe het onderzoek uitgevoerd is gedaan. Maar ook hier weer, het onderzoek rammelde aan alle kanten.

De techniek die je hierboven beschrijft is inderdaad niet zo moeilijk, en het zal misschien wel zo gebeurt zijn. doch bij deze methode bestaat een kleine kans dat het slachtoffer zich verzet waardoor er toch sporen zijn. Latinus was onder invloed van drank en woog maar 55kg zoveel weerstand zal er niet geweest zijn bij de wurging die je beschrijft. Er is mij verteld dat methode is niet zonder risico is, men kan uit die greep komen en het zal niet bij iedereen even vlot verlopen. Ik had nog een andere techniek in gedachten die geen sporen nalaat en waarbij het slachtoffer geen kans maakt, enkel de uitvoering moet heel precies en vlug zijn.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

214

Re: Verhaal van Insider

the end wrote:

De techniek die je hierboven beschrijft is inderdaad niet zo moeilijk, en het zal misschien wel zo gebeurt zijn. doch bij deze methode bestaat een kleine kans dat het slachtoffer zich verzet waardoor er toch sporen zijn. Latinus was onder invloed van drank en woog maar 55kg zoveel weerstand zal er niet geweest zijn bij de wurging die je beschrijft. Er is mij verteld dat methode is niet zonder risico is, men kan uit die greep komen en het zal niet bij iedereen even vlot verlopen. Ik had nog een andere techniek in gedachten die geen sporen nalaat en waarbij het slachtoffer geen kans maakt, enkel de uitvoering moet heel precies en vlug zijn.

Wie je dat verteld heeft dat je uit die greep kan komen weet ik niet, maar neem van mij aan dat dit bij de juiste inzet zo goed als onmogelijk is. Deze techniek heet niet voor niets de sleeper. En met alle respect, er zijn zoveel technieken die mogelijk zijn, maar daar gaat het niet om. We gaan uit van de sporen die daar aanwezig waren en dan zijn er maar enkele mogelijkheden. Dat is wat ik in mijn vorige posting aangaf, mijn bedenkingen bij het onderzoek, niets meer en niets minder.

215

Re: Verhaal van Insider

the end wrote:

Insider, was er iemand volgens jou die deze technieken perfect beheerste en koelbloedig genoeg was om het uit te voeren en daarna discreet te blijven?

Iedereen die een degelijke militaire opleiding genoten heeft kent meerdere van deze technieken. Denk zelf dat de bloedverwurging nu aan de federale politie word geleerd.

216

Re: Verhaal van Insider

swansongunsung wrote:

Insider, je hebt de volgende geschreven (pseudo: anansi). Is dit verhaal wel de waarheid? Bron » www.waterkant.net

Rest nog te vertellen hoe  kolonel Valk wist van de te plegen coup. Een Belg die hand en span diensten verrichtte voor de Belgische deelnemers aan de coup wist de hand te leggen op documenten die aantoonden dat er een staatsgreep aan zat te komen. Ook wist hij de namen te achterhalen van de Surinaamse betrokkenen uit vergaderverslagen. Hij heeft deze informatie verkocht aan Valk die op dat moment als inlichtingen officier bij de NATO in Evere bij Brussel werkzaam was.

De Belg die de informatie aan kolonel Valk verkocht, was José Vanden Eynde. Hij is op 23 december 1982 in een restaurant te Beersel vermoord na eerst gemarteld te zijn. Zijn handlanger, de Brusselse taxichauffeur Constantin Angelou werd op 12 januari 1983  in Bergen ook in België, met hetzelfde wapen geliquideerd.

Aan de cel Waals Brabant heb ik aangegeven wat mij verteld is over het verscheiden van Jose Vanden Eynde, zoals je ziet heb ik zelf die conclusie getrokken dat het over hem ging. Gelet op de binding waarmee hij gebonden was en de twee moorden in die periode lijkt het mij niet vreemd. Zie jij een andere mogelijkheid dan hoor ik het graag.

Aan het onderzoeksteam van de Cel Waals Brabant

5 december 2012

Geacht team,

Op 16 november j.l. heb ik een uitgebreid schrijven gericht aan de onderzoeksrechter van de Cel Waals Brabant – directie, over, de in mijn ogen, hiaten in het lopende onderzoek naar de daders van de Bende van Nijvel.

Het blijkt nu, dat nog niet eens het fatsoen opgebracht kan worden om mij zelfs maar te berichten, dat de door mij ingebrachte informatie is ontvangen en/of in behandeling is genomen. Ik mag aannemen dat de informatie die door mij aan de onderzoeksrechter is verstrekt, met uw team is gedeeld? Mocht dat niet zo zijn, dan verzoek ik u mij dit mede te delen zodat ik de onderhavige informatie ook aan uw team toe kan zenden.

Waar ik u  over schrijf, heeft echter een andere reden en wel het motief voor de dood van José Vanden Eynde. Ondanks het uitblijven van bericht van uw team denk ik dat deze informatie van belang is voor het onderzoek hiernaar. Zoals u gelezen zal hebben werd ik tijdens het verhoor door commissaris Eddy Vos op 13 oktober 2011 te Zaandijk, Nederland, min of meer, tot verdachte gebombardeerd omdat ik op de hoogte zou zijn geweest van de manier waarop Vanden Eynde was vastgebonden.

In mijn brief van 16 november ben ik uitgebreid ingegaan over het hoe en waarom ik hiervan op de hoogte was. Wat ik hierbij niet heb verteld is, dat ik weliswaar niet bij de liquidatie betrokken ben geweest maar dat ik wel op de hoogte was van de reden van zijn plotseling verscheiden. Ik heb hierover niet gerept omdat ik bang was mij hierdoor te compromitteren, dit gelet op  de reactie van commissaris Vos.

Deze liquidatie van Vanden Eynde, had te maken met het niet door gaan van de poging tot staatsgreep in Suriname, gepland voor de nacht van 24 op 25 december 1982. Zoals gemeld hebben de gebeurtenissen van 7 en 8 december 1982 in Fort Zeelandia, waarbij 15 vooraanstaande Surinamers die bij deze couppoging betrokken waren het leven lieten ervoor gezorgd dat die inval niet is doorgegaan.

Rond midden januari 1983 werd ik door mijn case-officer kolonel Görlitz benaderd met een nieuw plan. Ik gaf toen aan daar grote twijfels bij te hebben omdat ik er zeker van was dat de zaak was verraden met desastreus gevolg en dat ik daar niet nog een keer op zat te wachten.

De kolonel was het daar mee eens, maar gaf aan dat de CIA-agent Armfelt er al achter was wie het verraad had gepleegd en dat er reeds met de verraders was afgerekend. Hij vertelde dat iemand uit het Belgische circuit een gedeelte van de plannen en de namen van verschillende Surinaamse betrokkenen had verkocht of gegeven aan een Nederlandse inlichtingenofficier die bij de NATO in Evere werkzaam was. Het ging hier om de kolonel Hans Valk, dezelfde kolonel Valk die meegewerkt heeft aan de coup van Desi Bouterse in 1980, waardoor Bouterse aan de macht kwam

Hij vertelde dat de verrader drie weken geleden was verhoord en opgeruimd en dat ze de ontbrekende papieren bij hem hadden teruggevonden. Ook zei hij dat er een tweede man bij was die recentelijk was opgeruimd. Ondanks dat er toen geen namen genoemd zijn en ik de betrokken personen niet kende, is het voor mij duidelijk dat hij hiermee José Vanden Eynde en Constantin Angelou bedoelde. Bij mijn weten zijn er in die periode geen andere mensen geliquideerd en zeker niet met wapens die in relatie staan tot de mensen bij deze coup betrokken waren.

Ik doe u deze informatie toekomen om zo compleet mogelijk te zijn in wat er in die periode speelde. Verder zal ik u op deze manier geen verdere informatie meer doen toekomen. Mocht u behoefte hebben aan meer informatie, dan weet u hoe u mij kunt bereiken. Maar laat ik u zeggen dat ik, door het niet reageren door zowel de onderzoeksrechter als door uw team, ik er weinig vertrouwen in heb dat u het onderzoek tot een goed einde wilt brengen.

Hoogachtend,

P.A. van Haperen

217

Re: Verhaal van Insider

Insider, kan je ook een antwoord geven op mijn hogergestelde vragen?

218

Re: Verhaal van Insider

Nu moet je eens deze topic van voor af aan opnieuw (BEGRIJPEND) lezen.

219

Re: Verhaal van Insider

En wat concludeer je dan Werner?

Re: Verhaal van Insider

Wat die bloedwurging betreft, ik heb die zelf ook aangeleerd geweest en later meer dan eens toegepast. Wat sporen betreft kan ik zeggen dat je moet geluk hebben. Soms is er sprake van bloeduitstortingen, waarschijnlijk omdat je niet altijd de kans hebt om de techniek foutloos uit te voeren, en in het begin is er natuurlijk altijd weerstand de tegenpartij.

Persoonlijk zou ik zeggen, als je die techniek moet toepassen om een moord te plegen en je mag geen sporen nalaten, dan moet je wel héél erg goed getraind zijn om voldoende zekerheid te hebben dat je je doel bereikt. Iemand zoals ik, die op die specifieke techniek niet langdurig oefent, zal niet veel kans maken om het correct te doen zonder sporen. En ik kan bevestigen dat deze techniek door instructeurs van de Politie wordt aangeleerd. Recentelijk was er nog een incident waarbij een vsse agent een bloedwurging heeft toegepast op een Fema-activiste.

Servo per Amikeco