251

Re: Verhaal van Insider

Werner wrote:

Insider, bezorg mij eens de Belgische eenheid van wat u als SF beschouwd, en vooral, bezorg mij hun namen. Daar kan ik dan ook iets mee. U moet niet beginnen uitweiden wat SF in België is. U bent getuige van bepaalde feiten, maar dat maakt u nog geen expert over Belgische defensie.

Werner, hier gaat het nu juist om, er is een verschil tussen lezen en begrijpen. Special Forces zijn internationaal, niet Belgisch. Ik ben de laatste die zal zeggen dat ik een expert ben over de Belgische defensie, maar als jij van mening bent dat er in het begin van de  jaren '80, in Belgie geen Special Forces waren, ben je wel erg naief.

252

Re: Verhaal van Insider

dolorean wrote:

Insider, heeft u in het verleden contact opgenomen met Guy Bouten?

Nee, Guy Bouten heb ik niet gecontacteerd. Zoals ik beschreven heb is Bouten aan de gang gegaan met het door mij beweerde en met resultaat. De reden dat ik geen contact gezocht heb met Bouten was dat ik meer zag in een samenwerking met een krant of tijdschrift. Kortere lijnen en meer impact, maar misschien heb ik mij daarin vergist.

253

Re: Verhaal van Insider

Mincky wrote:

Meneer van Haperen, gaf u vroeger ook geen les aan de Antillenstraat? En heeft u de man gekend die vroeger les gaf bij Chikara aan de Noorder-Buiten-Singel? En is er op dit ogenblik niemand anders die zich uitgeeft als u? Qua leeftijd past u wel in het geheel.


Nee, ik gaf les aan de Noorderhaven in Groningen. Ik ken diverse mensen die les gaven bij Chikara, zoals Jaap Schuitema of Anne Beukema, maar ik zie geen relatie met de Bende van Nijvel.

Re: Verhaal van Insider

Ik volg hier ook met volle belangstelling wat Insider neerpent. De info lijkt op het eerste zicht bijzonder interessant. Maar wat is nu uiteindelijk het nieuwe dat hij naar voor brengt. Dat zijn de opleidingen die hij zou gegeven hebben, de deelnemers aan deze opleidingen en de mogelijke rol van Bouhouche in de Bende van Nijvel. Dat klinkt allemaal wel geloofwaardig maar waar ik toch wat met een wrang gevoel blijf zitten is het feit dat Insider uiteindelijk enkel spreekt over personen die reeds lange tijd vernoemd worden in het Bende van Nijvel-dossier, Calmette en Bouhouche. Buiten deze twee heb ik nog geen enkele andere naam zien verschijnen van mogelijke deelnemers aan de opleidingen. Ook niet in de brieven aan de onderzoeksrechter.

Wat deze brieven aan de onderzoeksrechter betreft kan ik mij toch wel moeilijk inbeelden dat daar vanuit het CWB geen antwoord op zou gegeven geweest zijn, al was het maar om de goede ontvangst te bevestigen van de brieven. Tenzij de speurders in Jumet op één of andere manier zouden ontdekt hebben dat ze met de zoveelste kwakzalver te maken hebben. We hebben ondertussen op de verschillende fora nl. al meerdere mensen gehad die beweren te weten wie achter de Bende zit. Uiteindelijk kan iedereen zich hier voordoen voor eender wie en hier een verhaal komen vertellen met namen en feiten die op de website en de vele artikels en boeken te vinden zijn.

Op dit forum hebben we bijvoorbeeld begin 2013 ook nog Robert French gehad over Haemers die we nu al maanden niet meer horen trouwens. En recent was naar aanleiding van dit artikel ook de reactie van een lezer, tiens ook ne Robert, die ook het CWB had gecontacteerd met zijn getuigenis. Uiteindelijk is na de vele reacties gebleken dat dit enkel een zielig persoon betreft die op internet de nodige aandacht zoekt en zijn verhaal pure fictie en fantasie is.

Ik blijf dus toch nog wel wat kritisch over het verhaal van Insider alhoewel dit natuurlijk wel perfect in het plaatje zou passen. Ik wil Insider best wel geloven maar dan zal hij toch nog met wat meer concrete info moeten komen. Mijn reactie is dus zeker niet te beschouwen als een aanval op of beschuldiging naar Insider toe. Zijn verhaal is interessant maar graag nog wat meer info als het kan. Dus Insider blijf zeker posten.

Voor de fun onderteken ik deze post

Hoogachtend,

Albert Raes

Ben ik nu Albert Raes? lol

255

Re: Verhaal van Insider

Nee, je bent niet Albert Raes, en ook nu gaat het weer over lezen en begrijpen. Kwakzalver, misschien jouw mening, maar waar baseer jij dat op? Wat het onderzoeksteam betreft, die zijn zelf bij mij gekomen, maar doen niets met gegevens die te moeilijk zijn of die hen niet bevallen.

Ook voor jou, hetzelfde antwoord, heb je wel gelezen waar ik over heb geschreven of is dit alles wat je hier heb kunnen uithalen? Dim schreef het al, is dit een onderzoeksforum? Ik heb nog geen enkele concrete vraag gehad over het door mij gestelde, ook niet van Albert Raes!

Re: Verhaal van Insider

Insider, zoals ik zei moet dit absoluut niet als een aanval beschouwd worden. Zeker niet. Het sterke aan dit forum is dat we hier allen van gedachten wisselen om na te gaan of info kan kloppen. En daarbij mag iedereen kritisch uit de hoek. Als dit niet kan of mag dan is dit zeker geen onderzoeksforum.

Ik heb alles zeer aandachtig en begrijpend gelezen. Misschien kan je al een aantal antwoorden geven op de pertinente vragen die je zelf hebt gesteld. Want dat zijn zeer goede vragen die de speurders inderdaad aan jou (hadden) moeten stellen. Je stelt de vraag maar je geeft er geen antwoord op. Ook in je brieven aan de onderzoeksrechter beperk je je info. Als ik een getuige zou zijn zou ik toch wel van bij aanvang alles vertellen wat ik weet. Jij legt maar een beperkte getuigenis af. Waarom hou je de info achter en geef je dit niet meteen mee aan de speurders of de onderzoeksrechter? Ik geef hier nu dus een aanzet. Graag een antwoord op:

• Wanneer heb je die trainingen gegeven?
• Wie waren de deelnemers aan die trainingen?
• Waar werden de trainingen gehouden?
• Welke plaats en welke locatie?
• Wat was het doel van die trainingen? Wat was de intentie?
• Heb je ze nog andere dingen geleerd en zo ja, wat precies?
• Waren er meer van dergelijke trainingen? Zo ja, waar was dat en wie waren daarbij?
• Hoe werden die technieken uitgevoerd? Kunt u dat demonstreren? Neem mij mee stap voor stap. Leg eens uit?
• Denkt u dat de betrokken deelnemers in staat waren om deze technieken daadwerkelijk in de praktijk uit te voeren?
• Of enkelen van hen? Wie waren dat? Waarom denkt u dat?

En dan nog een persoonlijke vraag van mij die ik aan bovenstaand lijstje toevoeg: welke training heb je exact gegeven, enkel wurgmethodes of ook schietoefeningen?

257

Re: Verhaal van Insider

Merovinger wrote:

Dat klinkt allemaal wel geloofwaardig maar waar ik toch wat met een wrang gevoel blijf zitten is het feit dat Insider uiteindelijk enkel spreekt over personen die reeds lange tijd vernoemd worden in het Bende van Nijvel-dossier


Lees eerst aub eens aandachtig de beweringen. Armfelt, bv., was een behoorlijk nieuwe insteek. Want, eerlijk, wie hier op het forum was vertrouwd met deze naam voor Insider er mee op de proppen kwam? En is het verwonderlijk dat ook namen als Bouhouche, Al Ajjaz, Calmette, Latinus genoemd worden? Ze zijn nu eenmaal incontournable. Ik zou het veel wranger vinden moest over hen gezwegen worden.

Re: Verhaal van Insider

Ik was vetrouwd met de naam Armfelt en beschouw mijzelf niet bepaald als een kenner van het dossier. Geloof dat hij Bouten zijn boek vernoemd wordt.

Servo per Amikeco

Re: Verhaal van Insider

dim, wat Insider schrijft vind ik zeker interessante informatie. Zijn verhaal lijkt mij wel plausibel en zou kunnen kloppen. Het zou alvast connecties tussen bepaalde protagonisten (Armfelt, Bouhouche, Calmette, Latinus) aantonen. Alleen mis ik nog iets. Ik blijf al 2,5 jaar op mijn honger zitten sinds de eerste posts van Insider. Naast het voorgerecht (dat hij trainingen heeft gegeven) had ik dan ook graag eindelijk het hoofdgerecht (inhoud en type trainingen, details van de omstandigheden en locaties van de trainingen, namen deelnemers aan de trainingen) gekregen. En waarom denkt Insider dat de mensen aan wie hij opleidingen gegeven heeft, de personen zouden zijn die de Bendefeiten gepleegd hebben?

Armfelt kwam in de jaren '90 al aan bod in verscheidene media. Nieuw is wel de mogelijke link met de Bende van Nijvel.

De manier waarop Eddy Vos Insider zou ondervraagd hebben en gereageerd zou hebben op de hem aangeboden info, is deprimerend om lezen. Is het dan toch een goede zaak dat Vos niet meer bij het onderzoek betrokken is?

260

Re: Verhaal van Insider

Insider, bezorg mij eens de gerechtstransscriptie (notulen) van uw getuigenis & verhoor tijdens het proces in Suriname?