Re: Verhaal van Insider

Boemerang wrote:

Stel nu eens dat hij oprecht is en dan krijg je deze reactie (in een veels te vroeg stadium). Stel nu eens dat er andere mensen zijn die overwegen na jaren te spreken (ze zijn er!) en zij lezen hoe iemand al meteen als fantast wordt versleten. Zullen zij zich gemotiveerd voelen? Hoe uitnodigend is dit voor hen die twijfelen te spreken?

Dit vind ik werkelijk de slapste woorden die ik ooit op dit forum gelezen heb. Als een beetje kritiek op een forum al iemand tegenhoudt. Ik wil het nog best scherper stellen. Deze knaap speelt gewoon met de gevoelens van de forumleden en tegelijk speelt hij ook met de familieleden van de slachtoffers. Hij suggereert dat ie meer weet, maar gvd al die jaren zijn mond heeft gehouden. Ook nog suggereren dat het boek van David een omslagpunt is voor hem.

Ik heb pas respect voor wat ie zegt als ie naar Eddy Vos gaat en de zaak serieus helpt oplossen. Hier op het forum wat roepen, heb ik weinig respect voor. Roepers zijn niet de getuigen die we zoeken, neem dat maar van mij aan.

22 (edited by dim 09-11-2010 10:55)

Re: Verhaal van Insider

noorderling wrote:

Roepers zijn niet de getuigen die we zoeken, neem dat maar van mij aan.


Ik neem dat helemaal niet van u aan, waarom zou ik. Beste Insider, er zijn wel degelijk mensen op dit forum die sterk geïnteresseerd zijn in jouw verhaal en respect hebben voor getuigen die besluiten te praten (na hoeveel jaar dat ook moge zijn, je zou gezien de aard van de zaak voor minder zwijgen!).

Er is voorlopig geen enkel element die aantoont dat Insider onecht is, integendeel, en ik neem Noorderling zijn aanval heel erg kwalijk. Wie zegt trouwens dat Insider nog niet naar Vos geweest is en wie zegt überhaupt dat naar Vos gaan een garantie is om geloofd en gehoord te worden? (De zaak Lionel Ruth heeft aangetoond dat de cel Jumet misschien toch niet helemaal ter goede trouw zou kunnen zijn, als u begrijpt wat ik bedoel.)

Dus, Insider: weet dat er meerdere forumleden zijn die écht wel zullen luisteren. Weet ook dat er altijd rotte appels op een forum zijn (om te saboteren, als internettrol of gewoon als wijsneus, dat is niet altijd even duidelijk). Mocht het toch een drempel zijn, op mijn email ben je altijd welkom: dimknudde[at]yahoo.com

We kijken uit naar een verder bericht.

23

Re: Verhaal van Insider

We kunnen pas concluderen en (ver)oordelen als we Insider's verhaal kennen. Ook ik ben benieuwd. Dus rustig afwachten.

24 (edited by noorderling 09-11-2010 12:45)

Re: Verhaal van Insider

dim wrote:

Weet ook dat er altijd rotte appels op een forum zijn (om te saboteren, als internettrol of gewoon als wijsneus, dat is niet altijd even duidelijk)

Ik vind het wel heel typisch dat juist degene die geloven in complottheorieen, ook een complot weten te maken van mensen met een andere mening dan zij zelf. Boemerang zit volgens mij op het verkeerde forum. Die gebruikt dit forum alleen maar om zijn Gladio verhalen te verkondigen.

Te vaak heb ik mensen hier zien schrijven dat ze weten hoe het zit. Echter meer dan dat hoor je nooit. Een paar opmerkingen van Insider maken op mij totaal geen indruk. Net als het spookhuis 2 maanden geleden. Over 2 maanden weet niemand nog wie Insider was. Dat is mijn persoonlijke voorspelling.

Re: Verhaal van Insider

Noorderling, leer eens beseffen dat jouw maatstaf niet de enige absolute is, en dat dit forum geen plaats is om persoonlijke hetzes uit te vechten. Als een bepaalde theorie niet in je kraam past, doe er dan het zwijgen toe of probeer ze op constructieve wijze te ontkrachten in plaats van ze simpelweg af te zeiken als klinkklare nonsens.

26

Re: Verhaal van Insider

noorderling wrote:

En ook, waarom deelt u uw theorie met het forum en niet met de speurders?

Sommigen zullen mijn verhaal ook nog wel kennen. Ik betrouw Vos ook niet. Wat Insider beschrijft klopt volledig met de types die ik tegenkwam op de avond voor de diefstal van de kogelvrije vesten in Temse. Op scherp en klaar voor een raid of aanval. Wist ik toen veel of die ene die tegen mij bezig was dat allemaal meende... Ik sleep dit ook al 25 jaar mee hoor! Pfff.

Re: Verhaal van Insider

Er wordt erg opgewonden gereageerd op het feit dat sommigen de woorden van Insider in twijfel trekken. Ik wil niets liever dan Insider geloven want dan zou het mysterie opgelost zijn, maar dan moet hij toch met meer feiten komen die de geloofwaardigheid van zijn verhaal ondersteunen. Nu heb ik alleen een thesis gelezen die ik al vaker heb gezien. Dus Insider, kom over de brug met uw verhaal.

Noorderling is misschien wat scherp en direct in zijn commentaar, maar hij heeft gelijk als hij zegt dat we vaak mensen op het forum zien die claimen De Oplossing te hebben en dan binnen korte tijd weer verdwijnen.

We moeten kritisch zijn op alles. Niet alleen op wat de speurders hebben gedaan (of niet gedaan) maar ook op mensen die beweren Het te weten.  In elk ingewikkeld onderzoek duiken fantasten op. Elke politieman kan u dat vertellen. En hoe ingewikkelder de zaak, hoe meer fantasten er zijn. Dus moet je niet iedereen zomaar op zijn woord geloven.

Re: Verhaal van Insider

Hoewel ikzelf me tot op heden niet bijzonder verdiept heb in het onderzoek omtrent de bende van Nijvel, ben ik toch sterk geïnteresseerd méér te weten te komen via dit forum, van  Insider. Een en ander blijft me anderzijds ook intrigeren omdat bepaalde gesuggereerde betrokkenen ook voorkomen in de getuigenis van X1 (Regina Louf)   en X2 (B.M.). Insider, klopt het dat je niet bereikbaar bent via privéberichten langs dit forum?

29

Re: Verhaal van Insider

Beste Forumleden, even off the record. Tijdens de herdenking gisteren in Aalst heb ik met verschillende nabestaanden gesproken. Zij lezen dit forum ook mee, de een al actiever dan de ander. Wij dienen allemaal zeer duidelijk te beseffen dat we met wilde geruchten en speculaties niets of niemand verder helpen. Sommige leden van de verschillende fora gooien zomaar eender wat te grabbel op internet. Dit kan kwetsend overkomen op de slachtoffers en zelfs nog verstrekkende gevolgen voor hun privé leven hebben.

Een van de slachtoffers kwam tijdens een sollicitatie te weten dat ze niet aangenomen was omdat de werkgever haar naam op Google nagekeken had, en op onfrisse verhalen gestoten was. David van de Steen maakt hiervan ook letterlijk melding in zijn boek. Dus "bezint eer ge begint" is hier de beste raad! Bij deze wens ik hiervoor de verontschuldingingen aan te bieden in naam van heel het forum.

30

Re: Verhaal van Insider

Tja, ik krijg ook het heen en weer als men begint te schermen met de term complottheorie. Alsof Gladio hetzelfde zou zijn als de gemiddelde UFO/pyramide/CIA-nonsens.