301

Re: Verhaal van Insider

Werner, natuurlijk, want regeringen die bendes oprichten om onschuldigen te vermoorden, zijn geen lieve regeringen.

302

Re: Verhaal van Insider

Neen hoor, de verklaringen van Insider waren op het moment van de feiten niet gekend en al zeker niet bewezen. De huidige verklaringen van Insider zijn van toepassing op het proces in Suriname en niet het dossier van de Bende van Nijvel. Dus opletten dat je daar niet inloopt.

Wat de decembermoorden betreft, weten we met zekerheid dat de slachtoffers voor hun dood, mishandelt zijn geweest en Bouterse heeft zelf verklaart dat hij de schoten heeft gehoord. Vergeet niet dat Bouterse zelf aan de macht is gekomen door een staatsgreep en bijkomend bestaan er verschillende vormen van staatsgrepen. De positie van de slachtoffers op het moment van de feiten, is door internationaal recht bewezen, en men is daar zeer duidelijk over. Vergeet niet dat Bouterse ook de keuze had om hen juridisch te vervolgen.

Suriname became a State Party to the American Convention on Human Rights(hereinafter “the Convention”) and recognized the jurisdiction of the Court on 12 November 1987. Suriname furthermore acceded to the International Covenant on Civil and Political Rights on 28 Dec 1976.

While Suriname has not (yet) acceded tothe Convention Against Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment, many of the provisions of this Convention are also reflected in theaforementioned Convention and Covenant, or in their attendant jurisprudence. The prohibition of torture is well established as a peremptory norm of international law. According to the International Covenant on Civil and Political Rights (ICCPR) and jurisprudence of the HRC, the State has a direct obligation to protect individuals fromacts of torture and extra-judicial executions, and to investigate, prosecute and punishthe violators of these acts, independent of the wishes of the victim of the torture or ill-treatment. In addition, the victim has a right to a remedy. The HRC has explained thatthis obligation arises on the basis of both articles 2 and 7. Judges and prosecutorshave a particular responsibility to promptly and effectively investigate allegations.

In 1985, the Human Rights Committee supervising the ICCPR in relation to Surinamealready found that victims of the 1982 murders were arbitrarily deprived of their livescontrary to article 6 (1) ICCPR. It urged the State party to take effective steps: (i) toinvestigate the killings of December 1982; (ii) to bring to justice any persons found to be responsible for the death of the victims) (iii) to pay compensation to the survivingfamilies; and (iv) to ensure that the right to life is duly protected in Suriname.

Bron » www.academia.edu

303

Re: Verhaal van Insider

Ik ben al blij Werner, dat we tot de consensus gekomen zijn dat je hier bent om onze tijd te verdoen. Ik hoop dat Insider nog wat info wil geven ondanks al het gezanik, maar 't zal wel wachten zijn tot zijn boek. Als hij de zaken daar duidelijk in uitlegt kunnen we aan de hand daarvan zijn beweringen verifiëren.

304

Re: Verhaal van Insider

Ik zou de mening van Werner niet klakkeloos naast mij neerleggen. Insider werpt klein lokaas uit i.m.o. Eddy Vos zou hem bezocht hebben (op wiens initiatief ?) en met de gekregen info niets uitgevoerd hebben, erger nog, Vos zou belangrijke vragen ontweken of niet gesteld hebben. Eddy Vos zal zijn demarches toch aan iemand moeten melden, en zijn conclusies in beperkte kring bekend maken.

Verder heb ik mijn twijfels over het vermoorden van mensen met een gesofistikeerde knopentechniek. Een praktijk die zou aangeleerd zijn aan bv. een Bouhouche? Is Insider bekwaam om in de Franse taal  gedetailleerde bewegingen uit te leggen? Trouwens, niemand van de warenhuisslachtoffers is omgebracht met een koord.

305

Re: Verhaal van Insider

Charly wrote:

Ik ben al blij Werner, dat we tot de consensus gekomen zijn dat je hier bent om onze tijd te verdoen. Ik hoop dat Insider nog wat info wil geven ondanks al het gezanik, maar 't zal wel wachten zijn tot zijn boek. Als hij de zaken daar duidelijk in uitlegt kunnen we aan de hand daarvan zijn beweringen verifiëren.

Ik zou het op prijs stellen dat u niet in mijn naam spreekt. Verder neem ik nota van uw arrogantie en onwetendheid.

306

Re: Verhaal van Insider

LEO, net zoals ik reeds had aangehaald, kunnen we de vraag stellen of Insider de Franse taal machtig was. Volgens Insider had hij in 2 weekenden een spoedcursus gekregen van Robert, hoe hij een staatsgreep moet plegen, LOL, en volgens zijn verklaring was hij door een NL inlichtingendienst uitgekozen. Wat een amateurs. . Ik vraag mij af hoe die ontmoeting heeft plaats gevonden? Indien dit juist is, dan is Insider tot bij Robert moeten gaan, want in die periode had Robert een aanhoudingsbevel aan zijn kloten. Dus, onmogelijk dat die ontmoeting in Frankrijk kon gebeuren.

307

Re: Verhaal van Insider

Ik kan me drie trainingen met Bultot herinneren. De eerste was bij een restaurant in Sint-Pieters-Leeuw. In een bijbehorende zaal waren schietstands opgesteld

Was dit in restaurant Klein Bijgaarden?  Daar vlakbij zijn er in 2010 opgravingen geweest in een bos.  Ze hebben toen niets gevonden.

308

Re: Verhaal van Insider

Wat me echter het meest heeft verbaasd, is wie dat mallotige verhaal de wereld ingestuurd heeft dat er tijdens een oefening een vliegtuig gekaapt zou worden, waarmee men naar Suriname zou vliegen. Jij was aangenomen als huurling en zal zeker ook weten dat een dergelijk plan geen enkele kans van slagen zou hebben en dat niemand met een dergelijk onzinnig plan bij een intelligente man als Haakmat hoeft aan te komen. Iedereen die ook maar een klein beetje nadenkt ziet meteen de hindernissen.

Ronnie Brunswijk liet in 87 een vliegtuig kapen ( twin otter surinam airways ) door enkele Engelse huurlingen.  Was om materiaal naar Suriname te transporteren. Operatie was vanuit Stoelmans eiland gepland. In het vliegtuig zaten 6 Nederlandse toeristen die in het Nederlands op hun gemak werden gesteld, en waar ze zelf enkele foto's hebben genomen met de huurlingen.

309

Re: Verhaal van Insider

Werner schreef : "Ik zou het op prijs stellen dat u niet in mijn naam spreekt. Verder neem ik nota van uw arrogantie en onwetendheid." Ik ben blij dat we daar dan ook een consensus over hebben.

310

Re: Verhaal van Insider

Charly, Ik probeer mij in te leven hoe moeilijk het voor u moet zijn om bij het onderwerp te blijven, als u een bewezen en vaststaand  antwoord krijgt die niet met uw opvattingen strookt...
http://xkcd.com/386/