311

Re: Verhaal van Insider

Moderatie: Een paar pagina's terug gaf ik de wijze raad om niet per sé altijd het laatste woord te willen hebben. Blijkbaar wordt mijn wijze raad niet zo goed opgevolgd.

Daarom neem ik de beslissing om dit topic tijdelijk op slot te doen. Hieronder de redenen:

- Ik ben vanaf dit weekend op vakantie en kan de discussie dus niet volgen;
- Dit geeft iedereen de mogelijkheid om eens goed na te denken;
- Dit geeft Insider de mogelijkheid om de openstaande vragen in alle rust te beantwoorden.

Opmerkingen of vragen mogen via mail gesteld worden » Contact

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

312

Re: Verhaal van Insider

Getuigenis in Decemberzaak achtervolgt Van Haperen » www.dwtonline.com

313

Re: Verhaal van Insider

"Hij is bezig een boek te schrijven waarin het "geheime leven van Armsfelt" centraal staat."

Ik hoop dat het iets wordt, want ik heb nog altijd geen reden gevonden om aan het verhaal van Van Haperen/Insider te twijfelen.

314

Re: Verhaal van Insider

Ik heb ergens gelezen dat zijn boek nog deze maand zou uitkomen.

315

Re: Verhaal van Insider

Het is sowieso geen slechte zaak dat het hele Gladio/Armfelt verhaal nog eens opgerakeld wordt, onafhankelijk van het feit of de Bende er nu al dan niet mee gemoeid is. Die duistere pagina is veel te onderbelicht geweest. Gladio zou eigenlijk in alle lessen geschiedenis aan bod moeten komen. Maar men rept er met geen woord over. Laat staan dat de leerkrachten er ooit van gehoord hebben.

316

Re: Verhaal van Insider

Naar het einde van de Gladio-commissie was er een ondertoon van: "de Bende is een gevolg van Gladio, laat ons dat netwerk afschaffen, want het kan en wordt zonder controle verkeerd gebruikt".

317

Re: Verhaal van Insider

Charly wrote:

Naar het einde van de Gladio-commissie was er een ondertoon van: "de Bende is een gevolg van Gladio, laat ons dat netwerk afschaffen, want het kan en wordt zonder controle verkeerd gebruikt".

Om de fictie en de realiteit van professionele clandestiene groepen en hun opdrachten wat beter te belichten zijn volgende 2 artikels eens interessant om te lezen:

» www.atimes.com
» www.bbc.co.uk

Re: Verhaal van Insider

De groepen zoals E Sqdrn van de UKSF is natuurlijk een hele wereld verwijderd van zoiets als de WNP. Daarbij is het bestaan van E Sqdrn ook nooit bewezen. De SAS heeft altijd CRW-wing gehad (counter revolutionairy warfare-wing). Die waren nauw betrokken bij de Special Projects (anti terrorisme) en de training van hun operators in bijzonder skills om undercover te werken. Ze werken nauw samen met MI5 en MI6 en wisselen kennis en ervaring uit op operationeel vlak. De CRW bestaat uit veteranen en hun voornaamste doel is training. Om de mensen te leren met terrorisme om te gaan, moesten zij eerst leren hoe een terrorist zich gedraagt en te werk gaat.

Vele duistere en sinistere geheime agenda's werden vaak toegeschreven aan de CRW, omdat deze iet of wat tot de verbeelding spreekt. Extreem ervaren sas veteranen, in samenwerking met de inlichtingendiensten? De link werd al snel gelegd. Mogelijk is hieruit de E Sqdrn legende ontstaan.

Volgens mij is het veel eenvoudiger. Net als bij de Navy Seals, Team 6 hun topteam is, dat de moeilijkste opdrachten krijgt omdat de meest veelbelovende operatoren hier onderverdeeld worden, zal ook de UKSF voor de moeilijkste oprachten hun beste mensen selecteren en in 1 team samenbrengen. Net als een interimbureau. Het is niet meer dan logisch dat bij erg gevoelige opdrachten een aantal doorwinterde veteranen wordt uitgekozen. Ik denk dat E Sqdrn niet meer dan dat is.

Servo per Amikeco

319

Re: Verhaal van Insider

Inderdaad. Het is dan ook merkwaardig dat een zogenaamde organisatie als 'de dienst' dan een beroep doet op Insider voor een staatsgreep in Suriname. Volgens zijn eigen verklaring moet hij hiervoor nog wel even op cursus bij Denard. En het wordt nog gekker dat hij voor zijn zogenaamde militaire loopbaan nog een pensioen vraagt ook.

Re: Verhaal van Insider

Dergelijke tactiek past wel in het kader van ontkenbare operaties. Wanneer men een operatie gaat uitvoeren die op geen wijze gelinkt mag worden aan een overheid gaat men hiervoor ontkenbare operatoren inzetten. Mensen die geen aantoonbare link hebben met de overheid. Wanneer het fout gaat dan zijn er geen harde bewijzen.

Indien een team van 'E Sqdrn' zou worden onderschept dan is enkel al hun identiteit een link naar de speciale eenheden en bijgevolg is het duidelijk een operatie van de Britten. Hiervoor werken geheime diensten met freelancers uit allerlei milieu. Ex militairen, private contractors, criminelen, ...

Ik heb even met Peter gemaild en ik kan bevestigen dat hij een paar vaktermen kende en hun oorsprong en evolutie. Op zich een aanwijzing dat hij op zeker moment een opleiding heeft genoten die gerelateerd is aan inlichtingenwerk. Momenteel is het contact verbroken en als je dit leest Peter, ja ken mij een privé bericht via de site sturen, mijn oorspronkelijk mailadres werkt niet meer, ik heb een nieuw.

Servo per Amikeco