391

Re: Verhaal van Insider

Reneke wrote:

Waarom wil Insider hier de namen van die moordenaars niet posten, die toch volgens hem aan de wieg stonden van de Bende van Nijvel? Bestaan ze niet? Is hij toch de fantast waarvoor hij in een ver verleden werd bestempeld? In dat geval kan hij beter met stille trom dit forum verlaten en ons verder met rust laten. Wil hij daarentegen het forum vooruithelpen, ongeacht of we de opdrachtgevers vinden of niet, met de smoking guns kunnen we ook al aan de slag. Namen noemen dus! Namen of buiten!

Misschien mijn vorige postings hierover nog maar eens lezen.Wat er mee aan de slag kunnen betreft: wat ga je dan doen? Je enorme archieven raadplegen of op een andere manier interessant lopen doen? Misschien heb je iets teveel pretenties.

Voor de duidelijkheid, ik wil met elk echt onderzoek meewerken maar niet op deze manier. Zo zet je geen onderzoek op. Iedere keer opnieuw komen er nieuwe wannebees die het wel eens even gaan oplossen en alles opnieuw naar voren gaan brengen wat allang onderzocht is. De namen van het team zijn bekend. laat nu maar eens zien hoe goed je bent en haal die namen boven water.

Wat mijn aanwezigheid op het forum betreft: ben jij nu de webmaster? Ga jij de regels op het forum bepalen. Ik ben alleen op het forum voor mensen die serieus onderzoek doen. Ga nu niet de toetsenbordheld spelen.

392

Re: Verhaal van Insider

Charly wrote:

Insider, als je weet waar ze precies trainden in Nederland (vooral parachutespringen) en in de Ardennen, kunnen we misschien via die weg namen te weten komen. Het gebruik van materieel moet altijd wel verantwoord worden, misschien zijn daar nog lijsten van.

Verder: is niet de meest eenvoudige oplossing, dat de opdrachtgever achter de Bende van Nijvel, de Belgische versie is van de persoon die jou in dienst genomen heeft? Bouhouche kan als praktische organisator een sleutelrol gespeeld hebben, maar ik acht hem zeker geen opdrachtgever. Daarnaast is het bijna onmogelijk dat louter een afgescheiden groepje van de WNP (Elnikoff,...) op eigen houtje (hint van Libert) die misdaden heeft kunnen begaan, dus zonder omkadering van Staatsveiligheid en politiemensen allerhande. Dus: we moeten het zoeken in de regionen van jouw werkgever en zijn Belgische equivalent.

Bouhouche was zeker geen opdrachtgever. De opdrachtgevers zijn bekend en vanuit dat oogpunt moet het mogelijk zijn om het onderzoek weer helemaal open te trekken. In de loop van volgende week wil ik Ben contacten op welke manier dat zou kunnen.
Heb je daar zelf ideeën over, dan kun je me ook rechtstreeks mailen via interdoc201@yahoo.com. Concentreer je ook niet op de WNP of de Staatsveiligheid. Alles komt uit de koker van de politieke figuren vanaf begin jaren '70.

393

Re: Verhaal van Insider

De opdrachtgevers en de uitvoerders zijn dus bekend. Jij bent me d’er eentje.

394

Re: Verhaal van Insider

Reneke wrote:

De opdrachtgevers en de uitvoerders zijn dus bekend. Jij bent me d’er eentje.

Die zijn inderdaad bekend. Bewijzen is een andere zaak. Maar terug te komen op de reden waarom ik niet alles zomaar op de site gooi. Als je nog eens terug kijkt op dit topic over de vreemde 'dood' van Bouhouche, dan zie je de manier waarop, volgens mij, een onderzoek hoort te gebeuren. Maar niet volgens de forumleden. Geen enkele vraag, geen enkele toevoeging. We praten dan wel over iemand die een hoofdrol gespeeld heeft in de gebeurtenissen van de loden jaren '80.

Ik denk dat ik heb aangetoond dat er een zeer grote kans bestaat dat Bouhouche nog in leven is, maar geen enkele vraag meer daarover. Terug nu naar de site op dit moment. Zie je hoeveel aandacht er op het moment is voor een Amerikaanse auto die toen gezien zou zijn? Stel nu dat er inderdaad een dergelijke auto gezien is, wat lost dit dan op? Zo wordt het hele forum een farce. Nog een item, of het iets met de zaak te maken heeft of niet. Het forum vervuilt, niemand ziet door de bomen het bos meer.

Dat zie ik ook aan hier bij jou. Je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. dat kan ook niet, je kwam er pas veel later bij en het is duidelijk dat je niet voldoende kennis van zaken hebt. Dat is ook moeilijk, door alle ver- en dwarsverbanden raak je al snel de weg kwijt. Zoals ik al eerder heb gezegd, maak een nieuwe start, bepaal wat er onderzocht moet worden.

Maak voor ieder deel van het onderzoek een deelhypothese. Maak voor deze deelhypothese twee werkbladen en laat die beheren door degene die het onderzoek opstarten. Een blad voor bewezen feiten en een blad voor zaken die nog verder onderzoek vragen.
In twijfelgevallen steun van een groep onderzoekers die hun sporen hier op het forum verdiend hebben. Indertijd dacht ik dat Bossi zoiets goed zou kunnen coördineren. Helaas wilde die ook liever magistraatje spelen. Gelukkig hebben we meer onderzoekers die kennis hebben van het hele dossier. De vraag is alleen wil men dat of wil men liever zelf onderzoekertje spelen?

395

Re: Verhaal van Insider

Die Amerikaanse wagen biedt inderdaad geen meerwaarde, volledig akkoord. Maar ook de dood van Bouhouche niet, en jouw verhaal daarrond. Dat er geen bijkomende vragen gesteld zijn komt omdat het niet relevant is voor het forum. Wat ook niet erg verstandig is, is iemand te onderschatten omdat ie zogezegd niet lang genoeg op het forum aanwezig is.
Wat ik wel relevant vind zijn de namen van dat Belgisch tuig dat op weg was naar Suriname. Ik zal die dan op mijn linkse werkblad zetten.

396

Re: Verhaal van Insider

Reneke wrote:

Die Amerikaanse wagen biedt inderdaad geen meerwaarde, volledig akkoord. Maar ook de dood van Bouhouche niet, en jouw verhaal daarrond. Dat er geen bijkomende vragen gesteld zijn komt omdat het niet relevant is voor het forum. Wat ook niet erg verstandig is, is iemand te onderschatten omdat ie zogezegd niet lang genoeg op het forum aanwezig is.
Wat ik wel relevant vind zijn de namen van dat Belgisch tuig dat op weg was naar Suriname. Ik zal die dan op mijn linkse werkblad zetten.

Bouhouche was niet relevant omdat? We praten hier over een van de hoofdrolspelers. Lees het verhaal over Suriname nog eens en de rol van Bouhouche daarin. Er is geen sprake van onderschatting van jou, het is duidelijk dat je een te grote broek aantrekt en er echt niets van begrijpt. De term Belgisch tuig zegt ook genoeg over jou? Ken jij deze mensen en hun doelstelling. Take a live!

397

Re: Verhaal van Insider

Laat maar zitten, pfff

398

Re: Verhaal van Insider

Reneke wrote:

Laat maar zitten, pfff

Natuurlijk Reneke, opgeven, net voordat je de bende ontmaskerd hebt!. Meer dan 35 jaar zijn diverse onderzoekers bezig om alles in kaart te brengen. Toch iedere keer opnieuw verschijnen er figuren op het forum die zonder onder- en achtergrond denken de manier gevonden te hebben om de zaak tot een oplossing te brengen.

Dit was en is een degelijk forum, met mensen die respectvol omgaan met alle ins- en outs. Wil je meedoen, prima maar verdiep je eerst in de geschiedenis van wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe. En dan nog, wie ben jij om te denken dat je zonder samenwerking met anderen dit wel op zal lossen. Samenwerking is de sleutel, vooral door alle dwaalsporen die neergelegd zijn.

Dit is niet persoonlijk Reneke, niet persé voor jou bedoeld. Maar binnenkomen en denken dat jij degene bent waar alles om draait?

399

Re: Verhaal van Insider

De zaak zal nooit opgelost geraken zolang bepaalde mensen over info beschikken en die niet naar buiten willen brengen, want dan draait het niet meer om hèn.

400

Re: Verhaal van Insider

Insider wrote:

Natuurlijk Reneke, opgeven, net voordat je de bende ontmaskerd hebt!. Meer dan 35 jaar zijn diverse onderzoekers bezig om alles in kaart te brengen. Toch iedere keer opnieuw verschijnen er figuren op het forum die zonder onder- en achtergrond denken de manier gevonden te hebben om de zaak tot een oplossing te brengen.

Dit was en is een degelijk forum, met mensen die respectvol omgaan met alle ins- en outs. Wil je meedoen, prima maar verdiep je eerst in de geschiedenis van wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe. En dan nog, wie ben jij om te denken dat je zonder samenwerking met anderen dit wel op zal lossen. Samenwerking is de sleutel, vooral door alle dwaalsporen die neergelegd zijn.

Je hebt net hetzelfde gedaan in het Bonkoffsky topic na Aubanel zijn statement. Je hebt geen idee wie hij is, wat zijn opleiding is, wat zijn functie is, wat hij materieel in zijn bezit heeft, of hij al dan niet in direct contact staat met onderzoekers/betrokkenen noch wat er al dan niet is doorgegeven aan info in beide richtingen. Je refereerde naar de 'serieuze ex-posters' die het forum verlaten hebben door (o.a.) dergelijke verklaringen, en de ironie is je dat je geen weet hebt of Aubanel al dan niet met die mensen communiceert, wat die weten noch of ze net als ik voor hem zouden "vouchen" (bij gebrek aan een beter Nederlands woord). Hoe zou je het immers ook kunnen weten? En dan speel je direct de man.

Ik ben niet uit op een ellenlange discussie die als maar persoonlijkere vormen aanneemt, zo hebben we er al genoeg gehad recent. Maar net zoals jij meent redenen te hebben om info niet te publiceren, zo zijn er ook anderen (met info die gechecked is, gedubbelchecked is, etc ...).

Insider wrote:

Ik denk dat ik heb aangetoond dat er een zeer grote kans bestaat dat Bouhouche nog in leven is

Je hebt een theorie verkondigd, die inderdaad niet onmogelijk lijkt door de vreemde manier hoe in Frankrijk met zijn ongeluk/dood is omgegaan, en - daarvoor moet we je jou op je woord geloven - door vroegere verklaringen van Bouhouche naar jou toe. Dat is m.i. van een hele andere orde dan "een zeer grote kans".

En tot slot: je slaat de nagel op de kop: iets weten/met iets bekend zijn, is iets anders dan dat kunen bewijzen.