Re: Verhaal van Insider

Misschien interessant? Op een gekraakte diskette van ARI die gevonden is in de hut van Bouhouche, komt de naam van Faez El Ajjaz terug. (dit stuk tekst komt van de site tueriesdubrabant.) Een oude bekende op de klantenlijst van ARI is de Saoedische geheimagent Faez El Ajjaz, die zich voor journalist uitgaf. In hun databank brengen Bouhouche en Beijer hem in verband met de affaire-Vernaillen (de moordaanslag op rijkswachtmajoor Herman Vernaillen), WNP en European Institute of Management.

52

Re: Verhaal van Insider

Ik ben zeer blij met de inbreng van Insider! Eindelijk terug op het goede spoor. Verplichte lectuur voor alle forumleden:

  • "Netwerk Gladio" (Hugo Gijsels) Uitgeverij Kritak; 1991

  • "Dossier Gladio" (red. Jan Willems) Uitgeverij EPO; 1991

53

Re: Verhaal van Insider

swansongunsung wrote:

Dat interessieert mij ook. Wij horen zoveel keer over garagehouder Francesco Nardella, bij voorbeeld, ivm met wagens die gebruikt werden. En Roland Potier ivm de wagens van bende Haemers. Misschien zijn deze namen bekend bij Insider?

Calmette is Frans. Met mogelijke verbindigen met de OAS. Insider, kende je ook andere Franse mensen. Adriano Vittorio, bij voorbeeld? Insider, heb je iets verhoord over mogelijke pistes voor de moord van Olof Palme?

Laatste vraag aan Insider: heb je iets gehoord over een mogelijke role van de italiaanse P2?

Francesco Nardella was de voormalig bevelhebber van het militaire district Verona (Italië) en van 1962 tot 1971 leider van de "dienst psychologische oorlogvoering bij het geallieerde commando FTASE van de NATO in Verona" ...  (uit: Dossier Gladio; EPO)

Jean-Francis-Ferrari Calmette, alias 'Le Marseillais' was tot 1981 veiligheidsagent/instructeur van de privé-bewakingsfirma 'Wackenhut', waar hij o.a. Marcel Barbier en Eric Lammers in dienst nam, uitbater van de Brusselse sportclub BIKBA, afkomstig uit het Franse Bézier, begon zijn politieke loopbaan bij de extreem-rechtse terreurorganisatie ' Organisation de l'Armée Secrète' (OAS), officieel beroep is "technisch veiligheidsadviseur", maar in praktijk free-lancer met duidelijke voorkeur voor extreem-rechtse politieke klussen ...

Is ook karate-leraar, introduceerde in België de (verboden) 'full-contact-discipline', vanaf 1974 via kolonel Majerus betrokken bij fysieke training van eerste lichting rijkswachters Groep Diane, politieke contacten met Bouhouche, Beijer en Amory, tijdens korte periode ook chef ordedienst Vorst-Nationaal, zou ook huurlingen-ronselaar geweest zijn voor Zuid-Afrika, in een boerderij die hij huurde in Erbisoeul (Zuid-Afrika) zouden wapens getest zijn en para-militaire trainingen gegeven, zou ook verbonden geweest zijn aan het Brusselse huurlingen-agentschap 'Contact', speelde instructeur tijdens de trainingskampen van het Front de la Jeunesse en was de motor achter de extreem-rechtse privé-militie "Nouvelle Sparte", stichtte school voor vorming veiligheidsagenten en organiseerde ordedienst voor de 'Euro-droit-meeting' in Brussel (1979), waar de Italiaanse MSI-leider Almirante te gast was, in 1980 verantwoordelijk voor de veiligheid op jaarlijks bal  van VDB ...

Bron: "De Bende&Co" van Hugo Gijsels; uitgeverij Kritak; blz. 112-113

54

Re: Verhaal van Insider

basquiat wrote:

Misschien interessant? Op een gekraakte diskette van ARI die gevonden is in de hut van Bouhouche, komt de naam van Faez El Ajjaz terug. (dit stuk tekst komt van de site tueriesdubrabant.) Een oude bekende op de klantenlijst van ARI is de Saoedische geheimagent Faez El Ajjaz, die zich voor journalist uitgaf. In hun databank brengen Bouhouche en Beijer hem in verband met de affaire- Vernaillen (de moordaanslag op rijkswachtmajoor Herman Vernaillen), WNP en European Institute of Management.

Also interesting is that Bouhouche and Beijer themselves link Faez El Ajjaz to the Vernaillen affair (investigated large scale drug trafficking accusation against the gendarmerie and one Paul Vanden Boeynants firms; both Vernaillen and his co-investigator survived assassination attempts), the WNP and EIM. One of Ajjaz's cars was used in the assassination attempts on Vernaillen and Goffinon. Bouhouche has always been one of the unofficial suspects in this affair, but at the time he himself headed the investigation into the attempt on Goffinon. Bouhouche had close ties to the WNP, headed by Paul Latinus (DIA; NATO; PIO; CEPIC; Group G leader; committed suicide), while Ajjaz's contact at the WNP was Latinus himself. From 1981 until Latinus was suicided in 1984, EIM was in control of WNP. So no surprises there too that Ajjaz was tied to EIM by ARI.

At the time Ajjaz claimed to be a journalist working for the AFP. In reality he appears to have been a Syrian in close contact with the Saudi royal family and several Middle Eastern terrorist groups. Ajjaz has been accused of working with Count Carl Armfelt, a CIA agent and WACL member in close contact with Vanden Boeynants and de Bonvoisin, in high tech military supplies to Israel, Libanon, Lybia, Iraq, the PLO, IRA, ETA, and underground militant groups in Belgium and Sweden. Other accusations against Armfelt include that he played a large role in setting up the CIA's stay-behind network in Scandinavia and that in the Netherlands he was involved in planning the countercoup in Suriname against Desi Bouterse. The countercoup failed, because Bouterse tortured and killed all the CIA, DIA, NSC and Dutch-backed countercoup operatives. In all likelihood, Ajjaz was one of many CIA-assets along the lines described in the Cercle Pinay article.

This article really gives a lot of credence that the head of EIM indeed was Douglas MacArthur II, who would have been across the street from the American Embassy. MacArthur's link to the Moony Cult has already been mentioned.

Bron: undovedmind.org

De Arabische journalist-spion Faez Al Ajjaz werd in 1922 geboren in Damascus (Syrië), maar verblijft in België met een Saoedi-Arabisch paspoort. Tot 1989 huurde hij een kantoor in het Internationaal Perscentrum in Brussel. In de jaren '70 was hij één van de spilfiguren in grote wapenleveringen vanuit België aan de christelijke milities in Libanon, met een prijskaartje van 1 miljard BF. Hij was ook een politieke zakenvriend van VDB, en had nauwe banden had met WNP, Emile Lecerf (NEM) én Baron de Bonvoisin. Zijn Duitse vrouw woont in het Spaanse Marbella.

Hij wordt gelinkt aan de aanslag op Vernaillen. De vluchtauto van de schutters (bruine Mazda 626 nummerplaat EBP 659) werd later door Bouhouche teruggevonden in een ondergrondse parking in S-P-Woluwe vlakbij de ULB, en behoorde toe aan Al Ajjaz, die beweerde dat hij de auto had geleend van een garagist uit Elsene Jean-Marie Dehaut, die contacten bleek te onderhouden met Jean-François Buslik ... Hij stelde Paul Latinus ook voor aan adjudant Goffinon ivm inlichtingen over recrutering terroristen in België door Lybië ... Zijn telefoonnummer wordt ook aangetroffen in de agenda van wapenhandelaar Willy Pourtois ...

Bron: De Bende & Co van Hugo Gijsels

55 (edited by Insider 20-11-2010 18:22)

Re: Verhaal van Insider

dim wrote:

U had het over Carl Armfelt als initiatiefnemer voor de oprichting van WNP (via Latinus). Wat was dan de rol van Bernard Mercier hierin, stond die daar tussenin als pion van VdB? Bernard Mercier werd door ondermeer Lammers als eigenlijk hoofd van WNP gezien. Ook zijn er WNPers (oa Libert) die beweren dat WNP eigenlijk deel uitmaakte van een grotere organisatie (PAL?) met zetel in Keulen en met vertakkingen naar Spanje (falangisten). Is daar iets van aan? Zo ja, wie leidde dan de Duitse hoofddivisie?

Op Bernhard Mercier kom ik terug in mijn verhaal, omdat die duidelijk een onderdeel was van de WNP, maar ook nu weer, van een cel, niet als pion van VDB, al had hij wel met hem te maken. Nu je VDB noemt, wil ik toch weer een stap vooruitgaan .Mijn advies, concentreer je vooral in het begin van een onderzoek niet teveel op details. Kijk eerst naar de grote lijnen en ga ze dan stuk voor stuk analyseren, uit mijnverdere antwoorden aan de forumleden zul je begrijpen waarom. Hoe verschrikkelijk ook, het gaat in eerste instantie niet om, "Wie zijn de daders?", "Maar wie zit er achter". Er is een hypothese geweest over Groep G en dan vooral hun betrokkenheid bij een te plannen Staatgreep in België. Hou dit gebeuren in gedachten, omdat mensen die genoemd worden als leden van Groep G, betrokken waren bij de ontwikkelingen binnen de WNP en de gevolgen.

Armfelt gaf duidelijk aan dat de Belgische medewerking gezien werd als een generale repetitie voor een staatsgreep in België. Kijk ook naar het tijdsbestek. VDB's macht was tanende en met procedures tegen hem in het verschiet, kon een machtwisseling voor hem wel eens de beste oplossing zijn. Dit verklaart ook waarom opbrengsten van overvallen zoals de goudroof bij Zaventem en van andere overvallen niet voor eigen gebruik werd aangewend maar een hoger doel moest dienen. Hier lag ook het belang van Madani Bouhouche. Wat je vragen over informanten van Latinus betreft, hier weet ik weinig van behalve als het over de geplande actie gaat, hoe dan ook, deze personen zijn in het totaalbeeld marginaal, ook Smets, hoewel ik hier nog wel op terug kom omdat hij zaken probeerde te forceren.

Bij veel getuigenissen komt steeds weer terug, de vraag wie de machtige man of de machtige organisatie achter de aanslagen zou zijn. Er wordt dan ook bij deze getuigenissen gewag gemaakt van een organisatie met vertakkingen over de gehele wereld. Ik heb zelf de naam Burafex laten vallen, maar die ging over de uitvoerende leiding. Wanneer we dan gaan kijken naar wie allemaal genoemd zijn in de verschillende dossiers en velen hadden er mee te maken, -en ik zal ze allemaal noemen in mijn verhaal, voor zo ver ik er vanaf weet- , hebben allemaal te doen met dezelfde organisatie: De WACL, met deelnemers van de CIA, de Moonsekte enz. maar ik loop te ver vooruit. Alle vragen hierover, zal ik beantwoorden na mijn verhaal, omdat het meeste dan al aan bod is gekomen.

56

Re: Verhaal van Insider

swansongunsung wrote:

Dat interessieert mij ook. Wij horen zoveel keer over garagehouder Francesco Nardella, bij voorbeeld, ivm met wagens die gebruikt werden.  En Roland Potier ivm de wagens van bende Haemers. Misschien zijn deze namen bekend bij Insider?

Calmette is Frans. Met mogelijke verbindigen met de OAS. Insider, kende je ook andere Franse mensen. Adriano Vittorio, bij voorbeeld? Insider, heb je iets verhoord over mogelijke pistes voor de moord van Olof Palme?

Laatste vraag aan Insider: heb je iets gehoord over een mogelijke role van de italiaanse P2?

Swansongunsung en Raf, het vervoer naar een afgesproken plaats hing af van om welke oefening het ging, maar was meestal niet geheimzinnig. Vergeet niet dat wij in onze optiek voor een overheidsinstantie werkten. Anders was dat bij actie's of opdrachten, hier werden wel degelijk veel veiligheidsmaatregelen genomen, afhankelijk van de opdracht en de informatie. De volgende oefening is denk heel interressant in relatie tot de overval in Aalst.

Er is dan sprake van een A en B team, een Actie en Beschermingsteam. Er wordt dan uitgegaan van twee teams van drie personen in twee auto's. Uitgaande van hoe dat het bij de training uitgevoerd werd, was er van tevoren bepaald welk team het  A  of  B team zou zijn. Maar afhankelijk van de omstandigheden kon dat ook pas op het laatste moment besloten worden of zelfs dat ze van rol wisselden, dit had te maken met de informatie, maar ook met de situatie ter plaatse. Bij een dergelijke actie was meestal ook een derde auto met alleen een chauffeur betrokken. Dit was voor het geval een team de vluchtauto niet kon bereiken. Zo kan er in gevallen sprake zijnvan drie, vier, zes of zelfs zeven personen bij dezelfde actie.

Ook kon het zijn dat team A bewapend was en team B, de wapens reeds verborgen had in de omgeving waar de actie moest plaatsvinden. Dit in geval er onderweg een politiecontrole zou zijn Het onbewapende team kon dan afhangende van de omstandigheden, de politieaandacht naar zich toetrekken, of het bewapende team schiet zich uit de moeilijkheden en de opdracht wordt overgenomen door het onbewapende team. De verborgen wapens konden ook als extra wapens gebruikt worden als een en ander niet volgens plan verliep.

57

Re: Verhaal van Insider

swansongunsung wrote:

Calmette is frans. Met mogelijke verbindigen met de OAS.  Insider, kende je ook andere franse mensen. Adriano Vittorio, bij voorbeeld?

Sorry, maar ik was je andere vragen vergeten. Adriano Vittorio hen ik wel ontmoet, maar speelde geen rol in de gebeurtenissen. Ook weet ik niet wie de wagens ophaalde, wel wie er voor zorgde, ook dat volgt. Een rol van de italiaanse P2 zou kunnen binnen de WACL, maar is mij niet bekend.

In een piste voor de moord op Olof Palme wordt de naam van Carl Armfelt genoemd, maar dat klopt niet volgens mij. Armfelt moest Nederland en België ontvluchten na de uitschakeling van de CCC, en had het druk genoeg om zijn hachje te redden. Dat is ook mijn piste, ik zal alle informatie hierover met jullie delen en stel alle hulp hierbij ten zeerste op prijs.

58 (edited by Jo001 20-11-2010 20:21)

Re: Verhaal van Insider

Nederland plande afzetting Bouterse » www.demorgen.be

59

Re: Verhaal van Insider

Insider, dan zal Comité Ouwendijck er ook wel iets mee te maken hebben? Organisatie met paramilitaire accenten en actiegebied in België en Nederland. Latinus had een dossier hierover in zijn bezit dat hij leek te gebruiken voor chantage (naast oa het dossier Geschier en Pinon). Comité Ouwendijck > opgericht door Patrick Huart > VdB, de Bonvoisin, Geschier, ...

Ook is er de mysterieuze VDO (zie brief Cocu) waarvan Vittorio deel zou hebben uitgemaakt, en die gefinancierd zou zijn geweest door Degrelle  (WNP kreeg volgens Saucez/Nemry regelmatig brieven uit Spanje in haar geheime postbus). Internationaal extreemrechts terrorisme en Gladio?

De reus die tijdens de training meerdere jassen aanhad, waarover je het had, heette die toevallig Marcel?

60

Re: Verhaal van Insider

De volgende oefening is denk heel interressant in relatie tot de overval in Aalst.

Heel veel zaken komen zeker terug,de goede organisatie,en een plan A en B en C.

de reus die tijdens de training meerdere jassen aanhad, waarover je het had, heette die toevallig Marcel?

Met andere woorden men maakte de reus nog meer reus dan hij eigenlijk was.

In Aalst sprak men van 2 reuzen,en er is heel veel verwarring in bepaalde zaken.

Ik ben zeer blij met de inbreng van Insider! Eindelijk terug op het goede spoor ...

Zeker en vast!!!
Ik denk wel dat het goede spoor nooit boven zal drijven,er spelen veel te veel belangrijke namen in mee,namen die in ons land een heel belangrijke functie hadden.
Chapeau Insider om hier je verhaal met ons te delen,ben benieuwd naar wat volgt.