Re: Verhaal van Insider

Insider wrote:

Terug naar Leo Finne, het lijkt niet logisch, twee overvallen op dezelfde dag om iemand onder het mom van een overval te doden, maar hoe lijkt het verhaal als het niet om hetzelfde team gaat maar dat de eerste overval als misleiding is uitgevoerd door het B team?

Ik vind dit op zich een interessante theorie. Op deze website lees ik:

"Luttele seconden later zijn de gangsters al op weg naar Overijse. De pauze is voorbij. Na vijftien minuten van keihard rijden tussen Brakel en Overijse, duiken ze al op aan de parking van de Delhaize in Overijse. In hun haast zijn de moordenaars zelfs een kazerne van de rijkswacht gepasseerd. Het tweede bedrijf kan beginnen. Ze dragen dezelfde carnavalsmaskers en dezelfde lange, op legerjassen lijkende mantels en ze gebruiken dezelfde wapens, twee riotguns kaliber 12. Ze zijn met z'n drieën en de grootste onder hen roept bij de getuigen onweerstaanbaar de benaming 'reus' op."

In hoeverre staat het vast dat het dezelfde daders betrof ?

72 (edited by Biggus Dickus 22-11-2010 17:50)

Re: Verhaal van Insider

Insider wrote:

In hoeverre staat het vast dat het dezelfde daders betrof ?

Misschien zijn de overvallen aan elkaar gelinkt door de gebruikte wapens, ik weet het niet. In dat geval kunnen ze natuurlijk  altijd nog door verschillende daders gepleegd zijn, maar moet er nog altijd een transfer van de wapens plaatsgevonden hebben.

Re: Verhaal van Insider

Misschien was er een overdracht van de wapens op een centraal punt tussen beide locaties? Zodat Team B dezelfde wapens als Team A kon gebruiken.

74 (edited by Hestur 22-11-2010 21:11)

Re: Verhaal van Insider

Volgens de fameuze tabel zou het om hetzelfde wapen gaan te Eigenbrakel en Overijse (cal. 12). Verder ook nog volgende tekst:

"Die vrijdag kwam Leon Finné terug uit het Groothertogdom Luxemburg. Leon, die altijd gewapend was, was het die avond van de 27ste september 1985 niet. Die avond begaf Finné zich naar de boekhandel van de Delhaize in Overijse om er een krant te kopen."

Dat hij niet gewapend is, is een interessant gegeven. De tekst geeft echter duidelijk aan dat hij zelf kwam. Waarop dat gestoeld is? Relevante vraag is verder ook of bv. de auto van Finné zich op de parking bevond (dan kwam hij zelf?) en of iemand gezien heeft wat er op de parking gebeurd is.  Het verhaal van Insider lijkt me waardevol. Specifiek voor dit element zijn er naar mijn aanvoelen echter tegenargumenten.

Re: Verhaal van Insider

Tot op heden gaat iedereen er volgens mij van uit dat het dezelfde overvallers waren in Eigenbrakel en Overijse. Dit vernieuwende element van Insider, vind ik een onderzoek waard. Mochten het twee teams zijn, zou dit een hoop verklaren. Daarom herhaal ik mijn vraag. In hoeverre staat vast dat het de zelfde 3 overvallers waren ?

76 (edited by dim 22-11-2010 21:02)

Re: Verhaal van Insider

De piste van twee teams in overijse/braine  is niet nieuw, ze werd al door een aantal mensen naar voor geschoven, onder meer op het forum tueriesdubrabant.

77 (edited by dim 23-11-2010 10:19)

Re: Verhaal van Insider

http://lh3.ggpht.com/_w9CR5VmH5fc/TLdaIhU94jI/AAAAAAAAAIs/Q1X8hPhHOys/Is%20dit%20de%20bende.jpg

Misschien dat Insider eindelijk kan ophelderen wie de reus (3de van laatste) op deze foto is? Slechte kwaliteit, helaas.

Re: Verhaal van Insider

Insider wrote:

Bouhouche was niet alleen degene die de auto van Al Ajjaz had teruggevonden in de ondergrondse parking, maar was ook degene die de auto heeft gestolen, gebruikt en in de parking geplaatst. Hij had informatie van Barbier gekregen waar hij de auto aan kon treffen.

Weet je precies hoe de auto gestolen was? Beijer praat over fraude tussen Ajjaz en garagiste Dehaut, en dat de auto echt gestolen was in de Louisalaan in Brussel nadat Dehaut had de auto aan iemand uit Zaire  (als ik heb dit verhaal goed vergrepen) geleend. Beijer zegt dat het is niet Bouhouche was die heeft de auto gestolen.

79

Re: Verhaal van Insider

Raf wrote:

Indien er enkele "leden van de ploeg" echte psychopathen waren, dan moet dit in het contact met de anderen zeker opgevallen zijn. Totale gevoelloosheid tov anderen en dergelijke. Ik kan mij niet voorstellen dat een brave huisvader s'avonds even naar zijn "werk" vertrekt om kinderen te vermoorden.

Beste Raf, dan moet je de X-getuigenissen maar eens lezen, daar draait je maag van om. Heel wat hooggeplaatste mensen in België hebben/hadden een dubbelleven met een sadistisch, pervers en fascistisch geurtje.

80

Re: Verhaal van Insider

OK, het is mij nu duidelijk. Onnodig alles 10 maal te herhalen.